A Peugeot izgalmas vezetési élményt nyújtó, sportos autókkal képzeli el a jövőjét a villanyautók korszakában, hiszen a márka génjeiben mindig is ott volt a teljesítmény és a sportosság.
Linda Jackson, a Peugeot nemzetközi igazgatója a 24 órás Le Mans-i autóversenyen nyilatkozott a sajtónak arról, hogy milyen irányt követ majd a Peugeot az autóipar éppen zajló forradalma alatt. Mint mondta, a Peugeot mindig is sportos márka volt, és az a szándékuk, hogy ezt az arculatot megtartsák.
“Még ma is mindenki emlékszik a Peugeot 205 GTi-re, és mindannyiunk előtt világos, hogy miért volt annyira népszerű: mert amikor vezettük, mosolyt csalt az arcunkra. Sokkal modernebb, új hajtási technológiákkal épített modelljeink esetében is arra kell törekednünk, hogy hasonlóan lelkesítő vezetési élményt kínáljunk vásárlóinknak” - tette hozzá Linda Jackson. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz majd.
“Még ma is mindenki emlékszik a Peugeot 205 GTi-re, és mindannyiunk előtt világos, hogy miért volt annyira népszerű: mert amikor vezettük, mosolyt csalt az arcunkra. Sokkal modernebb, új hajtási technológiákkal épített modelljeink esetében is arra kell törekednünk, hogy hasonlóan lelkesítő vezetési élményt kínáljunk vásárlóinknak” - tette hozzá Linda Jackson. A francia márka elkötelezett a környezet védelme iránt, ezért tervei szerint 2030 után Európában már kizárólag tisztán elektromos hajtású autókat forgalmaz majd.
Az új elektromos kínálat fejlesztésekor a Peugeot támaszkodhat a versenysportból érkező tudásra és tapasztalatra is. A márka egyik alvállalata, a Peugeot Sport például a 9X8 hiperautóval indul a WEC-kategóriában, ahol olyan ellenfelekkel küzdenek, mint a Ferrari, Porsche, BMW, Lamborghini, Cadillac, Toyota, Alpine, McLaren és Aston Martin.
Az elektromos paletta fejlesztése terén egyébként élen jár a Peugeot, Európában vezető szerepet játszik. A már említett Peugeot 205 GTi például 130 lóerős volt, míg mai utódja, az E-208 156 elektromos lóerőt mozgósít gyorsítás közben – igaz, jóval nehezebb, mint a filigrán 205 volt. Így a mérnökök feladata az, hogy az elektromos autóval is ugyanolyan élvezetes legyen kanyargós úton haladni, s nagyobb tömege ellenére kezesen forduljon, hiszen teljesítményben már most sincs hiány.
Bár még sok fejlesztés és tesztelés van hátra, a Peugeot máris sikereket tudhat magáénak a modellpaletta elektrifikációja terén. Tavaly például 2022-höz képest hat százalékkal több Peugeot fogyott (összesen 1,124 millió darab).
Az oroszlános francia márka tizenhét országban érte el eddigi legmagasabb piaci részesedését, Európában pedig két kategóriában is piacvezető; a kisautók között az E-208 és E-2008 duó halad az élen, a könnyű haszonjárművek mezőnyét pedig az E-Partner, E-Expert, E-Boxer trió uralja. Az EU 29 országában az összes forgalomba helyezett új Peugeot közel ötödének a fedélzetén van valamiféle elektrifikáció (BEV, PHEV vagy HEV).
Az oroszlános francia márka tizenhét országban érte el eddigi legmagasabb piaci részesedését, Európában pedig két kategóriában is piacvezető; a kisautók között az E-208 és E-2008 duó halad az élen, a könnyű haszonjárművek mezőnyét pedig az E-Partner, E-Expert, E-Boxer trió uralja. Az EU 29 országában az összes forgalomba helyezett új Peugeot közel ötödének a fedélzetén van valamiféle elektrifikáció (BEV, PHEV vagy HEV).




