Miután 1971-ben Európa-, majd ’73-ban világbajnok lett a raliban, az Alpine figyelme a prototípus-versenyzés felé fordult.
A márka a legkevésbé sem számított újoncnak a túraversenyzés világában, számtalan francia bajnoki díj, nürburgringi győzelmek és egyéb trófeák tanúskodtak az Alpine kompetenciájáról, a legfontosabb korona azonban hiányzott.
Le Mans-ban minden igyekezete ellenére képtelen volt győzni a márka; ütőképes versenyautóit egymás után ütötte el a megdicsőüléstől a balszerencse.
1976-ra aztán megelégelte a majdnem-sikereket az Alpine, és összehozta a korabeli Európa legütőképesebb együttműködését.
A márka a legkevésbé sem számított újoncnak a túraversenyzés világában, számtalan francia bajnoki díj, nürburgringi győzelmek és egyéb trófeák tanúskodtak az Alpine kompetenciájáról, a legfontosabb korona azonban hiányzott.
Le Mans-ban minden igyekezete ellenére képtelen volt győzni a márka; ütőképes versenyautóit egymás után ütötte el a megdicsőüléstől a balszerencse.
1976-ra aztán megelégelte a majdnem-sikereket az Alpine, és összehozta a korabeli Európa legütőképesebb együttműködését.