Jöhet az MG zászlóshajójának legnépszerűbb verziója

Jöhet az MG zászlóshajójának legnépszerűbb verziója

hirdetés
Hamarosan új konfigurációval bővül az MG HS hajtáslánckínálata.
A díjnyertes Hybrid+ rendszer rendkívüli ár-érték arányt hozhat a piacra.
Amikor az MG Motor tavaly nyáron bemutatta, majd 2025 elején Európa-szerte bevezette az új generációs MG HS szabadidőjárművet, az a teljes márka megítélését új alapokra helyezte. A kompakt és középkategória határán egyensúlyozó crossover divatos, kiegyensúlyozott formatervével és gazdag felszereltségével azonnal elnyerte a szakma elismerését, amit a kedvező piaci fogadtatás követett.

Ebben kulcsszerep jutott annak, hogy a hajtásláncok választéka több ügyfélkör számára is optimális lehetőséget nyújtott. A tisztán belső égésű változat és a plug-in hibrid variáns között azonban maradt még egy meglehetősen széles piaci sáv, amely eddig lefedetlen maradt.
A márka európai jelenlétében fáklyahordozónak számító brit képviselet azonban most elárulta, hogy hamarosan érkezik egy harmadik opció, mégpedig az ünnepelt Hybrid+ hajtáslánccal, amely az MG3 és a MG ZS fedélzetén már komoly rajongótábort tudhat magáénak. A működési elv ugyanaz, ám a felsőbb kategória miatt a motorteljesítmény nagyobb. A másfél literes, benzines turbómotor csúcsteljesítménye 102 helyett 143 lóerő; ehhez társul a 146 kW-os (198 LE) villanymotor.
Hasonló teljesítményszinteket láthattunk a HS PHEV változatánál is, ám persze ott a villanymotort egy 24,7 kWh kapacitású akkumulátor táplálja, míg a full hibrid egy jóval kisebb, bár a maga nemében szintén nagynak mondható, 1,8 kWh kapacitású akkumulátorból kapja az energiát. A kombinált rendszerteljesítmény elismerésre méltó 225 lóerő, ami 7,9 másodperces gyorsítást tesz lehetővé nulláról 100 km/órára. Nem az erőforrások teljesítményszintje az egyetlen találkozási pont a plug-in hibrid verzióval, hanem az erőátvitel is: a HS Hybrid+ megkapja a plug-in hibriden bemutatkozott, kétfokozatú automata sebességváltót.
A szabvány szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztás 5,5 liter/100 km, a vegyes üzemű CO2-kibocsátás 126 g/km. A HS hybrid+ Nagy-Britanniában már kapható, és bár európai uniós forgalmazásáról egyelőre nincs hír, a korábbi modellbevezetések kapcsán szerzett tapasztalatok alapján úgy gondoljuk, néhány hónap késleltetéssel a márka többi európai piacain, így remélhetőleg Magyarországon is megjelenik majd a benzines és plug-in hibrid HS verziók közötti rést kitöltő, így egyfajta arany középutat megtestesítő Hybrid+ változat.