Benzinüzemű villanyautó a Nissantól.
Egy év múlva Európába is megérkezik az a különleges hajtáslánc, amely Japánban egy emberként állította maga mellé a vásárlókat.
Az e-Power a hibrid és elektromos hajtáslánc-technológiák összes előnyét ötvözi. Aki már próbálta, tudja: a villanyautók különleges utazási, vezetési élményt kínálnak.
Azonnal ébredő, nagy forgatónyomaték, lineáris erőkifejtés, és rezgés- és zajmentes működés teszi kényelmessé a közlekedést.
Egy modern elektromos jármű esetében már a hatótávolság miatt sem kell aggódni: az új Nissan Leaf e+ például akár 385 kilométert tud megtenni egy huzamban, majd 62 kWh kapacitású akkumulátora 100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről mindössze 35 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető, és folytathatjuk is az utunkat.
Azonnal ébredő, nagy forgatónyomaték, lineáris erőkifejtés, és rezgés- és zajmentes működés teszi kényelmessé a közlekedést.
Egy modern elektromos jármű esetében már a hatótávolság miatt sem kell aggódni: az új Nissan Leaf e+ például akár 385 kilométert tud megtenni egy huzamban, majd 62 kWh kapacitású akkumulátora 100 kW-os egyenáramú gyorstöltőről mindössze 35 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető, és folytathatjuk is az utunkat.
Mégis, sokan nem érzik még késznek magukat a váltásra – pedig érdemes megfontolni a döntést, mert a tapasztalatok azt mutatják, a villanyautósok rendkívül elégedettek, és közülük nagyon kevesen térnek vissza a benzin- vagy dízelmotorral szerelt járművekhez.
A kételkedőket ugyanúgy meggyőzheti a váltásról a Nissan e-Power technológiája, mint akik hagyományos hibrid autóban gondolkodnak. Az e-Power a Leafből ismert, kiforrott elektromos hajtáslánc egy változata, kiegészítve egy nagy teljesítményű benzinmotorral.
A kerekeket a villanymotor hajtja, így az autó pontosan ugyanúgy vezethető, mint egy tisztán elektromos jármű – a belső égésű motor egyetlen feladata, hogy (optimális fordulatszámon üzemelve) meghajtson egy áramfejlesztőt, ami a nagyfeszültségű akkumulátort tölti.
A soros hibridként is emlegetett megoldással feleslegessé válik a nagy, nehéz és költséges akkumulátor beépítése. Az e-Power technológia jóval helytakarékosabb, mint egy tradicionális tisztán elektromos hajtáslánc, így kisautókba is beépíthető: egyrészt, mert a kisebb akkucsomag kevesebb helyet foglal, másrészt olcsóbban előállítható, így az árérzékeny szegmensekben sem növeli irreálisan a költségeket.
A Japánban 2016 óta forgalmazott Nissan Note e-Power a világ első olyan sorozatgyártású kisautója, amely soros hibrid technológiát alkalmaz.
Mára a Note vásárlóinak 70 százaléka választja ezt a hajtásláncot, amely azóta a Nissan Serena kisbuszban és a Nissan Kicks városi szabadidőjárműben is megjelent.
Európába 2022-ben érkezik meg az e-Power technológia, méghozzá a vadonatúj Nissan Qashqai fedélzetén.
A japán piacon alkalmazott, 108 lóerős benzinmotor-generátor helyett nálunk egy nagyobb teljesítményű, változó sűrítésű, 1,5 literes, 157 lóerős benzinmotor gondoskodik majd az akkumulátor töltéséről; a 140 kW (190 LE) teljesítményű villanymotor kiemelkedő menettulajdonságokat biztosít majd az új generációs szabadidőjárműnek.
Mára a Note vásárlóinak 70 százaléka választja ezt a hajtásláncot, amely azóta a Nissan Serena kisbuszban és a Nissan Kicks városi szabadidőjárműben is megjelent.
Európába 2022-ben érkezik meg az e-Power technológia, méghozzá a vadonatúj Nissan Qashqai fedélzetén.
A japán piacon alkalmazott, 108 lóerős benzinmotor-generátor helyett nálunk egy nagyobb teljesítményű, változó sűrítésű, 1,5 literes, 157 lóerős benzinmotor gondoskodik majd az akkumulátor töltéséről; a 140 kW (190 LE) teljesítményű villanymotor kiemelkedő menettulajdonságokat biztosít majd az új generációs szabadidőjárműnek.
Az e-Power hajtáslánc üzemanyag-fogyasztása a legfejlettebb öntöltő hibridekéhez mérhető, ám tisztán elektromos hajtásával dinamikusabban gyorsít, miközben a benzinmotor alacsonyabb fordulatszámon, így csendesebben és takarékosan működik.
A mérnökök arra is ügyeltek, hogy fenntartsák a belső égésű motor fordulatszáma és a menetsebesség közötti összefüggést, ami különösen Európában segítheti az új hajtástechnológia elfogadását és elterjedését.
A mérnökök arra is ügyeltek, hogy fenntartsák a belső égésű motor fordulatszáma és a menetsebesség közötti összefüggést, ami különösen Európában segítheti az új hajtástechnológia elfogadását és elterjedését.