Az 1960-as pénzügyi év végén pezsgőt bontottak a Toyo Kogyo hirosimai központjában. A későbbi Mazda jogelődjének minden oka megvolt az ünneplésre, hiszen a vállalat minden vetélytársát megelőzve a legnagyobb autógyártóvá emelkedett Japánban. A sikerben kulcsszerep jutott a K360-as áruszállítónak – egy olyan modellnek, amely a cégelnök akarata ellenére született meg.
Az 1950-es évek végén alapvetően alakult át a japán autópiac. A világháborút követő évek egyeduralkodó teherjárműveit, az olcsón gyártható háromkerekűeket elkezdték kiszorítani a fejlettebb, négykerekű konstrukciók. A Toyo Kogyo is ezen az úton indult el: az 1950-ben bemutatott, háromkerekű Mazda Type CT, majd annak egyre modernebb utódai, az 1954-es Type CHTA és az 1957-es Type HBR modellekkel szerzett tapasztalatok alapján már 1958-ban bemutatták a Mazda Rompert, egy tetszetős négykerekű teherjárművet.
Az 1950-es évek végén alapvetően alakult át a japán autópiac. A világháborút követő évek egyeduralkodó teherjárműveit, az olcsón gyártható háromkerekűeket elkezdték kiszorítani a fejlettebb, négykerekű konstrukciók. A Toyo Kogyo is ezen az úton indult el: az 1950-ben bemutatott, háromkerekű Mazda Type CT, majd annak egyre modernebb utódai, az 1954-es Type CHTA és az 1957-es Type HBR modellekkel szerzett tapasztalatok alapján már 1958-ban bemutatták a Mazda Rompert, egy tetszetős négykerekű teherjárművet.