Innovatív magyar fejlesztéssel növelhető a ponyvás kisteherautók raksúlya
Jelentős üzemanyag-megtakarítást, illetve nagyobb raksúlyt tesz lehetővé a fuvarozók számára egyúj magyar fejlesztés, amely a győri CarNet Riegler Kft-hez köthető. A 3,5 tonna alatti kishaszonjárművekre építhető, emelhető ponyvás felépítmény ötlete Riegler Antaltól származik. Az ilyen felépítménnyel szerelt járművek sorozatgyártását a nyár elejére tervezik.
A nemzetközi forgalomban résztvevő 3,5 tonna alatti kisteherautóknál az esetek 90 százalékában nincs szükség az eredeti, a fülke tetejét meghaladó ponyvamagasságra, általában ugyanis csak a fel- és lerakodásoknál indokolt a 2100 mm körüli belmagasság a raktérben. Ezek a járművek mégis így közlekednek az autópályákon, ezért a légellenállás miatt a kelleténél több gázolajat használnak fel, végső soron pedig a karbonlábnyomuk is nagyobb a kelleténél.
Az első prototípus 2020-ban készült el. Itt a ponyvatartó oszlopok magasságát még csak két ütemben lehetett mozgatni, külön az elsőket és külön a hátsókat. A végleges modell 2021 januárra született meg, amelynél már gyakorlatilag egy gombnyomással lehet állítani a ponyvát. Mindemellett más, apró módosításokat is végrehajtottak a legeslegelső modellhez képest.
Az első prototípus 2020-ban készült el. Itt a ponyvatartó oszlopok magasságát még csak két ütemben lehetett mozgatni, külön az elsőket és külön a hátsókat. A végleges modell 2021 januárra született meg, amelynél már gyakorlatilag egy gombnyomással lehet állítani a ponyvát. Mindemellett más, apró módosításokat is végrehajtottak a legeslegelső modellhez képest.
Ez a járműfejlesztés elsősorban a nemzetközi szállításban résztvevő maximum 3,5 tonna össztömegű járműveket célozza meg, jelenleg elsősorban a CarNet Csoport kínálatában elérhető Fiat Ducato, Peugeot Boxer és Citroën Jumper, valamint Renault Master és Ford Transit alvázakra készült, de könnyedén adaptálható más márkák modelljeire is.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu oldalon: https://www.carnet.hu/hirek/1271-riegler-felepitmeny