Tavaly ilyenkor egy lenyűgöző és érdekfeszítő koncepciójárművet mutatott be az MG Motor. Az EXE181 az emlékezetes 1957-es sebességrekorder, az MG EX181 modern felfogásban megalkotott, belső égésű helyett tisztán elektromos motort alkalmazó (innen a plusz ’e’ betű a névben) újraértelmezése volt. A feladat elsőre sem volt egyszerű, hiszen egy több mint hatvanöt évvel korábbi, extrém feladat végrehajtására tervezett automobil stílusát és lényegét kellett átültetni a 21. század esztétikai és funkcionális kontextusába. A megoldást pedig tovább nehezítette, hogy nem volt elég a formavilágot visszaadni: az egykori autó a korát meghaladó technológiákkal ért el a józan ész határait feszegető menetdinamikát, ezért az újkori koncepciónak ezt az úttörő szellemiséget is tükröznie kellett, természetesen átültetve napjaink műszaki feltételrendszerébe.
Hosszú évek kreatív erőfeszítései hoztak gyümölcsöt, amikor idén a világ egyik legrangosabb formatervezési elismerésében részesült az MG legutóbbi tanulmányautója.
A közönség azonnal a keblére ölelte az extrém sportautó-tanulmányt, idén pedig, egy rendkívül hosszú és alapos értékelési folyamat után a formatervezési szakma is elismerte az MG tervezőinek ihletett munkáját, méghozzá a legmagasabb szinten. Az iF termékdizájndíjat 1957-ben alapították Németországban, de mára nemzetközivé és világszerte elismertté vált.
Az iF zsűrije jellemzően több ezer pályázat közül választja ki a legjobbakat, amelyek méltók az elismerésre. Az MG EXE181 kitüntetése pedig nem csak az autónak, hanem az azt tervező egész csapatnak szólt, elismeréseként annak a többéves erőfeszítésnek, amivel az egykori patinás márkát újrateremtették.
Az MG EXE181 mellett egyébként a márka anyavállalatának, a SAIC-csoportnak az új generációs kezelőfelületi operációs rendszere, a Rising OS is iF Design-díjban részesült. A magas fokon testre szabható vezérlőrendszer idővel az MG-modellek fedélzetén is megjelenhet majd.
Ezen a ponton érdemes felidézni a márkához köthető két korábbi, 2021-ben bemutatott formatanulmányt, az R Ryzr és a Maze koncepciókat. Az előbbi egy karosszéria nélküli sportautó volt, amelynek indítására kulcs vagy okostelefon helyett a pilótája védőruhája szolgált, míg a Maze egy átlátszó karosszériával rendelkező, digitális kezelőfelületen keresztül irányítható városi jármű volt.
Bár ezek történelmi kötődés nélkül születtek, ugyanaz a friss gondolkodás jellemzi őket, mint az MG EXE181-est, így fontos részét alkotják az MG Motor vizuális identitásának.


















