Nagyon jól néz ki és hatalmas élmény vezetni.
Nagyon jól néz ki és hatalmas élmény vele száguldozni földúton, szántóföldön, sivatagban, hómezőn. Ez a két szuperképesség kb. négymilliós felárat és fél tonnával kisebb hasznos teherbírást kíván áldozatul. Ott van az az érdekes, öblös 3,2-es dízelmotor, és akkor képesek egy ímmel-ámmal megtuningolt négyhengeres kétliterest berakni ebbe a csodásan átformált terepraliautó-testbe? Ráadásul egy képtelenül nyúlós, kényelemorientált klasszikus (igaz, tízgangos) automata váltóval? Hát teljesen megbolondultak a Fordnál?
Dehogy bolondultak meg, csak ők is tudják, hogy ezeket a kocsikat sokan nem teherautónak, munkaeszköznek, hanem univerzális családi autónak veszik. Hogyne tudnák, hiszen az amerikai autóeladási listák élén évek óta a Ford F-sorozat pickupjai állnak. Így hát csináltak sportos modellt a platós autóikból is. A 450 lóerős benzines F150 Raptor persze Európának túl nagy lenne, ezért mi kaptunk egy Ranger Raptort, dízelmotorral, hogy a fogyasztás se szálljon az egekbe és még az ÁFÁ-t is visszaigényelhessük ne csak a vásárlás, hanem az üzemeltetés költségei után is. A Raptor tehát nem a Ranger-család GTI-je, inkább a GTD-je.
Az irdatlan sárvédőszélesítésektől felülnézetben viccesen kutyacsont-formájúvá vált Ranger lenyűgöző látvány. Olyan, mint egy épített autó, de a gyári kivitelezés miatt sokkal tömörebb, egy darabból öntöttebb az összhatása, mintha házi projekt eredménye lenne. A hűtőmaszk hatalmas FORD felirata pedig annyira telitalálat, hogy tényleg nem értem, miért nem ezt kapta eleve minden Ranger.
Az ötletszerűen szétszórt Raptor feliratok mellett a masszív küszöb és a sima Rangerekénél egyébként csak 20 mm-rel szélesebb, mégis óriásinak ható terepgumik ragadják meg a tekintetet, ha körbesétáljuk az autót. (A szó ragadozómadarat jelent, de a Jurassic Park óta úgyis mindenkinek a falkában vadászó gonosz kis vérdinók jutnak róla eszébe, ami cseppet sem válik a Ford Ranger Raptor image-ének kárára.) Látványos kiegészítők a vaskos, láthatóan sárból kicuppantós ráncigálásokra is alkalmas hegesztett vonószemek és a brutális vonóhorog.
Az ötletszerűen szétszórt Raptor feliratok mellett a masszív küszöb és a sima Rangerekénél egyébként csak 20 mm-rel szélesebb, mégis óriásinak ható terepgumik ragadják meg a tekintetet, ha körbesétáljuk az autót. (A szó ragadozómadarat jelent, de a Jurassic Park óta úgyis mindenkinek a falkában vadászó gonosz kis vérdinók jutnak róla eszébe, ami cseppet sem válik a Ford Ranger Raptor image-ének kárára.) Látványos kiegészítők a vaskos, láthatóan sárból kicuppantós ráncigálásokra is alkalmas hegesztett vonószemek és a brutális vonóhorog.
A Ranger Raptor annyira jól néz ki, hogy még ebben a buta feketében is vonzza a tekinteteket. Eleve kimagaslik a forgalomból még a többi Ranger közül is az ötcentis emelésével, de még inkább kiszélesedik belőle. Bár a két tükör két széle pont olyan messze van egymástól, mint a többi Rangeren, a bővített sárvédőkkel bőven két méter feletti nettó szélességű autó szinte kitüremkedik a forgalmi sávból. Nézik, félve elhúzódnak tőle és enyhén szorongva csodálják elképesztő megjelenését a közlekedőtársak, amerre csak jár.
Jól kezdődik az ismerkedés a Raptor belsejével: a széles trepniről a masszív kapaszkodókkal könnyű behúzódzkodni. Bár a fellépőnek hátránya is van: terepen megáll rajta a sár, már pár perc földutas csapatás után is krumplit lehetne vetni az ajtó tövébe. Bent nem rossz a hangulat, de a látvány közel sem olyan lehengerlő, mint kint. A Raptor-kabin lehetne raptorabb, a cérnaszegés, a piros kormányközép, a hímzett üléskárpit, a kormány RAPTOR-feliratos műanyag betétje és a műszerfal kék cérnával varrott burkolata egy kicsit kevés. Az utas előtti légzsák-betét pedig szinte könyörög egy világító RAPTOR-feliratért!
A helykínálat bőséges, az ülések kényelmesek, még az elsők is inkább komfortosak, mint sportosak. A vezetőülés 8 irányban motorosan állítható, de érthetetlen, hogy a memóriafunkció miért maradt ki az extralistáról. Tárolóhely van elegendő és ezek a tárolóhelyek, ahogy az ekkora kocsiknál lenni szokott, hatalmasak, szinte egy csomagtartónyi rakodótér van szétszórva az utastérben.
Hiszen csomagtér nincs. Habár… Az új rolós platófedél már nem engedi be olyan könnyen a port és a vizet, mint a régi, így a bezárt rakterű Raptor vagy bármilyen, ezzel az extrával megrendelt Ranger már alkalmas a kényesebben csomagolt cuccok szállítására is, nem kell mindent ládába vagy bőröndbe pakolni, mint a korábbi változatnál. Mint minden Ranger, a Raptor is csodálatos, fantasztikus extrát kap: könnyített, szervózott platóajtó-nyitást és zárást. Egy ujjal le lehet engedni és fel lehet csapni a másfél négyzetméteres vasajtót, zseniális!
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/12/20/felelmetes-ragadozo-gyenge-szivvel-ford-ranger-raptor/
Jól kezdődik az ismerkedés a Raptor belsejével: a széles trepniről a masszív kapaszkodókkal könnyű behúzódzkodni. Bár a fellépőnek hátránya is van: terepen megáll rajta a sár, már pár perc földutas csapatás után is krumplit lehetne vetni az ajtó tövébe. Bent nem rossz a hangulat, de a látvány közel sem olyan lehengerlő, mint kint. A Raptor-kabin lehetne raptorabb, a cérnaszegés, a piros kormányközép, a hímzett üléskárpit, a kormány RAPTOR-feliratos műanyag betétje és a műszerfal kék cérnával varrott burkolata egy kicsit kevés. Az utas előtti légzsák-betét pedig szinte könyörög egy világító RAPTOR-feliratért!
A helykínálat bőséges, az ülések kényelmesek, még az elsők is inkább komfortosak, mint sportosak. A vezetőülés 8 irányban motorosan állítható, de érthetetlen, hogy a memóriafunkció miért maradt ki az extralistáról. Tárolóhely van elegendő és ezek a tárolóhelyek, ahogy az ekkora kocsiknál lenni szokott, hatalmasak, szinte egy csomagtartónyi rakodótér van szétszórva az utastérben.
Hiszen csomagtér nincs. Habár… Az új rolós platófedél már nem engedi be olyan könnyen a port és a vizet, mint a régi, így a bezárt rakterű Raptor vagy bármilyen, ezzel az extrával megrendelt Ranger már alkalmas a kényesebben csomagolt cuccok szállítására is, nem kell mindent ládába vagy bőröndbe pakolni, mint a korábbi változatnál. Mint minden Ranger, a Raptor is csodálatos, fantasztikus extrát kap: könnyített, szervózott platóajtó-nyitást és zárást. Egy ujjal le lehet engedni és fel lehet csapni a másfél négyzetméteres vasajtót, zseniális!
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2019/12/20/felelmetes-ragadozo-gyenge-szivvel-ford-ranger-raptor/