Az elektromos hajtású Cobra Jet 1400-as.
Egy izomautó, ami nem repeszti meg a dobhártyákat, és egyetlen csepp üzemanyagot sem éget el, mégis úgy tűnik, hogy 8 másodpercen futja majd a negyed mérföldes távot, miközben 270 km/óra fölé gyorsul. Íme a Ford Performance legelső, egyedi Mustang Cobra Jet dragstere, amit kizárólag villanymotor hajt. Az akkumulátoros Mustang Cobra Jet 1400 prototípust kifejezetten arra tervezték, hogy várhatóan több mint 1400 LE teljesítményt és mintegy 1500 Nm forgatónyomatékot szabadítson az aszfaltra.
“A Fordnak mindig is bevált módszere volt, hogy a versenypályákon mutatta be innovációit,” magyarázta el David Pericak, a Ford Icons globális igazgatója. “Az elektromos hajtásláncok egészen új dimenziókat nyitnak a teljesítmény terén, és a vadonatúj Cobra Jet 1400 jól példázza, hogyan törheti át a határokat egy új technológia. Izgatottan várjuk, mire lesz képes ebben az évadban a gép; annál is inkább, mert ugyancsak idén csatlakozik a Mustang-családhoz a tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E is.”
A világ első, tisztán elektromos hajtású Mustangja, a Mustang Mach-E színre lépése után a Mustang Cobra Jet 1400 prototípus most újabb lehetőséget villant fel a Mustang-örökség gyarapítására – és egyben arra, hogy bemutassa az egyik legfejlettebb technológiát.
A világ első, tisztán elektromos hajtású Mustangja, a Mustang Mach-E színre lépése után a Mustang Cobra Jet 1400 prototípus most újabb lehetőséget villant fel a Mustang-örökség gyarapítására – és egyben arra, hogy bemutassa az egyik legfejlettebb technológiát.
Ugyanakkor a Mustang Cobra Jet 1400 megalkotásával a Ford mérnökei az eredeti Cobra Jet előtt is tisztelegnek, ami a ’60-as évek végén minden vetélytársát lemosta a dragster-pályákról, és még mindig komoly tényezőnek számít a sportágban.
“Ez a projekt a Ford Performance minden munkatársa számára izgalmas kihívást jelentett – méghozzá olyan kihívást, amit örömmel vállaltunk,” mesélte Mark Rushbrook, a Ford Performance Motorsports globális igazgatója. “A Cobra Jet 1400 projekt lehetőséget kínált arra, hogy az elektromos hajtásláncot versenyautós specifikációkkal fejlesszük ki, márpedig ehhez tényleg nagyon értünk. Szóval kifejezetten magasra tettük a lécet, de még a kezdeti elképzeléseinket is sikerült felülmúlnunk. Fantasztikus élmény volt részt venni ebben a munkában, ami remélhetőleg csak az első volt a Ford Performance Motorsports hasonló, jövőbeli projektjei között.”
A Ford Performance jelenleg tovább folytatja a Cobra Jet 1400 tesztelését, és még idén a rajongók, a sajtó és a versenytársak jelenlétében lép majd pályára az autóval egy drag-versenyen, ahol mindenki láthatja, mire képes az új gép az aszfalton.
Addig is nézzék meg április 26-án, vasárnap a MotorTrend On Demand “Hard Cell” sorozatának legújabb epizódját, ami arról szól, hogyan feszegetik az elektromos autók az innováció határait.
Hogy a projekt a lehető leghatékonyabb legyen, a Ford Performance több neves beszállítóval is együttműködött:
A Ford Performance jelenleg tovább folytatja a Cobra Jet 1400 tesztelését, és még idén a rajongók, a sajtó és a versenytársak jelenlétében lép majd pályára az autóval egy drag-versenyen, ahol mindenki láthatja, mire képes az új gép az aszfalton.
Addig is nézzék meg április 26-án, vasárnap a MotorTrend On Demand “Hard Cell” sorozatának legújabb epizódját, ami arról szól, hogyan feszegetik az elektromos autók az innováció határait.
Hogy a projekt a lehető leghatékonyabb legyen, a Ford Performance több neves beszállítóval is együttműködött:
- MLe Racecars – Járműépítés, tervezés, integráció és tuning
- Watson Engineering – Alvázfejlesztés, bukókeret-építés
- AEM EV – Szoftver és elektromotor kalibrálás, vezérlés
- Cascadia – Inverter és elektromotor