150 lóerős középút.
A Mazda kitartóan reszelgeti szívó benzines motorjait, ezúttal a 122 és 180 lóerős motorok közé belőtt 150 lovas változatot próbálták ki.
2018-ban bemutatott negyedik generációs Mazda3-ból túl vagyunk már a 180 lóerős változaton, vezettük a 122 lóerőst kivitelt is, most pedig a kettő közé belőtt, 150 lovas, továbbra is turbó nélküli, viszont rendes lökettérfogatú motorral ellátott változatot próbáljuk ki.
A legutóbbi generációváltásnál Mazdánál zseniális érzékkel faragták még vonzóbbra az eddig is csinos Hármast. Miközben az arányok, a stílus alapja változatlan maradt, szinte a végletekig tökéletesítették.
A forma valamivel agresszívabb , és dominánsabb lett, a hűtőmaszk alakja szinte ugyanaz, de valamivel szélesebb, laposabb lett és rafinált rácsozatot kapott, a szemei vékonyabbak , és minden fölösleges nyílás, ködlámpafészek, akármi lekerült az orráról.
Oldalról a finom króm csíkok mellett csak a küszöb fölötti él az, ami megtöri kicsit a gömbölyded formát, és a nagy fémfelületeket. Aztán ott a széles C-oszlop, majd az autó szintén kerek feneke a fényes fekete felső légterelővel és az alsó diffúzorral, illetve a dupla króm kipufogócsövekkel és a kategória egyik legjobb dizájnú hátsó lámpájával. A karosszéria 4460 milliméter hosszú, – 18 centivel hosszabb, mint a 8-as Golf – szélessége 1795 mm, magassága pedig 1435 mm, és aránylag nagy, 2725 mm-es tengelytáv tartozik hozzá.
Mazdát nem igazán szokás alapfelszereltséggel venni, sőt, a statisztikák szerint kifejezetten a jól felszerelt, puccosabb változatok fogynak jobban itthon is. Mivel a Mazdánál odafigyelnek a vevők igényeire, a visszajelzésekre, így a belső prémium felé tolódása már korábban megkezdődött és ez egész jól érezhető ebben az autóban is. Bútorozása tisztességes anyagokból áll, van fém, bőr, és a műanyagok is puhák, jó tapintásúak, a hangulat is kellemes. Mindezek mellett teljesen jól használható a beltér, semmi izzadtságszagú kínlódás nincs benne, hogy valami extrémet toljanak a sofőr és utasai képébe. Itt minden megszokott, otthonos, és ami nagyon fontos, jól is használható.
Mazdát nem igazán szokás alapfelszereltséggel venni, sőt, a statisztikák szerint kifejezetten a jól felszerelt, puccosabb változatok fogynak jobban itthon is. Mivel a Mazdánál odafigyelnek a vevők igényeire, a visszajelzésekre, így a belső prémium felé tolódása már korábban megkezdődött és ez egész jól érezhető ebben az autóban is. Bútorozása tisztességes anyagokból áll, van fém, bőr, és a műanyagok is puhák, jó tapintásúak, a hangulat is kellemes. Mindezek mellett teljesen jól használható a beltér, semmi izzadtságszagú kínlódás nincs benne, hogy valami extrémet toljanak a sofőr és utasai képébe. Itt minden megszokott, otthonos, és ami nagyon fontos, jól is használható.
Teljesen digitális monitorműszerfal helyett hibridet lehet benne nézni, ami középen kijelző, kismértékben átrendezhető képpel, a széleken pedig mutatós műszerekből áll, hatalmas, álló formátumú központi kijelző helyett hagyományos, fektetett van, simogatós felület helyett pedig a jól bevált, visszajelzést is adó forgótárcsás megoldással lehet a menükben kotorászni.
Ja, van igazi klímavezérlője, gombokkal, kapcsolókkal, amik nagyon kitalált ellenállással, kapcsolási érzettel működnek. Emellett a kormány gombjait is sikerült olyanra tervezni, hogy simán tapintás útján el lehessen igazodni a funkciók között. Tényleg ritka ma már az olyan autó.
Ja, van igazi klímavezérlője, gombokkal, kapcsolókkal, amik nagyon kitalált ellenállással, kapcsolási érzettel működnek. Emellett a kormány gombjait is sikerült olyanra tervezni, hogy simán tapintás útján el lehessen igazodni a funkciók között. Tényleg ritka ma már az olyan autó.
Méretei miatt 190 centis termettel csak az első ülések nyújtanak elegendő életteret, a második sorban a lábtér és a fejtér is hamarabb fogy el, mint kényelmes lenne, de úgy 180 centiig ott sem lesz probléma, ha valaki már bemászott. Igaz, a vastag C-oszlop és a magasba tartó övvonal miatt kissé nyomasztó a hangulat a belsőben, ahol sem szellőző, sem töltőpontok nincsenek.
Alapállásban, ötszemélyes módban 327 literes – a 8-as Golfban érezhetően több, 380 liternyi hely van – a csomagtartó, a hátsó ülések háttámlájának lehajtása után 719 liternek megfelelő térfogatú cucc fér be hátra. Ilyenkor sík felületre lehet pakolni, a padlószint alatt pedig rekeszek várják, hogy megtömjék őket, és itt a defektjavító kitt is, a Bose hifi mélynyomójával egy légtérben.
A 122 és 180 lóerős benzines motorok mellett a 150 lóerős változat ugyanúgy 1998 köbcentis, és ugyanúgy turbó nélkül dolgozik, mint rokonai. Ugyan a technikai leírásban még egy 116 lovas dízelmotor is szerepel, de ez sem az árlistában, sem a konfigurátorban nem található.
A többi benzineshez hasonlóan itt is van 24 voltos lágy-hibrid rendszer, ami a motorhoz kapcsolt generátor-indítómotorból, áramátalakítóból és egy aprócska, lítium-ion akkumulátorból áll. Ez a hibrid rendszer képtelen az autót tisztán elektromos energia segítségével mozgatni, csupán annyi haszna van, hogy a fékezéskor máskülönben elfűtött mozgási energiát elraktározza, és az így nyert potya energiával táplálja a fedélzeti elektromos fogyasztókat, így végső soron benzint spórol.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/09/04/mazda3-150le-teszt/
A többi benzineshez hasonlóan itt is van 24 voltos lágy-hibrid rendszer, ami a motorhoz kapcsolt generátor-indítómotorból, áramátalakítóból és egy aprócska, lítium-ion akkumulátorból áll. Ez a hibrid rendszer képtelen az autót tisztán elektromos energia segítségével mozgatni, csupán annyi haszna van, hogy a fékezéskor máskülönben elfűtött mozgási energiát elraktározza, és az így nyert potya energiával táplálja a fedélzeti elektromos fogyasztókat, így végső soron benzint spórol.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon:
https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/09/04/mazda3-150le-teszt/