Minőségi ugrás előtt áll az MG

Minőségi ugrás előtt áll az MG

hirdetés
Százéves történetének egyik legfontosabb döntését hozta meg az MG Motor: a patinás cég prémium-testvérmárkát alapított. Az ott alkalmazott, élvonalbeli technológiák idővel a volumenmodellekbe is átszivároghatnak.
Tudja, mi a közös a Lexusban, az Infinitiben, a Genesisben, a Cadillacben, az Audiban? Egytől egyig egy tömegpiaci autógyártó prémium-társmárkájaként működnek, igényes megoldásaik az anyacég rangját és hírnevét is erősítik, a számukra kifejlesztett high-tech megoldások pedig idővel (ráadásul egyre rövidebb késéssel) a megfizethető autókat gyártó anyacégek – a Toyota, a Nissan, a Hyundai, a General Motors, a Volkswagen – típusaiban is megjelennek.

A kiemelt minőségű társmárkák alapítása és/vagy megvásárlása az egyik legjobb dolog, ami egy autógyártóval és annak ügyfeleivel történhet – és mostantól ezt az MG Motor is elmondhatja magáról. Az évtizedes tengődést követően 2007-ben került új kézbe, és vált anyagilag és műszakilag egyaránt stabillá az MG.
Ennek az újjászületésnek idén ünnepli 18. évfordulóját a márka, a „nagykorúvá válást” pedig egy hatalmas jelentőségű bejelentéssel tették emlékezetessé: Európa északi piacain bevezették az MG IM prémiumtársmárkát. Az MG IM utótagja az Intelligence in Motion (intelligencia mozgásban) kifejezés rövidítése, és pontosan leírja a márka küldetését: a legújabb generációs technológiák alkalmazásával olyan felső kategóriás modelleket építeni, amelyek a legjobbakkal is felveszik a versenyt.
A cég első két típusa, az IM5 szedán és az IM6 crossover alapján ehhez minden feltétel adott. Tekintélyes méretű autókról van szó, amelyek közös műszaki alapokon nyugszanak. Tengelytávjuk emiatt egyformán hatalmas, 2950 mm. A szabadidőjármű 4904 mm hosszú, a szedán ennél is nagyobb, 4931 mm-es. Az utóbbi 1960, az előbbi 1988 mm széles, magasságuk 1474, illetve 1669 mm.
Oly sok új generációs elektromos autóhoz hasonlóan az IM-modellek is rendelkeznek elülső csomagtartó rekesszel – ez az IM5 esetében 18, az IM6-nál 32 literes, így elsősorban a töltőkábel(ek) tárolásában juthatnak fontos szerephez.

Ezzel el is érkeztünk az IM-modellcsalád egyik nagy erősségéhez: az elektromos rendszerhez. A fejlett, 800 V-os üzemi feszültségű architektúra jelentős teljesítményleadást és gyors tölthetőséget biztosít. A nagyobbik, bruttó 100 (nettó 96,5) kWh kapacitású nikkel-kobalt-mangán (NCM) katódos lítiumion-akkumulátor akár 396 kW teljesítménnyel tölthető egyenáramú villámtöltőről; 350 kW-os töltés esetén 17 perc elegendő ahhoz, hogy 10 százalékról 80 százalékra töltsön az akkumulátor.
A szedán egy gazdaságosabb, 400 V-os belépőkiépítésben is megvásárolható: a bruttó 75, nettó 73,5 kWh-s lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátor legnagyobb töltési teljesítménye 153 kW, ám itt sem kell több 26 percnél ahhoz, hogy 10%-os töltöttségről elérjük a 80-at. A szedán három, az SUV két teljesítményszintet kínál. Az IM5 belépőverziója egyetlen villanymotorral rendelkezik, ennek 295 lóereje (217 kW) és 450 Nm nyomatéki csúcsa 6,8 másodperces gyorsulást engedélyez álló helyzetből 100 km/órára, a végsebesség 200 km/óra.
A nagy akkumulátorhoz kérhető egymotoros, hátsókerék-hajtású változat 407 LE (300 kW) csúcsteljesítménnyel és 500 Nm maximális forgatónyomatékkal, vagy dupla villanymotoros, összkerekes kivitel észveszejtő 751 lóerő (553 kW) maximális teljesítménnyel és 802 Nm legnagyobb forgatónyomatékkal. A gyorsulási értékek 4,9, illetve 3,2 másodperc nulláról százra, a végsebesség 220, illetve 267 km/óra. A vegyes üzemű, WLTP-norma szerinti hatótávolság 490, 710, illetve 575 kilométer.
Az IM6 a két utóbbi hajtásláncverziót kínálja, így a teljesítmény- és nyomatékadatok megegyeznek, de a nagyobb homlokfelület, valamint a kb. 110 kg-mal nagyobb saját tömeg miatt a gyorsulás (5,4 és 3,5 mp), a végsebesség (235 és 238 km/óra), illetve a vegyes üzemű szabványos hatótávolság (625 és 505 km) valamivel elmarad a kecsesebb, könnyebb szedáné mögött. Vessük össze ezeket az értékeket a lenyűgöző MG Cyberster roadster menetdinamikai adataival (510 LE, 375 kW, 3,2 mp gyorsulás, 200 km/óra végsebesség), és rögtön nyilvánvalóvá válik, milyen fejlettségi szintet képvisel az MG IM márka, és mit jelenthet ez a későbbi, új generációs MG-modellek számára. Az IM-modellek azonban jóval többről szólnak, mint a nyers erőről. A kormányzott hátsó kerék jóvoltából városi sebességnél kompakt családi autókra jellemző átmérőjű körön (9,98, illetve 10,18 méter) fordulnak, de oldalazva – rák üzemmódban – is képesek haladni.
Az IM6 légrugózással is elérhető. Vannak önvezető, automatizált parkolási képességek, van 360°-os panoráma-kamerarendszer, amely képes „átlátni” a jármű oldalfalain és padlóján, van aktív zajcsillapítás. Az akkumulátorról külső fogyasztók is tölthetők, illetve működtethetők. Minden ülés fűthető, az elsők szellőztethetők is. A vezeték nélküli telefontöltő igen komoly, 50 W-tal tölti a készüléket, ami különösen értékes, mert a telefon egyben az indítókulcsot is helyettesíti.
Az audiorendszer húsz hangszórójából négyet a tetőkárpitba süllyesztettek a fenomenális hangzás érdekében. Az autóiparban zajló képernyőméret-csatából az MG IM sem marad ki, mindkét modell 26,3 colos képátlójú, ultraszéles HD-kijelzőt kapott, ezt egészíti ki a középkonzolon elhelyezett, 10,5 colos érintőképernyő, amely egyben minden kezelőszervet, gombot és tárcsát is kivált. Olyan autóknál, amelyeket egyelőre nem forgalmaznak a kontinentális Európában, nem szoktunk az árakkal foglalkozni.
Itt viszont a költségek az ajánlat meghatározó elemei, mivel ezek az autók Nagy-Britanniában jellemzően bő harmadával olcsóbbak az Audi vagy a Mercedes hasonló paraméterekkel rendelkező típusainál. Azaz, miután az MG megfizethető, kiváló minőségű termékeivel meghódította Európa tömegpiacait, most hasonló hódításra készül a prémiumszegmensben, ami mindenképpen erősíteni fogja a márkát az egész kontinensen.