Új elektromos szabadidő-autóval erősít az MG

Új elektromos szabadidő-autóval erősít az MG

hirdetés
A sikeres MG4 elektromos ferdehátú műszaki alapjaira épülő MGS5 egy tisztán elektromos szabadidőjármű, amely a komfort mellé modern, élhető szolgáltatásokat társít.
Az év második felétől kezdődően érkezik az európai piacokra az MGS5 EV, egy vadonatúj, tisztán elektromos szabadidőjármű, amely az MG Motor legmodernebb műszaki tartalmait divatos, előremutató formai részletekkel ötvözi.

Az alapokat a bevált és többszörösen kitüntetett MG4 Electric adja. A vízszintesen elhelyezett cellák jóvoltából mindössze 110 mm vastag akkumulátorcsomagot alkalmazó moduláris, átméretezhető architektúra (MG MSP) tágas és stabil járművet eredményez.

Elöl 1026, hátul 967 mm-es fejtér gondoskodik a szellős térérzetről, az igényes utazókörnyezet színvonalát puha tapintású felületek és felső kategóriás megoldások emelik.
Ennek tökéletes példája az az üléskárpit, amelyen perforált MG feliratozást fedezhetünk fel, ha közelről vesszük szemügyre, vagy épp a vezeték nélküli töltőtálca, amelynek fenntartható, szintetikus-nyersbőr borítása a karcolás- és csúszásmentes használati érték mellett esztétikailag is többet nyújt a megszokottnál. Ugyanez igaz a 12,8 colos, nagy felbontású érintőképernyőre, amely a 10,25 colos digitális műszeregység mellett, de attól fizikailag elkülönülve áll.
A belsőépítészek nem álltak be a sorba, hogy az aktuális trendet követve egyetlen hatalmas, egybefüggő kijelzőfelületet teremtsenek, helyette olyan vezetői környezetet terveztek, amely a különböző funkciókat célzottan, szolgálja ki, miközben szellős és áttekinthető marad. Fontos, hogy a legfontosabb feladatok – a klímavezérlés és a hangerő-szabályozás – dedikált, fizikai kezelőszerveket kaptak, így nemcsak a menürendszerből, de egyetlen mozdulattal, oda sem nézve is kezelhetők.
Nem mindennapi ötlet, hogy szintén egy elegáns nyomógombbal ugorhatunk vissza az infotainment-rendszer nyitóképernyőjére – ez a megoldás hidat emel a fizikai és a virtuális rendszerek közé. Külön említést érdemel az alaphelyzetben 453 literes csomagtartó, amely akár 1441 literig bővíthető, de igazán izgalmassá a két végpont közötti lehetőségek sokasága teszi. Az emelt padló nemcsak kiemelhető, de félbe is hajtható, így akár három, egymástól jól elkülöníthető méretű és funkcionalitású területre oszthatjuk az üreget. A csomagtérajtót motor emeli és süllyeszti, a hátsó ülés osztva dönthető.
További praktikus tárolóhelyet találunk a padlókonzol alatt és mind a négy oldalajtóban; hátul szabályozható szellőzőrostélyok, dupla pohártartó és USB töltőaljzat szolgálja az utasok kényelmét. A digitális tartalmak terén az MGS5 EV mindent tud, amit 2025-ben egy modern személyautótól elvárhatunk, a vezeték nélküli okostelefon-integrációtól kezdve a beépített zenei és videóstreaming-, valamint közösségimédia-alkalmazásokig.
Az iSmart funkció révén a felhasználó okostelefonjáról ellenőrizheti és vezérelheti az autó számtalan funkcióját. Az MG Pilot a jól ismert vezetőtámogató funkciókat kínálja, kiegészítve azzal a lehetőséggel, hogy a vezető testre szabja és eltárolja személyes biztonsági és kényelmi beállításait.

Miközben élvonalbeli elektromos járműként az MGS5 EV természetesen támogatja és alkalmazza a regeneratív fékrendszert, az MG ügyelt arra, hogy az elsődleges üzemi súrlódófék is kiemelkedő színvonalú legyen, így a Continentaltól származó rendszert nagy átmérőjű tárcsákkal szerelte fel, ami kiváló, 35,5 méteres fékutat eredményez 100 km/óráról állóra fékezve.
A dizájnjában a Cyberster stíluselemeit is magán viselő MGS5 EV hátsó kerekeit egy 170 kW (231 LE) maximális teljesítményű, 350 Nm nyomatéki csúcsú villanymotor hajtja, az erőkifejtést ötállású üzemmódválasztó segít a pillanatnyi helyzethez és elvárásokhoz igazítani. Akkumulátorból kétféle áll rendelkezésre: az alapkivitelű 49, míg a hosszú hatótávolságú 74 kWh kapacitást kínál; utóbbival felszereltségtől függően akár 480 kilométert is megtehetünk két feltöltés között – ami pedig egyenáramú gyorstöltővel akkumulátortól függően akár 139 kilowattal történhet.
Az MG tisztában van vele, hogy a minőség, a fenntarthatóság, a szolgáltatások és a menetdinamika mellett a biztonság a legfontosabb döntési szempont a családos vásárlók számára, ezért az európai import kezdetén lehetőséget teremtett az Euro NCAP számára, hogy bevizsgálja a jármű képességeit. Az autó nem is okozott csalódást: akárcsak platformtársa, az MG4, a szabadidőjármű is maximális, ötcsillagos eredményt ért el a szigorú tesztsorozaton, ahol a fizikai (passzív) utas- és gyalogosvédelmi rendszerek mellett a baleset-megelőző funkciók is kiemelkedően teljesítettek.