A francia piacon 2024 áprilisban debütált az új 3008-as, a többi európai országban pedig két hónappal később vezették be. Ezekből az időpontokból arra is következtethetnénk, hogy az ezt követő nyári uborkaszezon miatt lassan indultak be az eladások.
Nos, éppen ellenkezőleg történt: a Peugeot 3008 és E-3008 valósággal berobbant a piacra, s népszerűségét mi sem jelzi jobban, hogy a Peugeot máris több mint ötvenezer megrendelést kapott erre a típusra.
A teljes rendelési állomány negyedét a tisztán elektromos (BEV) verziók teszik ki, ami egyrészt magasabb, mint a kategória átlaga, másrészt annak fényében különösen jó eredmény, hogy a teljes európai piacon a villanyautók értékesítésének visszaesése, megtorpanása tapasztalható.
Nos, éppen ellenkezőleg történt: a Peugeot 3008 és E-3008 valósággal berobbant a piacra, s népszerűségét mi sem jelzi jobban, hogy a Peugeot máris több mint ötvenezer megrendelést kapott erre a típusra.
A teljes rendelési állomány negyedét a tisztán elektromos (BEV) verziók teszik ki, ami egyrészt magasabb, mint a kategória átlaga, másrészt annak fényében különösen jó eredmény, hogy a teljes európai piacon a villanyautók értékesítésének visszaesése, megtorpanása tapasztalható.
Ám ha jobban belegondolunk, a Peugeot 3008 sikerében nincsen semmi meglepő. Pályafutása nem is kezdődhetett volna jobban, hiszen kevéssel bemutatása után az E-3008 2024-ben elnyerte a nagy presztízsű Red Dot formatervezési díjat. Az innovatív belső dizájn, a műszerfal fölött szinte lebegő, dupla kijelző a kategóriában különleges megoldás.
A Panoramic i-Cokcpit 21 colos ívelt kijelzőjét jól egészítik ki az érintésérzékeny kezelőszervekkel ellátott kompakt kormány, valamint az i-Toggle kapcsolók, amelyek gyors hozzáférést tesznek lehetővé a felhasználó által preferált tíz leggyakrabban használt funkcióhoz vagy alkalmazáshoz. A belső tér luxusa a tágas térrel kezdődik; az utastérben összesen 34 liternyi rakodóhely áll rendelkezésre, a csomagtartó pedig már alaphelyzetben 520 literes.
Nem kevésbé látványos a fastback (lejtős ferdehátú) formaterv sem, amely üde színfolt a szögletes, testes SUV-k között. Egyéni, karakteres az orr-rész, amelynek meghatározó elemei a keskeny LED-fényszórók, valamint a legapróbb részletekig kidolgozott hűtőmaszk, míg hátul a szinte lebegő légterelő és a különleges lámpatestek vonzzák a tekintetet.
A Franciaországban tervezett, fejlesztett és gyártott ötajtós Peugeot modell esetében a megrendelések zömét a jobban felszerelt GT változatra adják le (az Allure az alapkivitel). Ez a tény igazolja a Peugeot törekvését, hogy termékei minőségét, műszaki tartalmát és felszereltségét a prémiumgyártókéhoz közelíti, de tartja a márkától megszokott kedvező árszintet.
A 3008 sikerének másik kulcsa, hogy a hozzá kínált hajtásláncok mindenféle igényt képesek kielégíteni. A 136 lóerős öntöltő hibridben 1,2 literes turbómotor dolgozik elektromos rásegítéssel. Az új fejlesztésű motor tartós vezérműlánccal készül.
A rövid távolságokat villannyal is megtenni képes 3008 hibrid fogyasztása városban könnyedén hat liter alatt tartható, a vezetést pedig hatfokozatú, duplakuplungos automata váltó segíti.
A 3008 sikerének másik kulcsa, hogy a hozzá kínált hajtásláncok mindenféle igényt képesek kielégíteni. A 136 lóerős öntöltő hibridben 1,2 literes turbómotor dolgozik elektromos rásegítéssel. Az új fejlesztésű motor tartós vezérműlánccal készül.
A rövid távolságokat villannyal is megtenni képes 3008 hibrid fogyasztása városban könnyedén hat liter alatt tartható, a vezetést pedig hatfokozatú, duplakuplungos automata váltó segíti.
Az elektrifikációban egy lépéssel előrébb járó plug-in hibrid már közel 200 lóerős, 1,6 literes turbómotorja négyhengeres, automata váltója pedig hétfokozatú. A tisztán elektromos változatok sorát a 210 lóerős nyitja, de van összkerékhajtású kivitel is 320 lóerővel, a legnagyobb, közel 700 km-es hatótávot ígérő verzió pedig a 230 lóerős Long Range modell.