Itt az új C5 Aircross!

Itt az új C5 Aircross!

hirdetés
A Citroën bemutatta a második generációs C5 Aircross szabadidőautóját, amely az alapját adó, új Stellantis STLA Medium platform minden előnyét kiaknázva, az eddiginél is felszabadultabb utazási élményt kínál.
Az új C5 Aircross bevezetésével a Citroën nem egészen két év leforgása alatt a teljes modellkínálatát megújította. A márka új zászlóshajójaként a C5 Aircross áll annak a modellkínálatnak a csúcsán, amelynek tagjai a maguk egyedi módján mind ugyanazokat az alapvető értékeket testesítik meg: olyan megfizethető, sokoldalú termékek, amelyek különböző belső égésű és villamosított hajtásláncokkal választhatók, és amelyek markáns karakterrel, egyedülálló komforttal és fokozottan egyszerű használhatósággal tűnnek ki a piaci kínálatból.

A formaterv

Határozott formaterve erőtől duzzadó kiállást eredményez, optimális aerodinamikai jellemzők és tágas belső tér mellett. A modell a Citroën formai megújulásának következő lépcsőfokát testesíti meg. A Citroën az erőteljes, izmos dizájnt feszes, lendületes vonalakkal megrajzolt, áramvonalas kialakítással társította. Az orr kialakítása erőteljes és lendületes, középen büszkén viseli a Citroën új emblémáját. A Citroën új, három szegmensből álló fénykaraktere ebben az esetben különösen keskeny, vízszintes elemekből épül fel, megerősítve az orr elegáns vonalvezetését és a karosszéria hangsúlyos szélességét. A Citroën Matrix LED fényszórókat egy divatos, diszkrét fényes fekete sáv köti össze.
Oldalról az új C5 Aircross lendületes vonalvezetése tűnik fel, amit az orrtól a farig végigfutó, egyetlen törésvonal rajzol ki. A hűtőmaszkot a csomagtérajtóval összekötő vonal mindenféle túlzó sallang nélkül tölti meg feszességgel és energiával a dizájnt. A motorházfedél csapott belépő éle dinamikus képet rajzol, egyben javítja a légellenállást. A tetővonal a második üléssor mögött enyhén lejteni kezd: így egyszerre optimalizálhatók az áramlástani jellemzők és az utastéri helykínálat, látványosan kihangsúlyozva az új C5 Aircross alkalmasságát, mint családi jármű. Az STLA Medium platformnak köszönhetően a C5 Aircross magassága viszonylag szerény, 1,66 méter, ami csökkenti a légellenállást, miközben bőséges férőhelyet engedélyez, méghozzá 200 mm-es szabad hasmagasság mellett. A karosszéria számos pontján légterelő elemeket és szárnyacskákat alkalmaztak, amelyek tovább optimalizálják az aerodinamikai jellemzőket.

Helykínálat és kényelem

A Stellantis STLA Medium platform kínálta lehetőségeknek köszönhetően a Citroën tökéletesen kiegyensúlyozta az új C5 Aircross modellt, miközben kifejezetten nagyvonalú méretekkel vértezte azt fel: az autó 4652 mm hosszú (+150 mm) és 1902 mm széles. A bőséges, 2,78 méteres tengelytáv jóvoltából az új modell helykínálata új mércét állít a kategóriában: a második generációs modell határozottan tágasabb elődjénél. Ez különösen igaz a második üléssorra, ahol a térdhely megegyezik az ezen a téren mértékadónak számító C5 X azonos értékével, és 51 mm-rel haladja meg az előző C5 Aircross által kínált férőhelyet. A magasra nőtt utasok is különösen kényelmesen elhelyezkedhetnek, hiszen a második sori fejtér 68 mm-rel nőtt az elődmodellhez képest. A háttámla dőlésszöge 21° és 35° között állítható, ami tovább erősíti az első osztályú üléskomfortot.
Kényelmi szintje új mércét állít a C-SUV méretosztályban, Európa egyik meghatározó piaci szegmensében. Az első osztályú utastérben a második üléssoron rendkívüli helykínálat várja az utasokat, a csomagtartó pedig ugyanolyan tágas, bármelyik hajtásláncot választja is az ügyfél. Az utazási élmény hatalmas kényelmet kínál, tele olyan ultramodern megoldásokkal, mint a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel szerelt felfüggesztés, az innovatív Advanced Comfort ülések, vagy a nagyméretű, egyszerűen használható „vízesés” érintőképernyővel szerelt műszerfal. Az új Citroën C5 Aircross a Stellantis cégcsoport fennállásának legnagyobb központi HD érintőképernyőjét kapta meg. A látványosan könnyed, függőleges kialakítású képernyő a műszerfal előtt lebeg, hogy aztán vízesésként aláhullva beleolvadjon a középkonzolba.
Az új C5 Aircross a fokozott gondtalanság érdekében olyan vezetőtámogató funkciókat alkalmaz, amelyek leegyszerűsítik az életet. Ilyenek a Citroën Matrix LED fényszórók vagy a Drive Assist 2.0 csomag. Ugyanezt a felszabadultságot segíti elő a többféle villamosított hajtásláncot tartalmazó kínálat, amelyben mindenki megtalálja a saját igényeinek leginkább megfelelő alternatívát. Ezek a hajtásláncok új mércét állítanak a mozgás szabadsága terén: a plug-in hibrid változat több, mint 100 kilométeres elektromos hatótávolsága révén emissziómentesen közlekedhetünk a mindennapi városi forgalomban; a tisztán elektromos verzió hatótávolsága akár 680 km (WLTP vegyes ciklus szerint*), míg a hibrid kivitel egy tankolással több mint 950 kilométert tud megtenni (WLTP vegyes ciklus szerint*.)
Az új C5 Aircross kiemelkedő új képességeinek többségét az a Stellantis STLA Medium padlólemez tette lehetővé, amelyet most első ízben alkalmaz Citroën modell. A platform rugalmasan variálható mind a méretek (ez esetben nyújtott tengelytáv biztosít bőségesebb helykínálatot), mind a hajtásláncok terén, így ideális alapot biztosít hibrid és tisztán elektromos járművek számára egyaránt. Intelligens kialakítása jóvoltából különböző méretű akkumulátorok építhetők be anélkül, hogy csorbulna a belső tér helykínálata; kerekekből pedig nagyobbak (akár 740 mm átmérőjű abroncsok, akár 20 colos keréktárcsák) alkalmazhatók. Végül, de nem utolsósorban az STLA Medium platform egy sor új generációs vezetőtámogató, online és infotainment szolgáltatást biztosít, amelyek még élvezetesebbé, még pihentetőbbé teszik az utazást.

Hibrid, plugin-hibrid és elektromos hajtás

A Hibrid 48 V technológia a rendkívül egyszerű használatot (nincs szükség töltésre, a WLTP vegyes ciklus szerinti hatótávolság meghaladja a 950 kilométert) a CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás (és ezekkel párhuzamosan az üzemeltetési költségek) jelentős mértékű csökkentésének lehetőségével ötvözi. Az új C5 Aircross Hibrid városi forgalomban a menetidő akár 50 százalékában tisztán elektromos üzemben képes haladni. A technológia egy új generációs, kifejezetten hibrid alkalmazásokra fejlesztett, 136 lóerős (100 kW) háromhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős benzinmotort társít egy 12 lóerős (9 kW – csúcsteljesítmény 28 LE / 21 kW) állandó mágneses szinkron villanymotorral, amelyet a vezető ülése alatt elhelyezett, 0,9 kWh kapacitású akkumulátor lát el energiával.
A villanymotort közvetlenül az új hatfokozatú eDCS duplakuplungos automata sebességváltóba integrálták. A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változat átlagos elektromos hatótávolsága 86 km* – ez 33 százalékkal jobb érték, mint amire az előző C5 Aircross képes volt –, ami városban 100 kilométer fölé emelkedik! A modell nagy kapacitású, 55 literes üzemanyagtartálya (+28% az elődmodellhez képest) jóvoltából a kombinált hatótávolság autópályán eléri a 650 kilométert.
Az új C5 Aircross plug-in hibrid technológiája egy 150 lóerős (110 kW) négyhengeres, 1,6 literes, benzines turbómotort társít egy 92 kW-os (125 LE) villanymotorral, amelyet a jármű közepén, a padló alatt elhelyezkedő, 21 kWh kapacitású akkumulátor táplál. A rendszerteljesítmény 195 LE (143 kW), a villanymotort az új hétfokozatú eDCS duplakuplungos automata sebességváltóba integráltuk.

Az ë-C5 Aircross kétféle tisztán elektromos hajtáslánccal is rendelhető:
- 210 LE, normál hatótávolság: kiegyensúlyozott, megfizethető opció 210 LE / 157 kW teljesítményű motorral és 73 kWh-ás akkumulátorral, 520 km hatótávolsággal.
- 230 LE, nagy hatótávolság: hosszú utazásokra optimalizált kivitel, kivételesen nagy, 680 kilométeres hatótávolsággal, 230 LE /170 kW teljesítményű villanymotorral, és 97 kWh kapacitású akkumulátorral.