Csinosabb, és még mindig a legolcsóbb
A megjelenés új, a technika fejlettebb, de még így is őrzi árelőnyét az MG HS a konkurensekkel szemben.
Teszten a márka nagyobbik SUV-je.
Teszten a márka nagyobbik SUV-je.
Hazai szemmel nézve igencsak hamar jött az MG HS-nél a generációváltás. A 2018 óta létező modell eleve csak 2023 januárjában jelent meg Magyarországon elektromos rásegítést nem alkalmazó benzinmotorral, ráadásul még abban az évben kijött a ráncfelvarrott változat. Ezt a modellt a CarNetnél mi is kipróbáltuk. 2024 júniusában pedig megjelent a második generációs HS – legújabb tesztünk alanya.
Szerethető külső
Ízlésről ugyan nehéz vitatkozni, azonban az MG HS esetében egyöntetűen kimondhatjuk, hogy ráfért már egy alaposabb frissítés a formatervre. Ha ránézünk az elődre és az újdonságra, a dolgok egyértelműen jó irányba változtak. A tervezői zsenialitást dicséri, hogy az autó méretei alig változtak, de a minimális hosszúság- és szélességnövekedés, valamint magasságcsökkenés miatt az autó sziluettje laposabb és talán sportosabb.
Fontos változás még a 4655 mm hosszú, 1890 mm széles és 1655 mm hosszú autó esetében, hogy a tetővonal hátul kissé lankásabb, így a hátsó szélvédő sem olyan meredek. Napjaink divatjának megfelelően a hátsó fényszórókat folyamatos fénycsík köti össze, és maguk a lámpatestek is látványosak.
Habár a kipufogóvégek immár nem igaziak, közéjük diffúzort idéző elem került, egyfajta sportosságfokozó dizájnelemként. A 19 colos felnik között húzódó karbonmintás küszöb is ilyen látványelem. Az MG HS kapcsán azonban mégiscsak az arcot fogjuk megjegyezni.
A frontrészt teljesen átszabták az új generáció számára: új hűtőmaszk, kisebb MG-logó és átformázott, minimalista LED-fényszórók jellemzik, utóbbiakat vizuálisan összekötötték.
Habár a kipufogóvégek immár nem igaziak, közéjük diffúzort idéző elem került, egyfajta sportosságfokozó dizájnelemként. A 19 colos felnik között húzódó karbonmintás küszöb is ilyen látványelem. Az MG HS kapcsán azonban mégiscsak az arcot fogjuk megjegyezni.
A frontrészt teljesen átszabták az új generáció számára: új hűtőmaszk, kisebb MG-logó és átformázott, minimalista LED-fényszórók jellemzik, utóbbiakat vizuálisan összekötötték.
Ebben biztosan elférsz
Két okból is kedvelhetőek az MG HS ajtajai. Egyfelől a takarólemezek miatt a küszöbök tiszták maradnak még esős időben is, így nem koszoljuk össze ruhánkat akkor sem, ha hozzáérünk. Másfelől a belső dombornyomás a hűtőmaszk mintájára emlékeztet, így a beltér dizájnja közvetlenül kapcsolódik a külsőhöz. Világos belső fogad ajtónyitás után, lenyűgöző az aranyhomok színű ecobőr kárpitozás, mely az ülések mellett az ajtókat és a műszerfalat is díszíti. 200 ezer forintos extra, de megéri: látványban és minőségérzetben is feldobja a belsőt. Kontrasztként a zongoralakk szolgál, mely ugyan szintén jól mutat a műszerfalon, ám a gyakran érintett területeknél, például a váltókar körül megmarad az aggodalom, hiszen könnyen karcolódó anyagról van szó.
Tesztautónk Luxury felszereltségi szintű, ami a két választható szint közül a magasabbik. Így az elektromosan állítható ülésbe fűtés, valamint elektromosan állítható deréktámasz is került, valamint a jobb egyben ülő pozícióját is motorokkal lehet állítani. Maguk az ülések az átlagnál puhább tömésűek, már-már fotelszerűen kényelmesek, ám még így is kellően stabilan tartják a testet.
A kormány alul, illetve kissé felül is lapított, fényesen csillogó küllőire jó ránézni. A figyelmet azonban hamar eltereli a két 12,3 colos kijelző. A volán mögötti digitális műszeregység nagyobb, mint amekkora indokolt lenne a megjelenített információmennyiséghez képest, leginkább akkor lehet kihasználni, ha azt állítjuk be, hogy a navigációs térkép legyen a háttér.
Ebből a szempontból kár azért, hogy a csakis kábel segítségével működő telefontükrözés navigációját a fedélzeti rendszer nem integrálja. Az Android Autón vagy Apple Carplayen elindított útvonaltervezésről az MG HS nem tud, a tervet még utasításszinten sem jeleníti meg saját rendszerében, így ilyen esetben csak a középső kijelzőre hagyatkozhatunk.
Ebből a szempontból kár azért, hogy a csakis kábel segítségével működő telefontükrözés navigációját a fedélzeti rendszer nem integrálja. Az Android Autón vagy Apple Carplayen elindított útvonaltervezésről az MG HS nem tud, a tervet még utasításszinten sem jeleníti meg saját rendszerében, így ilyen esetben csak a középső kijelzőre hagyatkozhatunk.
Maga az infotainment az autó indítása utáni felállást követően jól használható, némi kiigazodást követően hamar megtalálunk minden opciót és beállítást, amire a hétköznapi használat során szükség lehet. A képminőség remek, így a 360 fokos kamera hatékonyan tud segíteni.Az MG tervezőinek egyfajta kötelező feladat is lehetett, hogy egy jól működő, gyors rendszert állítsanak össze, ugyanis a középkonzol rendkívül letisztult. A klímakezelés a legalapvetőbb funkciókat leszámítva szintén a menübe költözött, a gombok helyén két légbeömlő található. Jót tett a váltókar környékének a letisztultság.
A tárolók sokkal jobban használhatók, és a vezetékes töltési lehetőségek mellett immár jutott hely vezeték nélküli mobiltöltő felületnek is, legalábbis Luxury felszereltségi szinten. A tárolást illetően egyébként nem lehet panaszunk, a négy ajtózseb mellett a nagyobbak közé sorolható kesztyűtartó rekesze is a rendelkezésünkre áll. Az elektromosan nyitható csomagtérben 507 literrel gazdálkodhatunk, ez 59 literrel több, mint az elődben. Ha valamiért ez sem lenne elég, a raktér 1484 literesre növelhető a hátsó ülések lehajtásával, ráadásul a terhelhető felület gyakorlatilag tökéletesen sík. Ugyan a tető lankásabb lett, ezt alig sínylették meg az MG HS utasai, 185 cm-es magasságig biztosan elegendő mindenkinek a fejtér, a lábtér is bőséges.
Előrelépés a technikában
Korábban az MG a hajtások mentén választotta ketté nagyobbik SUV-jét. A konnektoros hibridet EHS modellnéven találhattuk meg, ez azonban most megszűnt, ugyanúgy HS-nek hívják a plug-in hibrid erőforrással szerelt autót is. Tesztautónkban a megújult 1,5 literes turbós benzinmotor dolgozik mindenféle elektromos besegítés nélkül, az első tengelyt hajtva. A csúcsteljesítmény kissé emelkedett, immár 170 LE (125 kW), melyhez 275 Nm nyomaték társul. Az autó végsebességére hatással van a váltó: a hatfokozatú kézi egységgel 190 km/óra a maximum, míg az általunk is próbált hétfokozatú, dupla kuplungos automata közreműködésével 195-nél állhat meg a számláló.
2025-ben már egyre több gyártó kínálja belépőszinten vezetéstámogató rendszereinek garmadáját, még többet is annál, amit az EU-s előírások kötelezővé tettek. Az MG Pilot segédje már alapszinten is 13 vezetéstámogató rendszerrel elérhető, benne az automatikus vészfékezéssel, a hátsó keresztirányú forgalomfigyelővel, de van éberségfigyelő, sebességtartó, táblafelismerő, sávtartó és még távolságifényszóró-asszisztens is a csomagban.
Vezetés
Fentebb láthattuk, hogy kisebb-nagyobb mértékben minden téren megújult az MG HS. Ehhez képest a vezetési élményben nem történt nagy horderejű változás. A modell megmaradt egy olyan autónak, mely inkább arra ösztönzi az embert, hogy visszafogottan, nyugalomban autózzon. Apró előrelépéseket persze felfedezhet az ember. Habár a pedálreakció még mindig nem a leggyorsabb, mégis jobban harap a kocsi. A kormányzásban is történt változás: akik igénylik a direktebb, közvetlenebb érzést, azok a menüből sportosabbra is állíthatják a volánt, így az egyik pillanatról a másikra több erőfeszítést igényel. Persze még a legkeményebb beállítás sem igazán sportos, de nem is sportautó a HS, így abszolút megsüvegelendő ez az opció.
Ha a gázadásra nem is, a fékpedál megnyomására kifejezetten jól reagál az autó. A holtjáték minimális, a lassulás pedig kiszámíthatóan válik erőteljesebbé, ez mindig megnyugtató érzés. A szegmensnek megfelelően az MG HS futóművét a kényelemre hegyezték ki. Az oldaldőlés, billegés kérdését is jól kezeli kanyarokban az 1600 kilós jármű, azonban az úthibákkal szemben nem mindig áll nyerésre. A magyar úthálózat hibái nem csak az autó mozgatásával, de zajkeltéssel is jelzik jelenlétüket a futóművek felől. Ezt leszámítva a hangszigeteléssel nem tapasztaltunk gondot, az autóban 42 helyre elszórt hangelnyelő anyag jól teszi a dolgát.
Jó minőségű utakon kellemes lehet az élet az MG HS-sel, több személy és csomag szállítása esetén is. Csak a vezetésre kell figyelni, de arra nagyon: az A oszlopon lévő szenzor megállás nélkül figyeli az embert, tűréshatára pedig kicsi, és hajlamos rövid félrenézésnél is sípolva-csipogva jelezni, hogy figyeljünk jobban vagy álljunk meg pihenni.
Ezen figyelmeztetések menet közbeni kikapcsolása, elnémítása csak az érintőképernyőben barangolva lehetséges. Nincs olyan gyorsgombos megoldás, mint például a CarNet által is kínált Renault-k esetében, ahol előre beprogramozható a nem kívánt figyelmeztetések elnémítása.
Ezen figyelmeztetések menet közbeni kikapcsolása, elnémítása csak az érintőképernyőben barangolva lehetséges. Nincs olyan gyorsgombos megoldás, mint például a CarNet által is kínált Renault-k esetében, ahol előre beprogramozható a nem kívánt figyelmeztetések elnémítása.
Rajt előtt tehát érdemes egy kört menni a menüben, és ezek után tényleg azt mondhatjuk, hogy szabad a pálya, érezzük jól magunkat. A vezetéstámogató rendszerek közül a kedvencünk a kanyarívet a visszapillantóból figyelő, automatikusan bekapcsoló kamera, ami főleg városban jön jól magas útpadka vagy járdaszegély esetén.
A megújult 1,5-ös turbós benzines fogyasztás terén jobb értékeket produkált, mint elődje. Városban 8,6 l/100 km-es értékes hozott, míg vegyes fogyasztása csak 7,4 liter volt száz kilométeren.
A megújult 1,5-ös turbós benzines fogyasztás terén jobb értékeket produkált, mint elődje. Városban 8,6 l/100 km-es értékes hozott, míg vegyes fogyasztása csak 7,4 liter volt száz kilométeren.
Még mindig nincs olcsóbb nála a kategóriában
11,649 millió forintról indul a CarNet kínálatában az MG HS árazása. A Comfort felszereltségi szintű autók mindössze az első parkolóradart, a 360 fokos kamerát, a kétzónás klímát és a vezeték nélküli mobiltöltőt nélkülözik a mindennapokban használt extrák közül. Ezek helyett hátsó parkolóradar és hátra néző HD-kamera, egyzónás klíma és USB-s töltési lehetőség áll a vásárlók rendelkezésére. A kézi váltós alapmodellnél 1,05 millió forinttal drágább az automata váltóval szerelt kivitel. Az általunk is tesztelt Luxury felszereltségű HS alapára 12,9 millió forint, itt a hétfokozatú DCT plusz 950 ezer forintba kerül.A kézi váltós alapmodellnél 1,05 millió forinttal drágább az automata váltóval szerelt kivitel.
Az általunk is tesztelt Luxury felszereltségű HS alapára 12,9 millió forint, itt a hétfokozatú DCT plusz 950 ezer forintba kerül. Ezek az összegek jelentősebben alacsonyabbak annál, mint amelyek a konkurens modellek kínálatában szerepelnek, ráadásul az MG 7 év vagy 150 ezer km garanciát is vállal autójára. A legközelebbi opciókat a Citroën C5 Aircross (12,3 millió Ft), a Ford Kuga (13,61 millió Ft) és az Opel Grandland (13,85 millió Ft) jelentik.
Összegzés
Olcsó húsnak híg a leve, szól a mondás, azonban az MG HS nem az a termék, amit kerülni kell emiatt. Már az első generációs modell is kedvelhető volt, még hibái ellenére is. Erre itt a második generáció, kevesebb hibával, jobb fogyasztással, megőrzött árelőnnyel és nem utolsósorban csinosabb külsővel – utóbbi sokat nyomhat a latba a vásárlókért folytatott küzdelemben.
























