Megújult a világ kedvenc roadstere

Megújult a világ kedvenc roadstere

hirdetés
Szebb és biztonságosabb lett a Mazda MX-5, de természetesen nem érték be ennyivel a japán mérnökök: a sportautó 2024-es kivitele versenypályán is jobban teljesít.
Győztes csapaton ne változtass, szól a mondás. Ugyanakkor az igazán bölcsek hozzáteszik: győztes csapatodat folyamatosan fejleszd, hiszen így kerülhetsz egyre közelebb a tökéletességhez. Így tett a Mazda mérnökcsapata is, amikor az MX-5 modellpárost készítették fel 2024-re. Az alapvető műszaki alapokhoz nem nyúltak – maradt a 1,5 literes, 132 lóerős, illetve 2,0 literes, 184 lóerős benzinmotor, utóbbi akár automata sebességváltóval.

Érdemes sietni, mert a 184 lóerős változat már csak korlátozott ideig rendelhető!

Az erősebb motorhoz kifejlesztettek viszont egy új, aszimmetrikus részlegesen önzáró differenciálművet, ami gázelvételkor és gázadáskor eltérő mértékben osztja meg az ívbelső és külső kerekekre jutó hajtóerőt. Ez városban és kanyargós úton egyaránt tovább finomítja a manőverezhetőséget.
Kifejezetten versenypálya-használatra szánták a menetstabilizáló rendszer új, DSC-Track üzemmódját, amely kizárólag olyankor avatkozik be, ha már nagyon nagy a baj – azaz engedi csúszni a hátsó kerekeket, de a megpördülést már megelőzi.
Újdonság, hogy az immár 8,8 colos központi érintőképernyőre vezeték nélküli kapcsolaton keresztül tükrözhetjük okostelefonunkat, de ha már a kezelőfelületnél járunk, talán fontosabb, hogy a módosított betűtípusoknak és felületkezelésnek köszönhetően még pontosabban és gyorsabban olvashatók le a műszerek. Módosították a belső tükör kontúrjait, valamint megszüntették a keretét, így kevésbé akadályozza a kilátást, és jobban használható képet ad a mögöttes forgalomról.
A vezetőtámogató rendszerek kiterjedt választékát az idei évtől a másodlagos ütközést megelőző funkció gyarapítja: ez baleset után automatikusan állóra fékezi az autót, nehogy az irányíthatatlan jármű nekimenjen valaminek.
Az ülések azon részeit, amelyek közvetlen kapcsolatban vannak a medencével, illetve a háttal, kifejezetten tapadós anyaggal kárpitozták, így még jobb oldaltartást biztosítanak kanyarban. Módosultak a lámpatestek is, immár a hátsó irányjelző is LED-es; átdolgozták a karosszériaszínek palettáját; a vászontető pedig mostantól (felszereltségi szinttől függően) vajszínben is elérhető.
Amin viszont nem változtattak, az a vezetési élményt megalapozó könnyű, de merev karosszéria, a direkt kormányzás, és természetesen maradt az autó felülmúlhatatlan aduásza, az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul több lengőkaros felfüggesztés.