Takarékosabbak, okosabbak lesznek a kompakt Mazdák

Takarékosabbak, okosabbak lesznek a kompakt Mazdák

hirdetés
A már ismert csúcsmotort megtartja, de melléje egy különleges erőforrást is felsorakoztat a Mazda3 és CX-30.
Az új modellév más változásokat is hoz.
A 2025-ös modellévre lefelé bővíti alsó középkategóriás ferdehátú és crossover típusainak motorkínálatát a Mazda. A Mazda3 és a CX-30 egyaránt megkapja azt az izgalmas új szívómotort, amelyet M-Hybrid rendszer tesz erősebbé, tisztábbá és takarékosabbá.

A 2,5 literes négyhengeres legnagyobb teljesítménye mindössze 140 lóerő; a csekély fajlagos teljesítmény hosszú élettartamot és stresszmentes vezethetőséget ígér.

Ezt igazolja az is, hogy az erőforrás már 3300/percnél leadja 238 Nm maximális forgatónyomatékát. Összehasonlításként: a 2,0 literes elődmotor 150 lóerős csúcsteljesítménye mellé 213 Nm nyomatéki csúcsot tett hozzá 4000/percnél.
A motort nem csak ez a nyugodt karakter tesz takarékossá, hanem a hengerlekapcsolás lehetősége, valamint a fent említett 48 voltos mild hibrid rendszer, amely a kedvezőtlen hatásfokú üzemi fázisokban segít a benzinmotornak takarékosan, dinamikusan működni.
2025-mazda-cx-30-carnet-hir-2
A kézi és automata sebességváltóval egyaránt társítható, új kezdőmotor mellett megmarad a kínálatban a Mazda forradalmi e-Skyactive X erőforrása, amely gyertyavezérelt, sűrítéses gyújtásával (SPCCI) egyedülálló módon kombinálja a benzinmotorok sportosságát a dízelek takarékosságával.
Az új modellévben nem a 140 lóerős mild hibrid benzinmotor jelenti az egyetlen újdonságot a kompakt Mazdák európai kínálatában. Az online kapcsolódási funkciók és a technológiai tartalmak sora egyaránt bővült, így mindkét modellcsaládban megjelent az Alexa hangvezérelt asszisztens.
Ez a rendszer a kényelmes kezelhetőség új szintjét hozza el az alsó középkategóriába: természetes beszédmóddal kimondott, szóbeli kérésekkel szabályozhatjuk a klímaberendezés működését, a navigációs vagy a multimédiás rendszert. Alexa azonban nem áll meg az autó határainál: időjárás-előrejelzést is kérhetünk tőle, vezérelhetjük okosotthonunk berendezéseit vagy akár webáruházakban vásárolhatunk – mindezt menet közben, anélkül, hogy el kellene engednünk a kormányt vagy tekintetünket levennénk az útról.
Az online navigációs rendszer több úti célt tud eltárolni offline memóriájában, és a korábbinál gyakrabban, félpercenként frissíti a forgalmi információkat, így gyakorlatilag valós időben értesülhetünk az utazásunkat érintő változásokról, eseményekről.