Izgalmas technikával érkezik az MG kisautója

Izgalmas technikával érkezik az MG kisautója

hirdetés
Új technológia irányába nyit az MG, méghozzá az arra talán legalkalmasabb kategóriában. A városi MG3 dinamikusnak, takarékosnak és megfizethetőnek ígérkezik – ráadásul még jól is néz ki.
Az autóiparban hosszú évek óta folyik a vita arról, hogy melyik villamosítási megoldással lehet a leghatékonyabban csökkenteni a közlekedés szénkibocsátását. Mint az élet legtöbb területén, itt sem létezik egyetlen, univerzális válasz. Minden technológia mellett és ellen szólnak érvek.

A valódi kérdés az, hogy a gyártók megtalálják-e azt a rendszert, amellyel az adott piacon a legeredményesebben tudják megszólítani az ügyfeleket – illetve hogy a vásárlók találnak-e az adott márka kínálatában olyan autót, amely találkozik elvárásaikkal, így képes kiváltani a hagyományos erőforrásokat.

Az MG belső égésű, plug-in hibrid és tisztán elektromos hajtásláncokkal szerelt típusai után most bemutatta első full hibrid konfigurációját.
Ez hagyományosnak hangzik, azonban a megvalósítása eltér a konvencionális sémától, és pontosan ez teheti különösen népszerűvé a városi forgalomra optimalizált járművek kategóriájában. Míg ugyanis a legtöbb full hibrid rendszerben a belső égésű motor viszi a prímet, az MG esetében a villanymotor (100 kW, 136 LE) erősebb, mint az 1,5 literes benzines (75 kW, 102 LE). Ez pedig jelentősen kibővíti azt a tartományt, amelyben az autó képes tisztán elektromos üzemben haladni.
Ezt a kis méretű akkumulátor szerény, 1,83 kWh kapacitása sem korlátozza: ha lemerült, a vezérlés áramfejlesztőként használja az Atkinson-ciklusú négyhengerest. Ennek az üzemmódnak két előnye van: az elektromos hajtás teljesen egyenletes, zökkenőmentes közlekedést tesz lehetővé, a töltési üzemben működő benzinmotor pedig elvben kevesebbet fogyaszt, és csendesebben jár, mintha hajtásban használnák. Részterhelésen nemcsak a villanymotort látja el árammal a benzinmotorról meghajtott generátor, hanem az akkumulátort is tölti.
A fennmaradó két üzemmód jól ismert a hagyományos hibridekből: az egyik esetben a benzinmotor hajtja a kerekeket, és tölti az akkumulátort; a másikban pedig, a hajtáslánc a lehető legnagyobb teljesítmény kifejtésre törekedve mindkét erőforrást – azaz a villanymotort és a belső égésű motort egyaránt – az autó gyorsítására használja. Ilyenkor a legnagyobb elérhető teljesítmény 195 lóerő!
Nem meglepő, hogy az MG3 dinamikusan mozog: álló helyzetből 8,0 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, végsebessége 170 km/óra, ha pedig 80 km/óra sebességnél taposunk a gázra, elég öt másodperc, és máris 120-szal robogunk. Mindeközben a szabványos üzemanyag-fogyasztás 4,4 liter/100km, a szén-dioxid-kibocsátás 100 g/km: az MG3 tehát úgy takarékos, hogy hű marad az elődök sportos hagyományaihoz.

A hajtáslánc egyébként háromfokozatú automatikus sebességváltón keresztül viszi át erejét a hajtott első kerekekre. A manapság szokatlanul kevés fokozatot a kettős erőforrás kifinomult vezérlése teszi lehetővé, közvetlen folyománya pedig, hogy a váltó könnyű és kompakt lehetett, ami tovább csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és javítja a helykínálatot.
A nagy csúcsteljesítmény és a különösen kedvező, 41%-os termikus hatásfok mellett arra is ügyeltek a mérnökök, hogy a hajtáslánc minél kevesebb zajjal és rezgéssel végezze dolgát: az erőátvitel kialakítása, valamint az erőforrások rögzítése mind ezt a célt szolgálja, a hangszigetelő anyagok széles körű alkalmazásával együtt. A kifinomult vezetési élményben fontos szerepet játszik a nagyszilárdságú acélokból felépülő vázszerkezet, ami nem mellékesen azt is lehetővé tette, hogy a futómű széles skálán teljesítve a kényelmes rugózás és a pontos vezethetőség követelményeit egyaránt kielégítse.
Hogy alapvetően melyiket preferáljuk, azaz hogy dinamikusan vagy inkább takarékosan szeretnénk-e haladni, a padlókonzolon elhelyezett nyomógomb segítségével választhatjuk ki: három üzemmód (takarékos, normál és sportos) áll rendelkezésre.
Ugyanitt található a sebességváltó irányváltó forgókapcsolója, valamint egy manapság elengedhetetlen kényelmi extra: a dupla pohártartó előtt tágas felület szolgál az okostelefonok vezeték nélküli töltésére. Modern életünk energiaigényét két további USB-aljzat, valamint egy 12 V-os szivargyújtó csatlakozó igyekszik csillapítani. A hátsó üléssoron két további USB-port található.

Az MG3 7 colos digitális műszeregységgel és 10,25 colos központi infotainment-érintőképernyővel kerül forgalomba; mindkét monitor a manapság divatos szabadon álló, könnyen leolvasható, ergonomikusan kezelhető kialakítást alkalmazza. Nem hiányzik az okostelefon-integráció, a műholdas navigáció, valamint a bizonyos fedélzeti funkciók telefonos alkalmazásból történő felügyeletét és/vagy vezérlését lehetővé tevő MG iSmart szolgáltatás sem. A biztonságról az MG Pilot vezetőtámogató csomag gondoskodik.
Az MG3 által kínált digitális és hajtástechnológiák kétségtelenül kiemelkedők, ugyanakkor az olyan hagyományos erények terén is jól teljesít a modell, mint a helykínálat. Az MG újdonsága 411 cm hosszú, 150 cm magas és 180 cm széles, tengelytávja 257 cm – ezek az értékek a kategória felső régiójába pozicionálják a modellt, amely várhatóan tágas belsőt eredményez, csomagtartója 293 literes.