Még jobb lett az MG húzómodellje

Még jobb lett az MG húzómodellje

hirdetés
Nyolc év után új alapokra helyezte kompakt szabadidőjárművét az MG. A HS crossover ugyanazt tudja, mint eddig, csak – a rendelkezésünkre álló információk szerint – sokkal jobban.
Bár Magyarországon a ZS városi crossover összehasonlíthatatlanul keresettebb, mint a kompakt HS szabadidőjármű, más európai piacokon, így a márka visszatérésében úttörő szerepet vállaló Egyesült Királyságban ez máshogy van.

Ott a HS a márka zászlóvivője, cikkünk írásakor a nyolcadik legkeresettebb személyautó az egész országban (Európa harmadik legnagyobb újautó-piacáról beszélünk!), sőt: 2023 januárjában az abszolút első helyen zárta a brit eladási versenyt.

Mindezt annak ellenére, hogy egy 2018-as modellről van szó, amely ugyan 2023-ban megújult, de ez sem változtatott a tényen, hogy alapvető konstrukciója már nem friss. Ennek azonban vége, az MG Motor ugyanis bemutatta az új generációs HS-t, amely az előd egy sor megszokott előnyét megőrizve nyújt sokkal többet számos területen.
Míg elődje gömbölyded formákkal és klasszikus arányokkal hódított, az új MG HS teljesen újraértelmezte magát: egyenes, elnyújtott vonalak határolják, kihangsúlyozva a 2720 mm-ről 2765 mm-re (+45 mm) növelt tengelytávot, amihez ugyanennyivel bővült teljes hosszúság (4655 mm), 14 mm-rel növelt szélesség (1890 mm) és mintegy 30 mm-rel csökkentett magasság társul. Ez egészen más kiállást kölcsönöz az autónak, a HS sportosabb, merészebb, fiatalosabb képet mutat, miközben tágasabb is: a csomagtartó például 463 helyett 507 literes.
A lenyűgöző új hűtőmaszk az MG3-nál 2024-ben bevezetett új márkaarculatot követi, a keskeny fényszórók LED-eket alkalmaznak, a közöttük húzódó fekete sáv kihangsúlyozza az autó szélességét. Hátul szintén markáns elem köti össze a LED-es lámpatesteket, amelyek X alakú fénykarakterrel nyűgöznek le.
A modern megjelenés nagy plusz, de az igazán fontos az, hogy milyen technológia áll mögötte. Az új HS hajtásláncai ugyanúgy 1,5 literes benzinmotort alkalmaznak, önmagában vagy plug-in hibrid konfigurációban, ám a teljesítmény nőtt. A benzines variáns teljesítménye 162-ről 169 lóerőre emelkedett, a maximális forgatónyomaték 275 Nm (+10% az elődhöz képest), így az autó 9,9 helyett 9,4 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára. A váltó lehet hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú automata is.
A HS PHEV ennél is lenyűgözőbb: a 142 lóerőre hangolt benzinmotorhoz 209 lóerős villanymotor társul, az akkumulátor 24,7 kWh kapacitása akár 120 kilométert meghaladó elektromos hatótávolságot jelent. Az autó álló helyzetből 6,8 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet. Az utastérben a legmodernebb trendeknek megfelelően kettő, egyenként 12,3 colos képernyőt találunk. Van online navigáció (időjárás- és forgalomjelentéssel), Amazon Music zenei streaming és okostelefon-integráció. A digitális műszeregység háromféle üzemmódba kapcsolható, az egyik kifejezetten a bőségesen alkalmazott vezetőtámogató funkciók visszajelzéseit jeleníti meg.
Érdemes ellátogatni a CarNet márkakereskedésébe, és meggyőződni arról, hogy az új MG HS valóban jobb, mint elődje volt!