A 2CV számos olyan technológiai megoldással rendelkezett, ami a 40-es évek végén még egyedülállónak számított, ilyen volt az elsőkerék-hajtás, a lágy rugózású felfüggesztés, de a kéthengeres, léghűtéses motor is. Az autó egyszerűsége, könnyű kezelhetősége, kényelme és sokoldalúsága miatt gyakorlatilag mindenki kedvence lett. Több mint 40 éven át, 1990-ig (!) gyártották, ez idő alatt 5,1 millió darab talált gazdára.
A 2CV elődje az 1939-ben bemutatott TPV volt (Toute Petite Voiture, azaz „nagyon kicsi autó”), amelyet gyakorlatilag a vidéki Franciaország számára terveztek. Pierre-Jules Boulanger, a Citroën márka akkori vezetője úgy foglalta össze a jármű terveit, hogy egy olyan autó legyen amely “két gazdát kalapban (!), ötven kiló krumplit vagy egy hordó bort képest szállítani, hatvan km/órás végsebességgel, 3 literes fogyasztással”.
A 2CV elődje az 1939-ben bemutatott TPV volt (Toute Petite Voiture, azaz „nagyon kicsi autó”), amelyet gyakorlatilag a vidéki Franciaország számára terveztek. Pierre-Jules Boulanger, a Citroën márka akkori vezetője úgy foglalta össze a jármű terveit, hogy egy olyan autó legyen amely “két gazdát kalapban (!), ötven kiló krumplit vagy egy hordó bort képest szállítani, hatvan km/órás végsebességgel, 3 literes fogyasztással”.