Az öntöltő Kuga Hybrid 1,1 kWh teljesítményű akkumulátorát automatikusan tölti a 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotor, valamint – lassítás és fékezés közben – a regeneratív töltési rendszer.
Az akkuban tárolt áram egy elektromotort hajt, ami növeli az autó teljesítményét, csökkenti a benzinmotor üzemanyag-fogyasztását, vagy tisztán elektromos hajtással mozgatja az autót. A vezetési helyzet alapján automatikusan vált a hajtási módok között.
Az új modell kifinomult full hybrid hajtása egyedülálló a Ford Kuga kínálatában, hiszen egy tisztán elektromos hajtású autó hatékonyságát és kifinomultságát biztosítja – miközben sosem kell külső áramforrásról feltölteni –, ugyanakkor 1000 kilométeres hatótávolsága egy dízelautónak is becsületére válna.
Az akkuban tárolt áram egy elektromotort hajt, ami növeli az autó teljesítményét, csökkenti a benzinmotor üzemanyag-fogyasztását, vagy tisztán elektromos hajtással mozgatja az autót. A vezetési helyzet alapján automatikusan vált a hajtási módok között.
Az új modell kifinomult full hybrid hajtása egyedülálló a Ford Kuga kínálatában, hiszen egy tisztán elektromos hajtású autó hatékonyságát és kifinomultságát biztosítja – miközben sosem kell külső áramforrásról feltölteni –, ugyanakkor 1000 kilométeres hatótávolsága egy dízelautónak is becsületére válna.
A Kuga Hybrid az első olyan Kuga-változat, amelyben (bizonyos piacokon) az elektromos hajtáslánc mellett opcióként a Ford kifinomult Intelligens Összkerékhajtása is megrendelhető. Mind az elsőkerékhajtású, mind az Intelligens Összkerékhajtású kivitelek 190 lóerősek, és teljesítménymegosztó váltóművük szimulált fokozatváltási funkciót is kínál. Ezt a technológiát arra fejlesztették ki, hogy az élvezetesebb vezetési élmény érdekében ‘leutánozza’ a hagyományos automata sebességváltókból ismerős váltásokat.
“Mindegyik elektromos hajtásmódú Kuga modellnek megvan a maga erőssége. Az új Kuga Hybrid esetében ez azt jelenti, hogy az autó üzemanyag-fogyasztása és hatótávolsága a dízelmotoros járművekkel vetekszik, illetve hogy az Intelligens Összkerékhajtás magabiztosabbá teszi a vezetőt, akinek az akkumulátor töltésével sem kell vesződnie, mégis élvezheti a tisztán elektromos hajtás előnyeit,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.
“A Ford elkötelezetten dolgozik azon, hogy minden vásárlója számára kínálhasson olyan elektromobilitási megoldást, ami tökéletesen illik a vevő igényeihez és az életmódjához. Ezt a szándékunkat egyetlen autó sem bizonyítja jobban, mint a Kuga.”
A Ford kínálatában a jövő év végére 17 elektromos hajtásmódú autó szerepel majd, és ezek egyike a Kuga Hybrid, amelynek gyártása már el is kezdődött a vállalat spanyolországi Valencia üzemében. A Kuga Hybrid fejlett lítiumion akkumulátorát is itt készítik, miután a Ford – európai elektromobilitási stratégiájának szerves részeként – 24 milliós beruházással megépítette új, modern akkumulátor-összeszerelő üzemegységét. A Kuga Hybrid mellett a modell kínálatában megtalálható még a Kuga Plug-In Hybrid és az EcoBlue Hybrid 48 voltos mild hibrid változat, illetve a hagyományos benzin- és dízelmotorok is, így a típus hajtáslánc-palettája kifejezetten sokszínű.
“Mindegyik elektromos hajtásmódú Kuga modellnek megvan a maga erőssége. Az új Kuga Hybrid esetében ez azt jelenti, hogy az autó üzemanyag-fogyasztása és hatótávolsága a dízelmotoros járművekkel vetekszik, illetve hogy az Intelligens Összkerékhajtás magabiztosabbá teszi a vezetőt, akinek az akkumulátor töltésével sem kell vesződnie, mégis élvezheti a tisztán elektromos hajtás előnyeit,” mondta Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.
“A Ford elkötelezetten dolgozik azon, hogy minden vásárlója számára kínálhasson olyan elektromobilitási megoldást, ami tökéletesen illik a vevő igényeihez és az életmódjához. Ezt a szándékunkat egyetlen autó sem bizonyítja jobban, mint a Kuga.”
A Ford kínálatában a jövő év végére 17 elektromos hajtásmódú autó szerepel majd, és ezek egyike a Kuga Hybrid, amelynek gyártása már el is kezdődött a vállalat spanyolországi Valencia üzemében. A Kuga Hybrid fejlett lítiumion akkumulátorát is itt készítik, miután a Ford – európai elektromobilitási stratégiájának szerves részeként – 24 milliós beruházással megépítette új, modern akkumulátor-összeszerelő üzemegységét. A Kuga Hybrid mellett a modell kínálatában megtalálható még a Kuga Plug-In Hybrid és az EcoBlue Hybrid 48 voltos mild hibrid változat, illetve a hagyományos benzin- és dízelmotorok is, így a típus hajtáslánc-palettája kifejezetten sokszínű.
A Kuga praktikuma és egy hibrid rugalmassága
Az új Ford Kugát már a kezdetektől úgy tervezték meg, hogy alkalmas legyen egy benzinmotoros-elektromos full hybrid hajtás befogadására, és még emellett is a maximumig kihasználható legyen a SUV tágassága, praktikuma és élvezetes vezethetősége.
A Kuga Hybrid teljes csendben indul el, hiszen álló helyzetből az elektromotor kezdi gyorsítani az autót; ez különösen a városi közlekedésben és az araszoló forgalomban jelent majd kellemes élményt. A full hybrid hajtás ugyanakkor normál helyzetekben is átkapcsol időnként a tisztán elektromos meghajtásra, ezzel is meghosszabbítva a hatótávolságot.
Az, hogy egy tankolással akár 1000 kilométert is képes megtenni, a dízelmotoros autók versenyképes alternatívájává avatja a Kuga Hybridet. A modell legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,4 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 125 g/km a WLTP-szabvány szerint (NEDC: 5,1 l/100 km és 118 g/km), vagyis az 54 literes üzemanyagtartállyal a Kuga Hybrid 30 százalékkal messzebbre jut, mint a Kuga Plug-In Hybrid, ami viszont nagyobb elektromos hatótávolságot kínál (WLTP: 56 km, NEDC: 72 km).
Mivel az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról feltölteni, a Kuga Hybrid vonzó lehetőséget jelenthet azoknak a vásárlóknak, akik szeretnének elektromos hajtással autózni, de nehezen tudnák megoldani a kábeles töltést otthon vagy a munkahelyükön. Az autó azok számára is izgalmas ajánlat, akik vágynak az elektromobilitás előnyeire, és az Intelligens Összkerékhajtás biztonságára.
Az új Ford Kugát már a kezdetektől úgy tervezték meg, hogy alkalmas legyen egy benzinmotoros-elektromos full hybrid hajtás befogadására, és még emellett is a maximumig kihasználható legyen a SUV tágassága, praktikuma és élvezetes vezethetősége.
A Kuga Hybrid teljes csendben indul el, hiszen álló helyzetből az elektromotor kezdi gyorsítani az autót; ez különösen a városi közlekedésben és az araszoló forgalomban jelent majd kellemes élményt. A full hybrid hajtás ugyanakkor normál helyzetekben is átkapcsol időnként a tisztán elektromos meghajtásra, ezzel is meghosszabbítva a hatótávolságot.
Az, hogy egy tankolással akár 1000 kilométert is képes megtenni, a dízelmotoros autók versenyképes alternatívájává avatja a Kuga Hybridet. A modell legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,4 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 125 g/km a WLTP-szabvány szerint (NEDC: 5,1 l/100 km és 118 g/km), vagyis az 54 literes üzemanyagtartállyal a Kuga Hybrid 30 százalékkal messzebbre jut, mint a Kuga Plug-In Hybrid, ami viszont nagyobb elektromos hatótávolságot kínál (WLTP: 56 km, NEDC: 72 km).
Mivel az akkumulátort sosem kell külső áramforrásról feltölteni, a Kuga Hybrid vonzó lehetőséget jelenthet azoknak a vásárlóknak, akik szeretnének elektromos hajtással autózni, de nehezen tudnák megoldani a kábeles töltést otthon vagy a munkahelyükön. Az autó azok számára is izgalmas ajánlat, akik vágynak az elektromobilitás előnyeire, és az Intelligens Összkerékhajtás biztonságára.
A 60 cellás, 1,1 kWh teljesítményű akkumulátorcsomag folyadékhűtésű, így nincs szükség külön ventilátorra, ezért tovább csökkent az utastér zajszintje. Az optimális hűtésnek köszönhetően az akkumulátor-cellák közel kerülhettek egymáshoz, vagyis kevesebb helyet foglalnak el; ennek is köszönhető az első üléssor több mint 1 méteres fejtere és az első ülések mögött kialakítható, akár 1481 literes csomagtér.
A kipufogógáz-hőcserélő rendszernek köszönhetően a belsőégésű motor hamarabb éri el a hatékony hőmérsékletet, így a Kuga Hybrid a téli reggeleken a hidegindítás után hamarabb kapcsolhat át tisztán elektromos hajtásra, és gyorsabban melegszik fel. Az akkumulátor megnövelt kapacitása is szerepet játszik abban, hogy az elsőkerékhajtású változattal akár 1600 kilogrammos utánfutó is vontatható.
A Kuga Hybrid hajtáslánca zökkenőmentes, egyenletes gyorsítással reagál a gázadásra, miközben automatikusan vált a tisztán elektromos, a hibrid és a benzines meghajtás között. A Ford új generációs teljesítménymegosztó váltóművét kifejezetten arra tervezték, hogy összehangoltan működjön a 2,5 literes benzinmotorral, minden vezetési helyzetben a megfelelő áttételt használva az optimális teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás eléréséhez. Az elsőkerékhajtású változat 9,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.
A Normal és Sport üzemmódokban aktiválódó szimulált fokozatváltás funkció automatikusan szabályozza a benzinmotor fordulatszámát, amikor a jármű sebessége változik, ezzel is mérsékelve a “gumiszalag-hatást”, ami gyakran tapasztalható a fokozatmentes sebességváltóknál.
“Nagyon figyeltünk a vásárlók véleményére, hogy a Kuga Hybrid igazán élvezetesen vezethető legyen,” nyilatkozta Glen Goold. “A szimulált fokozatváltási funkció azt az ismerős érzetet kelti, mintha valóban másik fogaskerékre kapcsolnánk, ráadásul a motor zaját is csökkenti.”
A Kuga Hybridhez bizonyos piacokon az Intelligens Összkerékhajtás is megrendelhető; a rendszer folyamatosan figyeli a kerekek tapadását, és szabályozza az első és hátsó tengelyekre jutó vonóerőt, hogy javítsa az autó útfogását. A technológia alig befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást, és ha az időjárási- és útviszonyok megfelelőek, az összkerékhajtás-szétkapcsoló funkció automatikusan elsőkerékhajtásra vált.
Még nyugalmasabb autózás
A Kuga Hybrid különféle modellváltozatai (Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X és Vignale) a vezetéssegítő és kényelmi technológiák átfogó kínálatát biztosítják. Az alapáras FordPass Connect modemmel6 és a Live Traffic frissítésekkel a vezető könnyen megtervezheti a leggyorsabb és legnyugalmasabb útvonalat. A rendszer számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül, például a Járműkeresőt, a Távnyitás/zárást, illetve a Távindítást.
A vezeték nélküli telefontöltő is alapáras, és a felszereltségi listán olyan tételek szerepelnek, mint a 8 colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC 3 szórakoztató rendszer és a prémium B&O hifi. A nyugodt és biztonságos autózást egy sor vezetéssegítő technológia támogatja, többek közt a Stop & Go funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Közlekedési Tábla Felismerés és a Sávközép funkció, amelyek ugyanolyan hasznosak az országúton, mint az araszoló városi forgalomban. Az Aktív Parkolóasszisztens segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd egyetlen gombnyomásra automatikusan elvégzi a parkolást.
Az új Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó rendszer 2 opcióként megrendelhető technológia ami folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó járművel, akkor az autó ellenkormányzással figyelmeztet a sávváltási manőver veszélyére.
Ugyancsak az új Ford Kugában jelenik meg először a Kereszteződés Asszisztens is, ami figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket, és automatikusan fékez az olyan helyzetekben, amikor a kanyarodó Ford keresztezni készül egy szembejövő jármű nyomvonalát.
A kipufogógáz-hőcserélő rendszernek köszönhetően a belsőégésű motor hamarabb éri el a hatékony hőmérsékletet, így a Kuga Hybrid a téli reggeleken a hidegindítás után hamarabb kapcsolhat át tisztán elektromos hajtásra, és gyorsabban melegszik fel. Az akkumulátor megnövelt kapacitása is szerepet játszik abban, hogy az elsőkerékhajtású változattal akár 1600 kilogrammos utánfutó is vontatható.
A Kuga Hybrid hajtáslánca zökkenőmentes, egyenletes gyorsítással reagál a gázadásra, miközben automatikusan vált a tisztán elektromos, a hibrid és a benzines meghajtás között. A Ford új generációs teljesítménymegosztó váltóművét kifejezetten arra tervezték, hogy összehangoltan működjön a 2,5 literes benzinmotorral, minden vezetési helyzetben a megfelelő áttételt használva az optimális teljesítmény és üzemanyag-fogyasztás eléréséhez. Az elsőkerékhajtású változat 9,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.
A Normal és Sport üzemmódokban aktiválódó szimulált fokozatváltás funkció automatikusan szabályozza a benzinmotor fordulatszámát, amikor a jármű sebessége változik, ezzel is mérsékelve a “gumiszalag-hatást”, ami gyakran tapasztalható a fokozatmentes sebességváltóknál.
“Nagyon figyeltünk a vásárlók véleményére, hogy a Kuga Hybrid igazán élvezetesen vezethető legyen,” nyilatkozta Glen Goold. “A szimulált fokozatváltási funkció azt az ismerős érzetet kelti, mintha valóban másik fogaskerékre kapcsolnánk, ráadásul a motor zaját is csökkenti.”
A Kuga Hybridhez bizonyos piacokon az Intelligens Összkerékhajtás is megrendelhető; a rendszer folyamatosan figyeli a kerekek tapadását, és szabályozza az első és hátsó tengelyekre jutó vonóerőt, hogy javítsa az autó útfogását. A technológia alig befolyásolja az üzemanyag-fogyasztást, és ha az időjárási- és útviszonyok megfelelőek, az összkerékhajtás-szétkapcsoló funkció automatikusan elsőkerékhajtásra vált.
Még nyugalmasabb autózás
A Kuga Hybrid különféle modellváltozatai (Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X és Vignale) a vezetéssegítő és kényelmi technológiák átfogó kínálatát biztosítják. Az alapáras FordPass Connect modemmel6 és a Live Traffic frissítésekkel a vezető könnyen megtervezheti a leggyorsabb és legnyugalmasabb útvonalat. A rendszer számos kényelmi szolgáltatást kínál a FordPass mobil alkalmazáson keresztül, például a Járműkeresőt, a Távnyitás/zárást, illetve a Távindítást.
A vezeték nélküli telefontöltő is alapáras, és a felszereltségi listán olyan tételek szerepelnek, mint a 8 colos érintőképernyővel összekapcsolt SYNC 3 szórakoztató rendszer és a prémium B&O hifi. A nyugodt és biztonságos autózást egy sor vezetéssegítő technológia támogatja, többek közt a Stop & Go funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, a Közlekedési Tábla Felismerés és a Sávközép funkció, amelyek ugyanolyan hasznosak az országúton, mint az araszoló városi forgalomban. Az Aktív Parkolóasszisztens segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd egyetlen gombnyomásra automatikusan elvégzi a parkolást.
Az új Holttér Asszisztenssel kiegészített Sávtartó rendszer 2 opcióként megrendelhető technológia ami folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó járművel, akkor az autó ellenkormányzással figyelmeztet a sávváltási manőver veszélyére.
Ugyancsak az új Ford Kugában jelenik meg először a Kereszteződés Asszisztens is, ami figyeli a párhuzamos sávokban szemből érkező járműveket, és automatikusan fékez az olyan helyzetekben, amikor a kanyarodó Ford keresztezni készül egy szembejövő jármű nyomvonalát.