Rendkívül biztonságos a legújabb MG

Rendkívül biztonságos a legújabb MG

hirdetés
A frissen bemutatott, új generációs MG HS nemcsak csinosabb, erősebb, takarékosabb és jobban felszerelt, de jelentősen biztonságosabb is elődjénél.
Elődjéhez hasonlóan az új generációs MG HS középkategóriás szabadidőjármű is maximális, ötcsillagos eredménnyel zárta az Euro NCAP járműbiztonsági tesztjét.

Szó sincs azonban egyenlőségről: az eredeti HS 2019-es vizsgálata óta ugyanis már kettőször szigorított tesztfeltételein és elvárásain az új autók biztonsági színvonalát vizsgáló és elemző szervezet.

Valójában össze sem hasonlítható egymással az öt évvel ezelőtti eredmény és a mostani, annyit azonban elmondhatunk: a modern autókkal szemben összehasonlíthatatlanul magasabb elvárásokat támasztanak, mindenekelőtt az aktív baleset-elkerülő és vezetőtámogató rendszerek megbízható működése terén, így egy 2024-es ötcsillagos autó jelentősen biztonságosabb, mint egy 2019-es…
Ezt mindenképpen fontos volt tisztázni, hogy értékelni tudjuk az új generációs MG HS teljesítményét – méghozzá kiváló teljesítményét, hiszen a felnőtt utasok, illetve a gyalogosok és kerékpárosok védelme terén a top 10-ben szerepelt az idén tesztelt összes autó közül.

Felnőttutas-védelem (90%)


Az utascella megőrizte szerkezeti szilárdságát a félátfedéses frontális ütköztetés során, mindkét első utas térde és combcsontja biztonságban van, függetlenül testalkatuktól és az üléshelyzetüktől.

Másik autóval ütközve barátságosan viselkedik az MG, nem okoz kárt a másik félben. Ha teljes szélességében ütközik merev akadálynak (pl. falnak) az autó, minden utas minden testrésze biztonságban van, egyedül a hátul utazó felnőtt mellkasa kapott a határértéken épp csak belül lévő terhelést.

Ha oldalával ütközik az MG – akár oszlopnak, akár másik autónak –, utasai tökéletes biztonságban vannak. Ilyenkor sérülést okozhat, ha az egyik utas feje nekicsapódik a másikénak, az MG HS azonban középső légzsákkal óv ez ellen.

A fejtámaszok mindkét üléssoron hatékonyan óvják az utasok nyakát az ostorcsapásos sérüléstől.

Az autót felszerelték automatikus vészhívóval (eCall) és másodlagos ütközést megelőző fékrendszerrel, ami baleset után állóra fékezi az autót. Ha vízbe esik az autó, az ajtók akkor is nyithatók.

Gyermekutas védelem (85%)

Akár szemből, akár oldalról ütköznek az MG HS-sel, a gyermekülésben utazó gyerekek biztonságban vannak. Az első utaslégzsák kikapcsolható, és hatékony felirat figyelmeztet annak veszélyeire, ha bekapcsolt légzsák mögé szerelnénk be gyerekülést. A gyerekülések beépítése nem jelentett problémát.

Gyalogosvédelem (83%)

Ha gyalogost vagy kerékpárost gázol a HS, azoknak nem kell tartaniuk a súlyos sérüléstől. Egyedül a kemény szélvédőoszlop – az autóipar általános mumusa – okoz problémát ezen a téren. Az autonóm vészfékrendszer elöl és hátul is megállítja a kocsit, ha akadályt észlel, és azt sem engedi az autó, hogy kiszálláskor rányissuk az ajtót egy hátulról közeledő kerékpárosra.

Vezetőtámogatás (74%)

Az autonóm vészfékrendszer összességében jól teljesített, majdnem minden teszthelyzetben elkerülte az ütközést. Az autó figyeli, hogy bekötötték-e biztonsági öveket, hogy nem bóbiskol-e el a sofőr, vagy nem sodródik-e ki az autó a sávjából – súlyos esetben ilyenkor beavatkozik a kormányzásba. Az autó képes felismerni a sebességkorlátozó jelzőtáblákat, és ha vezető engedélyezi, az aktuális korlátozáshoz igazítja a menetsebességet.
Ugyanúgy 1,5 literes benzinmotort alkalmaz az új MG HS, mint korábban, de továbbfejlesztve. Tisztán benzinesként 169 lóerős, konnektoros hibrid kivitelben a 142 lóerőre hangolt benzinmotorhoz 209 lóerős villanymotor társul. Utóbbi változat akár 120 kilométert is megtehet villamos hajtással.