Míg legtöbb versenytársa küszködött, a Dacia növelni tudta eladásait az európai piacokon. A forgalom gerincét a klasszikus bestsellerek adták, de az újoncok is repülőrajttal indítottak.
Ha arra gondolunk, miben emelkedik ki versenytársai közül a Dacia, legtöbben az ár-érték arányt említenék, és nem is tévednének. Ennél talán még fontosabb, hogy a Dacia minden más márkánál nagyobb százalékban képes elhódítani (76%) mások ügyfeleit, illetve megtartani (64%) a sajátjait, ami hosszú távon magas ügyfél-elégedettséget jelent.
A fenti két elsőséghez az év első hat hónapjában egy harmadik is társult: az európai piac húsz legerősebb márkája közül egyedüliként tudta növelni eladásait a Dacia. A cég január elejétől június végéig 277 885 autót adott el, 5,9 százalékkal többet, mint 2021 első félévében – miközben a teljes piac 14,6 százalékkal zsugorodott. Ennek köszönhetően a Dacia piaci részesedése sokat javult: a tavaly ilyenkor mért 3,1 helyett az eladások 3,9 százalékát tudhatja magáénak a márka.
Az eredményt még fényesebbé teszi, hogy a Dacia forgalmában továbbra is kiemelt hangsúllyal szerepelnek a magánvásárlók. Az év első hat hónapja utána az ő köreikben a Dacia a harmadik legnépszerűbb márka Európában. Romániában és Portugáliában aranyérmet szerzett, a hatalmas francia piacon a második legkedveltebb brand a privát ügyfelek között, az olasz, lengyel, horvát, cseh és magyar vásárlók között pedig a harmadik helyre futott be a Dacia. A Sandero ötödik éve a magánvásárlók kedvenc személyautója Európa-szerte, a Duster pedig 2018 óta verhetetlen az SUV-k mezőnyében.
Nem csoda, hogy ez a két modell vezeti a márka eladási rangsorát. A Sandero 112 ezer, a Duster 99 ezer darabbal uralja a forgalmat, ugyanakkor a két szenzációs újdonság, a tisztán elektromos Spring és a hétüléses Jogger is remekül rajtolt a piacon. Az előbbiből 20 ezer, az utóbbiból közel 22 ezer fogyott az év első felében, ám ezek csak az átadott autók: a Springre másfélszer, a Joggerre több mint kétszer ennyi megrendelést vett fel a márka, így amint elhárul a globális autóipart sújtó általános alkatrészhiány, megkettőzött lendülettel folytathatja karrierjét mindkét típus.
A márka hosszú távú sikere szempontjából rendkívül jó hír, hogy a vásárlók nagy számban választották a környezetbarát hajtásláncopciókat: az elektromos és autógáz (LPG) üzemű modellek tették ki a forgalom több mint 50 százalékát! Bizonyosan észrevették olvasóink, hogy a Spring újra és újra feltűnik cikkünkben a sikermodellek között. Ez nem véletlen: a típus dobogós helyen végzett az elekromos autót kereső európai magánvásárlók körében.
A márka hosszú távú sikere szempontjából rendkívül jó hír, hogy a vásárlók nagy számban választották a környezetbarát hajtásláncopciókat: az elektromos és autógáz (LPG) üzemű modellek tették ki a forgalom több mint 50 százalékát! Bizonyosan észrevették olvasóink, hogy a Spring újra és újra feltűnik cikkünkben a sikermodellek között. Ez nem véletlen: a típus dobogós helyen végzett az elekromos autót kereső európai magánvásárlók körében.