Soha nem volt akkora jólét Japánban, mint az 1980-as évek végén.
Virágzott a gazdaság, az exportpiaci szereplők, köztük mindenekelőtt az autógyártók új lehetőségeket láttak a terjeszkedésre. Az addig megbízható, megfizethető tömegpiaci modelleket gyártó márkák elérkezettnek látták az időt, hogy immár több évtizedes tapasztalatukat – no meg rendkívül fegyelmezett, minőségcentrikus szemléletüket – a prémiumpiacon is kamatoztassák.
A legnagyobb szereplők egymás után alapították meg luxusmárkáikat, leginkább az Egyesült Államokat megcélozva, hiszen az 1985-ös Plaza-egyezmény kifejezetten vonzóvá tette a dollárpiacot a japán exportőrök számára.
Virágzott a gazdaság, az exportpiaci szereplők, köztük mindenekelőtt az autógyártók új lehetőségeket láttak a terjeszkedésre. Az addig megbízható, megfizethető tömegpiaci modelleket gyártó márkák elérkezettnek látták az időt, hogy immár több évtizedes tapasztalatukat – no meg rendkívül fegyelmezett, minőségcentrikus szemléletüket – a prémiumpiacon is kamatoztassák.
A legnagyobb szereplők egymás után alapították meg luxusmárkáikat, leginkább az Egyesült Államokat megcélozva, hiszen az 1985-ös Plaza-egyezmény kifejezetten vonzóvá tette a dollárpiacot a japán exportőrök számára.