Az MG gyártja az év legjobb hibridjét

Az MG gyártja az év legjobb hibridjét

hirdetés
Épp csak bemutatták, máris záporoznak a szakmai elismerések az MG Motor Hybrid+ hajtásláncára, amely három megmérettetésen két különböző típusban is aranyérmet hozott el.
Az MG Motor szokatlan utat járt be villamosított hajtásláncainak fejlesztése során. Előbb tisztán elektromos és plug-in hibrid konfigurációkkal nyűgözte le a „korán kelőket”, azaz a modern technológiai megoldások és a környezettudatos autózás iránt elhivatott ügyfeleket, majd az így szerzett tapasztalatok alapján megalkotta Hybrid+ rendszerét, amely a hagyományos full hibridektől eltérő hangsúlyokkal dolgozik. Az MG megoldásában nem a benzines, hanem a villanymotor az erősebb: előbbi 102, utóbbi 136 lóerős. Mindez az 1,83 kWh kapacitású akkumulátorral és a nagy teljesítményű, 45 kW-os generátor-villanymotorral együtt azt jelenti, hogy a konfiguráció a szokásosnál gyakrabban, hosszabban támaszkodik az elektromos komponensekre, ami dinamikus és takarékos vezethetőséget eredményez.
A 196 lóerős rendszerteljesítményű Hybrid+ hajtáslánc az MG3 fedélzetén debütált, majd a nyár folyamán megjelent a ZS városi szabadidőjárműben is. A ferdehátú esetében 8,0, a crossovernél 8,7 másodperces gyorsulással számolhatunk 0-ról 100 km/órára.
A nemzetközi szaksajtó nem várt sokat azzal, hogy a vállára emelje az MG Motor innovatív villamosított hajtásláncát. A nyár folyamán az Auto Express állította ki az Év legjobb megfizethető hibrid modelljének az MG3-ast. Kora ősszel a céges és flottavásárlók szakfolyóiratának számító Business Car egy lépéssel még tovább ment, és egyenesen Év legjobb ár-érték arányú autójának nevezte a márka új kisautóját. Martyn Collins főszerkesztő szerint „a márka elektromos modelljeinek sikere után most az MG3 is újraalkotta magát mint hibrid. Az új modell kívül-belül modern, lenyűgözően takarékos (4,4 l/100km) és lenyűgözően sokat kínál az áráért.”
Az Auto Express szerkesztője, Paul Barker azt emelte ki, hogy amilyen apró, olyan sokat kínál az MG3, a takarékosság, a vételár, a teljesítmény, a rugózás és a kifinomult viselkedés terén egyaránt. „Kiemelkedően jó ár-értéket kínál, ráadásul az egyik legkiválóbb, legnyugodtabb szívvel ajánlható autó, amit az idei évben vezettünk.”
A ZS Hybrid+ szakmai elismerésére ennyit sem kellett várni: a Carbuyer magazin, amely tavaly az MG4-et választotta meg az Év legjobb családi villanyautójának, ezúttal a városi szabadidőjármű érkezését ünnepelte az Év legjobb hibrid autója díjjal. A zsűri indoklása részletes volt: „Az autó a szabadidőjárművekre jellemző helykínálatot társítja full hibrid hajtáslánccal. A 197 lóerős hajtáslánc átlagos üzemanyag-fogyasztása 5,1 l/100km, a 12,3 colos érintőképernyő és az MG Pilot vezetőtámogató rendszerek pedig technológiai szempontból is felpozicionálják a modellt.”