A Ford az új technológiával zajtalanabbá teszi az autókat.
Volt idő, amikor egy bizonyos tempó fölött az autóban már kiabálva kellett beszélgetni. Ehhez képest a mai járművek a béke oázisai, ahol kellemesen beszélgethetünk vagy zenét hallgathatunk – akár kis hangerővel is.
A Ford ‘Suttogó Technológiájának’ lényege, hogy sok apró zajforrás csillapításával nagy változás érhető el az autó menetkomfortjában, így a vezető és utasai még kényelmesebb és pihentetőbb utazásra számíthatnak.
A Kuga SUV esetében a Ford alaposan átvizsgálta az egész szerkezetet, a futóműtől kezdve az ajtótömítésekig, hogy megtalálja a zajkomfort optimalizálásának összes módját.
Jól mutatja a részletekre fordított figyelmet a Kuga Vignale bőr üléskárpitozásának perforálása, ami csökkenti az egybefüggő sík felületek méretét, és ahelyett, hogy visszaverné, inkább elnyeli a zajokat.
A kocsitest alatt áramvonalas hangelnyelő burkolatok találhatók, amelyek segítenek a kívülről érkező út- és szélzaj mérséklésében.
A Ford mérnökei két éven át tesztek több mint 70 különféle gumiabroncsot változatos útburkolatokon (a murvától kezdve a nyers betonon át egészen a macskakőig), illetve vizes és száraz felületen, minden sebességtartományban, hogy megtalálják azt, amelyik remek tapadás és menetkényelem mellett is csekély zajjal gördül. Mindemellett azokat a csatornákat is szűkebbre szabták, amelyek a külső karosszériaelemek közt húzódva a kábelek és más szerkezeti elemek vezetésére szolgálnak, hogy a karosszérián belül kevesebb levegő áramolhasson.
A benzin- vagy dízelmotor nélküli autózás már önmagában is csendesebb.
A Kuga Plug-In Hybrid hajtása egy benzinmotor, egy elektromotor és generátor, illetve egy 14,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor kombinációjából áll, és nulla károsanyag-kibocsátással, tisztán elektromos hajtással is képes mozgatni az autót.
Ha a vezető az EV Most üzemmódot kapcsolja, a benzinmotor leáll, és kizárólag az elektromotor és az akkumulátor hajtja a járművet; ilyenkor a tesztek tanúsága szerint a kabinba beszűrődő útzaj csupán 52 dB(A), ami körülbelül egy enyhe esőzésnek felel meg.
Egy, a Ford által megrendelt teszt* szerint az új Ford Kuga Plug-In Hybrid utasait mindössze negyedannyi zaj bombázza, mint annak idején egy 1966-os Ford Anglia kabinjában. A legtöbb ember kétszer olyan erősnek érez egy hangot, ha az mintegy 10 decibellel hangosabb.
“Már a kezdetektől nagyon határozott elképzelésünk volt a Kugáról: vonzó és formás külső karosszéria, ami egy szentély nyugalmát rejti. Így született meg az az autó, ami kellemessé varázsolja a mindennapokat.” - mondta Amko Leenarts, a Ford Európa formatervezési igazgatója
A Ford modellek legerősebb belső zajszintje kb. 50 km/órás sebességnél, 3. sebességfokozatban (manuális váltóval)
Modell | Max. decibel dB(A) |
1966 Ford Anglia | 89 (89,4) |
1970 Ford Cortina | 81 (80,9) |
1977 Ford Granada | 83 (82,5) |
1982 Ford Cortina | 79 (78,5) |
2000 Ford Mondeo | 77 (7)7,3 |
2020 Ford Kuga Plug-In Hybrid | 69 (69,3) |