Érezhetően erősebb lesz a Toyota GR Supra.
Az új modellévben folytatódik a Toyota GR Supra kínálatának bővítése. A kétliteres modell bevezetése mellett áthangolják a hathengeres motort is. Hogy markánsabb legyen a különbség az új, belépő szintű GR Supra és a háromliteres csúcsverzió között, az utóbbi komoly teljesítménynövelésen esik át. Bevezetésekor egyetlen kivitelben volt elérhető a GR Supra, a Toyota ikonikus sportautójának ötödik kiadása.
A háromliteres, soros hathengeres erőforrás legnagyobb teljesítménye 340 lóerő, maximális forgatónyomatéka 496 Nm (Európában 500 Nm) volt.
A nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt modell 4,3 másodperc alatt gyorsult 100 km/óráh-ra.
Idén márciustól sorakozik fel mellé a kétliteres, soros négyhengeres motorral szerelt verzió: a 258 lóerős, 400 Nm forgatónyomatékú erőforrásnak akár egy mázsával kevesebbet kell mozgatnia, így álló helyzetből 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet.
A könnyebb, takarékosabb változat megjelenése ugyanakkor lehetőséget teremtett arra, hogy a Toyota az új modellévre igazi csúcsmodellé fejlessze tovább a hathengeres variánst.
A nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt modell 4,3 másodperc alatt gyorsult 100 km/óráh-ra.
Idén márciustól sorakozik fel mellé a kétliteres, soros négyhengeres motorral szerelt verzió: a 258 lóerős, 400 Nm forgatónyomatékú erőforrásnak akár egy mázsával kevesebbet kell mozgatnia, így álló helyzetből 5,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet.
A könnyebb, takarékosabb változat megjelenése ugyanakkor lehetőséget teremtett arra, hogy a Toyota az új modellévre igazi csúcsmodellé fejlessze tovább a hathengeres variánst.
A modell teljesítményét az eddigi 340 lóerőről 387 lóerőre (+14%) emelik, a legnagyobb forgatónyomaték 4 Nm-rel (+1%) nő. Mivel a modell tömege 1,36 kilogrammal nőtt, a módosítás dinamikusabbá teszi az autót: a gyorsulás szintideje öt százalékkal rövidül. A teljesítménynövelést új leömlő beépítésével érte el a Toyota; az eddigi kettő helyett hat csatornán keresztül távoznak a gázok, ami javítja a hőszabályozást. A dugattyúk kialakításán is módosítottak a mérnökök, így a motor sűrítési viszonya 11:1-ről 10,2:1-re csökkent.
A nyolcfokozatú automata sebességváltón nem változtattak, új lesz ellenben a futómű: az első rugótornyokat új, alumínium kitámasztó elemekkel rögzítették a hűtő tartóidomjához, ami növelte a modell oldalirányú szilárdságát. Szintén áthangolták a lengéscsillapítókat, valamint elöl és hátul új gumibakokat szereltek be. Emellett módosították az elektromos szervokormány, az adaptív változó felfüggesztés, a menetstabilizáló berendezés és az aktív differenciálmű vezérlését: a szoftverek átprogramozása a szerkezeti módosításokkal együtt stabilabbá teszi a Suprát a terhelésváltások (például váltott kanyarok) során.
Ezeket a módosításokat egyelőre csak észak-amerikai piacokon jelentette be a Toyota, ám a hírek szerint a későbbiekben Európában is megjelennek a még erősebb, még kezesebb Suprák.
A nyolcfokozatú automata sebességváltón nem változtattak, új lesz ellenben a futómű: az első rugótornyokat új, alumínium kitámasztó elemekkel rögzítették a hűtő tartóidomjához, ami növelte a modell oldalirányú szilárdságát. Szintén áthangolták a lengéscsillapítókat, valamint elöl és hátul új gumibakokat szereltek be. Emellett módosították az elektromos szervokormány, az adaptív változó felfüggesztés, a menetstabilizáló berendezés és az aktív differenciálmű vezérlését: a szoftverek átprogramozása a szerkezeti módosításokkal együtt stabilabbá teszi a Suprát a terhelésváltások (például váltott kanyarok) során.
Ezeket a módosításokat egyelőre csak észak-amerikai piacokon jelentette be a Toyota, ám a hírek szerint a későbbiekben Európában is megjelennek a még erősebb, még kezesebb Suprák.
Toyota GR Supra műszaki adatok:
Toyota GR Supra 3.0 (2020. modellév) | Toyota GR Supra 3.0 (2021. modellév) | Toyota GR Supra 2.0 (2021. modellév) | |
Motor (cm3) | Soros hathengeres, 3.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel |
Soros hathengeres, 3.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel |
Soros hathengeres, 2.0 literes benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltővel |
Max. teljesítmény (kW/LE) | 250/340 | 284/387 | 190/258 |
- fordulatszám (1/perc) | 5000-6500 | 5800-6500 | 5000-6500 |
Max. forgatónyomaték (Nm) | 496 | 500 | 400 |
- fordulatszám (1/perc) | 1600-4500 | 1800-5000 | 1550-4400 |
Erőátvitel | ZF nyolcfokozatú aut. sebességváltó |
ZF nyolcfokozatú aut. sebességváltó |
ZF nyolcfokozatú aut. sebességváltó |
Tömeg (kg) | 1541 | 1542 | 1443 |
Keréktárcsa | 19” kovácsolt alumínium | 19” kovácsolt alumínium | 18” öntött alumínium |
Abroncsméret | 255/35 ZR19 275/35 ZR19 |
255/35 ZR19 275/35 ZR19 |
255/40 ZR18 275/40 ZR19 |
Végsebesség (km/h) | 250 | 250 | 250 |
Gyorsulás 0-96 km/h (mp) | 4,1 | 3,9 | 5,0 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 4,3 | N/A | 5,2 |