Csatlakoztatott, önvezető, megosztható, elektromos kisautók és kishaszonépjárművek fejlesztését célozza a Toyota.
A Toyota leányvállalata, a Daihatsu, és a Suzuki (amelyben az elmúlt évben a Toyota ugyancsak részesedést szerzett és több stratégiai területen együttműködik) ahhoz a Toyota által kezdeményezett Commercial Japan Partnership (CJP) elnevezésű együttműködéshez, amelynek célja a CASE (Connected, Autonomus, Shared, Electric – csatlakoztatott, önvezető, megosztható, elektromos) technológiák fejlesztésén keresztül a karbonsemlegesség felé vezető út felgyorsítása a mini járművek kategóriájában.
A Suzuki és a Daihatsu a szerepvállalásuk részeként megvásárolják a Toyotától a Commercial Japan Partnership Technologies részvényeinek 10-10 százalékát, amelynek tulajdonosi struktúrája így alakul: Toyota 60%, Hino 10%, Isuzu 10%, Daihatsu 10% , Suzuki 10%.
A Suzuki és a Daihatsu által uralt minijárművek kategóriája Japán 78 milliós autópiacából körülbelül 31 milliót ölel fel, vagyis ezek a modellek igazán kedveltek a vásárlók körében – különösen vidéken örvendenek fokozott népszerűségnek.
A mini haszonjárművek ugyancsak fontos szereppel bírnak, hiszen csekély méretük szállítás szempontjából sok területen hasznos.
A Suzuki és a Daihatsu által uralt minijárművek kategóriája Japán 78 milliós autópiacából körülbelül 31 milliót ölel fel, vagyis ezek a modellek igazán kedveltek a vásárlók körében – különösen vidéken örvendenek fokozott népszerűségnek.
A mini haszonjárművek ugyancsak fontos szereppel bírnak, hiszen csekély méretük szállítás szempontjából sok területen hasznos.
Bár a miniautók fontos szerepet játszhatnak a karbonsemleges társadalom megvalósításában, valamint a CASE technológiák és szolgáltatások elterjedésében, a teljes átalakulás korszakában számos olyan probléma van, amelyet a miniautó-gyártók nem képesek egyedül megoldani. A CJP idén áprilisban indult útjára, hogy felgyorsítsa a CASE technológiák és szolgáltatások társadalmi megvalósítását.
Úgy szeretnék megvalósítani, hogy a Toyota teherautó és buszgyártó leányvállalata, a Hino, az Isuzu üzleti megoldásait a Toyota CASE technológiáival ötvözik, segítenek a szállítmányozási ipar kihívásainak kezelésében és a karbonsemleges társadalom megvalósításában.
Úgy szeretnék megvalósítani, hogy a Toyota teherautó és buszgyártó leányvállalata, a Hino, az Isuzu üzleti megoldásait a Toyota CASE technológiáival ötvözik, segítenek a szállítmányozási ipar kihívásainak kezelésében és a karbonsemleges társadalom megvalósításában.
A Suzuki és a Daihatsu részvételével a CJP kiterjedhet a minijárművekre is, aminek köszönhetően a nagyobb teherautók esetében elért integrált logisztikai hatékonyság kibővíthető a mini haszonjárművek felé. Az együttműködés másik célja, hogy megfizethető, fejlett biztonsági technológiákat és elektromos rendszereket tegyen elérhetővé a miniautók számára, méghozzá a Suzuki és a Daihatsu kiváló minőségű, alacsony költségű gyártásának és a Toyota CASE technológiáinak párosításával.
A CJP együttműködés fő célkitűzései:
A CJP együttműködés fő célkitűzései:
- Javítani a logisztika hatékonyságát kapcsolódási technológiákra épülő infrastruktúrával, amely összeköti a szállítmányozás fő (kamionos logisztika) és mellékszálait (mini áruszállító járművek).
- A nagyobb áruszállítók által használt fejlett biztonsági extrák átültetése a minijárművekbe.
- Együttműködés a fenntarthatóan terjeszthető, megfizethető, jó minőségű miniautók villamosítására szolgáló technológiák használatában.
- Az autóipar azon küldetésének teljesítése érdekében, amely az emberek életszínvonalának javítását, valamint Japán és a bolygó minőségének megőrzését és javítását célozza meg, a CJP tagjai további területekre szeretnék kibővíteni az együttműködéseiket, és ennek érdekében nyíltan keresik a hasonló gondolkodású partnereket.