Már itthon is kapható az autó, aminek nincs párja

Már itthon is kapható az autó, aminek nincs párja

hirdetés
Áprilistól Magyarországon is rendelhető az MG Cyberster, a brit márka történelmi hagyományait a legmodernebb hajtástechnológiákkal társító sportautó, amely önmagában alkot egytagú piaci kategóriát.
Ha visszalapoznánk a világháló bejegyzéseit az elmúlt néhány évből – nem volna egyszerű feladat, hiszen a mintegy 5,5 milliárd felhasználó 200 millió aktív weboldalt látogatott nap mint nap –, alighanem arra jutnánk, hogy az MG Cyberster volt az egyik legtöbbet tárgyalt ígéret az autóiparban – hogy messzebb ne menjünk, itt, a CarNet oldalain is többször foglalkoztunk vele. Vannak persze ennél „fontosabb” típusok, amennyiben egy termék jelentőségét a darabszámokban, a megfizethetőségben, a technológiai fejlődés előremozdításában, a piacra gyakorolt hatásban, és egyéb, racionális indikátorok mentén mérjük.

Szerencsére azonban az autózásból még nem vesztek ki teljesen az érzelmek, így az a hír, hogy egy apró márka egy olyan örömautóval készül előállni, amihez foghatót még nem látott az emberiség, olyan lelkesítő kilátás volt, amely a legpatinásabb sportautó-gyártók egzotikus modellfejlesztéseihez mérhető figyelmet követelt magának.
Nem megalapozatlan ez az összehasonlítás, hiszen az MG egykor maga is a legpatinásabb sportautó-gyártók közé tartozott – az viszont, hogy a cég jelenlegi vezetésének volt mersze és lehetősége feltámasztani ezt a tradíciót, valóban ritkaságszámba megy a világban. Ennek a merészségnek pedig az is része, hogy a Cyberster nem a kivételezett kevesek sportautója lesz, hanem az MG összes piacán, így Magyarországon is elérhető. Sőt: a márka annyira komolyan veszi még a kis piacokat is, hogy a 2025 tavaszán, Budapesten megrendezett AMTS autókiállítás keretében tartott premieren maga Carl Gotham, az MG Motor formatervezési igazgatója vezette be a közönséget a dizájn kulisszatitkaiba.
Az ő munkája különösen fontos volt ebben az esetben, hiszen a légellenállás, a hűtés, az általános esztétikum és a hagyománytisztelet egyaránt befolyásolta a döntéseket. Ezért határoztak például úgy, hogy mozgatható kemény tető helyett klasszikus vászonkupola boruljon az utastér fölé: a hagyománytiszteleten túl egyrészt így nagyobb szabadságot élveztek a tervezők a vonalvezetés kialakításában (azaz nyitva is, csukva is szebb az autó), másrészt helytakarékosabb a szerkezet, tágasabb lehet a csomagtartó – az összehajtott tető mindössze 49 litert vesz el a térből.
A Cyberster két kivitelben választható. Az alapváltozat a Cyberster Trophy, amelynek hátsó kerekeit 340 lóerős (250 kW) csúcsteljesítményre képes villanymotor hajtja. Az autó álló helyzetből 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A Cyberster GT az MG fennállásának legerősebb típusa: két villanymotorja (előre is kerül egy) együtt 510 lóerőt (375 kW) ad le, az összkerékhajtásnak is köszönhetően 3,2 másodperc elegendő a 0-100 km/óra gyorsuláshoz.
2025-ben persze más időket élünk, mint az 1960-as években, amikor az MG megépítette a márka legendáját megalapozó MG B modellt. Az apró, fürge sportkocsi születésekor a forgalom töredéke sem volt a mainak, a legtöbb európai ország pedig még csak barátkozott a sebességkorlátozás fogalmával. Ma már értelmetlen, sőt, felelőtlen elképzelés közúti versenyautókat építeni, ezért az MG sem így tett. Ennek jegyében például a végsebességet 195, illetve 200 km/órában korlátozták.
A Cyberster dinamikus vonalai tágas, komfortos utasteret rejtenek, a zajkomfort a gondosan megtervezett karosszériának és a nesztelen hajtásláncnak köszönhetően kimagasló. Az elegáns vonalú tető 15 másodperc alatt zárható és nyitható, akár 48 km/óra sebességig, így egy hirtelen jött zápor esetén sem ázunk el.

A mindkét kivitelhez kínált, 77 kWh kapacitású akkumulátor pedig hajtáslánctól függően 443-507 kilométeres hatótávolságot kínál, azaz egyetlen feltöltéssel kétszer kényelmesen körbeautózhatjuk a Balatont – és hát pont erről, az autózás élvezetéről szól egy kabrió.

Az élmény persze csak akkor ér valamit, ha meg is élhetjük azt, ezért az MG ügyelt arra, hogy a Cyberster ne csak a rangjának, hanem a piaci realitásoknak is megfelelő árat kapjon.
A Trophy kivitel indulóára ezért nem egészen 26,7 millió forint – ezért motorosan állítható, fűthető, memóriás üléseket, fűthető kormánykereket, BOSE audiorendszert, kétzónás klímaberendezést, valamint vezetőtámogató és biztonsági funkciók teljes arzenálját kapjuk.
A 2,1 millió forintos felár ellenében elérhető GT verzió 19 helyett 20 colos keréktárcsákkal, valamint szövet- helyett Alcantara-/bőrülésekkel fejeli meg a jelentős teljesítménytöbbletet. Mindkét kivitelhez rendelhető piros vászontető, illetve piros-fekete kárpitozás. A kabriószezon épp indul, mi lehetne jobb, mint egy ilyen csodaautóval nekivágni, amelynek megszerzésében a CarNet szakemberi örömmel segítenek.