Vezetési élmény, ahol sosem keresnéd.
Ötletes belterét, divatos megjelenését biztosan sokan értékelni fogják, de az már keveseknek lesz meg, hogy a Ford Pumát mennyire jó vezetni. Jogos a félelem, ha azt nézzük, milyen típusneveket vagy komplett márkákat lakott már le a Ford. Ott van a Cougar, ami izomautóból lett elsőkerekes gombóckupé, aztán jöttek az olyan neves karosszériaépítő cégek, mint a Ghia vagy a Vignale. Előbbivel a műfabetétes belterek jöttek, utóbbit pedig krómmal és hitványul varrott bőrkárpittal, műprémium érzettel küldik a süllyesztőbe. Közel két évtized után most a Puma került le a polcról és lelövöm a poént: megmentették a Ford Pumát.
Magasan hordja a Ford GT-re emlékeztető, LED-es fényszóróit és közben krómmal rúzsozott hűtőmaszkból mosolyog a Puma. Akárhogy nézem, van benne egy egészen picike, rajzfilmes stílusban feldolgozott Porsche Macan. Kedves ábrázatú, jó kiállású teremtés a kis Puma.
Lebeg az első tetőoszlop, amitől hangsúlyosabb lesz a hullámzó övvonal és hosszabbnak tűnik az orra. Az egészben van dinamizmus, a játékosabb fajtából. A piros metál Titanium X-en ezt kiemelték a fényezetlen műanyag betétek és az ízlésesen használt króm díszek.
Pumás logóval indul a műsor a kormány mögötti kijelzőn. A digitális műszeregység a különböző vezetési módokban nem csak más színekkel dolgozik, de láthatóan van benne ötlet. Amennyiben ráközelítunk valakire, az előttünk haladó autót egy Mondeóval jelzi, Sport-ban viszont már Mustang képe jelenik meg a színes pixelekből, a Trailben meg F-150-esé.
Lebeg az első tetőoszlop, amitől hangsúlyosabb lesz a hullámzó övvonal és hosszabbnak tűnik az orra. Az egészben van dinamizmus, a játékosabb fajtából. A piros metál Titanium X-en ezt kiemelték a fényezetlen műanyag betétek és az ízlésesen használt króm díszek.
Pumás logóval indul a műsor a kormány mögötti kijelzőn. A digitális műszeregység a különböző vezetési módokban nem csak más színekkel dolgozik, de láthatóan van benne ötlet. Amennyiben ráközelítunk valakire, az előttünk haladó autót egy Mondeóval jelzi, Sport-ban viszont már Mustang képe jelenik meg a színes pixelekből, a Trailben meg F-150-esé.
Alig vannak a Puma utasterében kapcsolók, szinte csak a klímapanelnek vannak fizikai gombjai, mégis gyorsan és jól használható az egész. Közel esik a vezetőhöz van az érintőképernyő, aminek navigációja elég egyértelmű és részletes utasításokat ad. Még a mobiltelefon vezetéknélküli töltője is olyan szögben áll, hogy kényelmes legyen becsúsztatni és kivenni az okostelefont.
Átgondolt, érezni rajta, hogy ezt a terméket emberek tervezték embereknek, használni. Nekem egyedül a könyöklő pozíciója és a kisautós spórolás lógott ki a Pumából. A Titanium X-ben matt lakkozású fabetétek és kanapéra emlékeztető szövetkárpit van. Az ülések huzata lecipzározható, ha rossz helyre kerülne egy kocka csoki.
Átgondolt, érezni rajta, hogy ezt a terméket emberek tervezték embereknek, használni. Nekem egyedül a könyöklő pozíciója és a kisautós spórolás lógott ki a Pumából. A Titanium X-ben matt lakkozású fabetétek és kanapéra emlékeztető szövetkárpit van. Az ülések huzata lecipzározható, ha rossz helyre kerülne egy kocka csoki.
456 liternyi csomagtartó van, méghozzá jól használható formátumban. A két magasságban rögzíthető padló alatt van a Megabox, ami egy 80 literes doboz, strapabíró anyagból. Ezért aztán ide nem csak befér két kis kabinbőrönd, hanem retkes gumicsizmától az 1,1 méteres szobanövényit mindent be lehet pakolni. Ezek jellemzően koszosabb holmik, ezért egyszerűen vízzel mosható a doboz, a koszos löttyöt pedig a dugót kihúzva tessékeli ki a gravitáció.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/01/25/vezettuk-ford-puma-10-ecoboost-mild-hybrid/