Másfél éven belül két új elektromos Toyota modell érkezik.
Már 2022-ben forgalomba kerülhet az a két, akkumulátoros elektromos szabadidőjármű, amelyet a kínai piacra fejleszt a Toyota.
Egy hétszemélyes, középkategóriás szabadidőjárművel és egy kompakt terepkupéval bővülhet másfél éven belül a Toyota elektromos palettája – legalábbis ezt sugallják azok a szabadalmi bejegyzések, amelyeket június közepén rögzítettek a pekingi nemzeti szabadalmi hivatalban és a napokban szivárogtak ki.
A két típusról a szabadalmi adatokon kívül további hivatalos információ még nem áll rendelkezésre, de nyilvánvalóan mindkettő ugyanarra az e-TNGA padlólemezre épül majd. A Toyota TNGA platformjának kifejezetten elektromos járművekre optimalizált változata városi, középkategóriás és nagyautók alapjául is szolgál.
A két típusról a szabadalmi adatokon kívül további hivatalos információ még nem áll rendelkezésre, de nyilvánvalóan mindkettő ugyanarra az e-TNGA padlólemezre épül majd. A Toyota TNGA platformjának kifejezetten elektromos járművekre optimalizált változata városi, középkategóriás és nagyautók alapjául is szolgál.
A hírek szerint a Toyota-csoport márkái (Toyota, Lexus) mellett a konszern társult vállalatai (Daihatsu, Subaru, esetleg Suzuki) is használni fogják a rugalmasan variálható, ezért különböző kapacitású akkumulátorcsomagokkal felszerelhető, első-, hátsó- vagy összkerékhajtásra egyaránt alkalmas technológiát. Az Automotive News folyóirattól származó korábbi információk szerint az e-TNGA padlólemezt alkalmazó típusok 50-100 kWh kapacitású akkumulátorokkal, 300-600 kilométeres hatótávolsággal, 105-205 lóerős villanymotorokkal (azaz összkerékhajtás esetén akár 410 lóerős összteljesítménnyel) számolhatnak.
A szabadalmi grafikákon - lásd: képgaléria - egyértelműen felismerhetők azok a járművek, amelyeket még tavaly nyáron vezetett elő a Toyota. Hogy ezek megegyeznek-e azokkal a tervezett szabadidőjárművekkel, amelyeket a Subaruval közös elektromos jármű platformra kíván megvalósítani a Toyota, vagy azoktól független modellek lesznek, egyelőre nem világos.
Utóbbi mellett szól az az információ, amely szerint a legkésőbb másfél év múlva piacra kerülő elektromos duó (legalábbis kezdetben) kizárólag Kínában lesz elérhető.
Utóbbi mellett szól az az információ, amely szerint a legkésőbb másfél év múlva piacra kerülő elektromos duó (legalábbis kezdetben) kizárólag Kínában lesz elérhető.
A páros mindkét tagján különösen rövid túlnyúlásokat és ebből adódóan rendkívül hosszú tengelytávot találunk. Ez az elektromos padlólemeznek köszönhető konfiguráció kiemelkedően jó helykínálatot ígér. A modellek hasonló, fektetett V alakú lámpatesteket, digitális visszapillantó tükröket kaptak, megjelenésüket kéttónusú fényezés, a kerékdobokat hangsúlyozó, kontrasztos kerékívek határozzák meg.
A Toyota még korábban bejelentette, hogy 2020 és 2025 között tíz különböző, tisztán elektromos modellt fog piacra dobni világszerte. Már most is kapható a Toyota C-HR villanymotoros változata, a városi crossover 201 lóerős motorteljesítményt, 54,3 kWh kapacitású akkumulátort és 400 kilométeres hatótávolságot kínál; jövőre pedig érkezik a modellel szoros rokonságban álló, hasonló Lexus UX 300e.
A Toyota még korábban bejelentette, hogy 2020 és 2025 között tíz különböző, tisztán elektromos modellt fog piacra dobni világszerte. Már most is kapható a Toyota C-HR villanymotoros változata, a városi crossover 201 lóerős motorteljesítményt, 54,3 kWh kapacitású akkumulátort és 400 kilométeres hatótávolságot kínál; jövőre pedig érkezik a modellel szoros rokonságban álló, hasonló Lexus UX 300e.