A 2025-ös E-Lion Nap ismét alkalmat adott a Peugeotnak, hogy beharangozzon néhány újdonságot, illetve megerősítse elkötelezettségét a fenntarthatóság, az elektromos mobilitás és a környezet védelme mellett.
A Peugeot az európai mainstream márkák között már most is a legátfogóbb elektromos palettával rendelkezik, de a franciák itt nem állnak meg. A Peugeot első két újdonsága azoknak szól, akik az elektromos hajtásból is a lehető legtöbbet szeretnék kihozni.
Az E-3008 és az E-5008 ugyanis egyaránt kap egy-egy villanymotort a hátsó tengelyre. Így egyrészt megvalósul az összkerékhajtás, másfelől jelentősen megnő az elérhető teljesítmény.
A Dual Motor modellekben az on-demand 4x4-es hajtás a hátulra szerelt, 112 lóerős villanymotorral valósul meg, s kedvezőtlen tapadási viszonyok között teszi sokkal biztonságosabbá a közlekedést.
Az E-3008 és az E-5008 ugyanis egyaránt kap egy-egy villanymotort a hátsó tengelyre. Így egyrészt megvalósul az összkerékhajtás, másfelől jelentősen megnő az elérhető teljesítmény.
A Dual Motor modellekben az on-demand 4x4-es hajtás a hátulra szerelt, 112 lóerős villanymotorral valósul meg, s kedvezőtlen tapadási viszonyok között teszi sokkal biztonságosabbá a közlekedést.
Az elsőkerékhajtású modellekben lévő 213 lóerős motor továbbra is a rendszer része, ám az összteljesítmény így már igen tekintélyes, 325 lóerő. A Peugeot újdonságai között vannak az új Long Range (nagy hatótávú) modellek is, amelyeket 98 kWh-s akkucsomaggal szerelnek. Az akkupakkban tárolt energiamennyiség az E-3008 esetében 701, míg a nagyobb E-5008 esetében 668 km-re elegendő.
Az E-Lion Napon bejelentett további újdonságok is azt a célt szolgálják, hogy a lehető legkönnyebb legyen az élet a Peugeot villanyautóival. A gazdaságos energia-felhasználás és nagy akkupakk révén a Peugeot E-3008 már eddig is maga mögé utasította a mezőnyt, hiszen az E-3008 a Párizs és Nizza közötti nagyjából 1.000 km-es távot mindössze két újratöltéssel teljesítette – szemben az átlagos villanyautók három vagy négy megállójával.
A hamarosan elérhető akkumulátor prekondicionáló-rendszer tovább fokozza a Peugeot előnyét a riválisokhoz képest, és a hosszabb távokat is könnyedén, stresszmentesen teszi leküzdhetővé. Ha ugyanis a felhasználó a Peugeot útvonaltervező alkalmazásában megadja az úticélt, a rendszer nemcsak az útvonalat tervezi meg, hanem beiktatja a szükséges megállókat is az újratöltéshez. A Peugeot új akkuelőfűtő rendszerének köszönhetően a töltőponthoz érve az akkupakk olyan hőmérsékleten lesz, hogy a lehető leggyorsabban tudja felvenni az elektromosságot az út folytatásához - azaz (különösen hidegben) időt lehet vele megtakarítani. Az akkumulátorprekondicionáló-rendszer az E-3008-ba és E-5008-ba érkezik.
Az E-5008-as kap egy új verziót is: az eddig kizárólag hétüléses modell elérhető lesz öt üléssel is. A két hátsó ülés elhagyásával a tágas Peugeot még mindig teljesít minden elvárást, amit a családi autók felé támasztanak a vevők, ugyanakkor igazi rekorder lesz a raktér méretét tekintve. A második üléssor mögött majdnem egy teljes köbméter (994 liter) a poggyásztér, s ha ledöntjük a hátsó üléseket, akkor 2,3 köbméterre nő a térfogat – ekkora raktér pedig személyautókra nem, csak furgonokra jellemző.
A Peugeot az oroszlán napján arról is beszámolt, hogy továbbra is igyekeznek az élen járni az anyagok újrafelhasználásában is. Az E-3008-ban felhasznált anyagoknak például a 85%-a visszanyerhető, sőt a ma készülő modellek már eleve 24%-nyi reciklált anyagot tartalmaznak.





