Dupla dobogóval indított a Toyota Gazoo Racing.
Egy rendkívül eseménydús versenyhétvége után két dobogós helyezést ért el az évadnyitó Monte-Carlo Rallyn a TOYOTA GAZOO Racing teljesen új pilótákból álló World Rally csapata. A Toyota Yaris WRC–vel itt bemutatkozó Sébastien Ogier és Elfyn Evans a második illetve a harmadik helyet szerezte meg, bár a győzelemre is esélyük volt a háromnapos küzdelemben.
Az újonc Kalle Rovanperä a remeknek számító ötödik helyen ért célba bemutatkozó versenyén a rallysport legmagasabb osztályában. Mindez igencsak jól sikerül hétvégét jelent a csapat számára. Az új autóikkal gyorsan maximális tempót elérő Ogier és Evans felváltva vezették a mezőnyt péntek reggeltől szombat délutánig. Evans csapattársa előtt 4,9 másodperces előnnyel állt az élen az utolsó nap négy szakasza előtt. Harmadik helyezett riválisuk csak 1,5 másodperccel volt lemaradva mögöttük, és sikerült sorozatban a legjobb időkkel célba érnie az utolsó napon, ezzel megfosztva a Toyotás duót a győzelemtől. Ogiernek sikerült megelőznie Evanst a rallyt lezáró gyorsasági szakaszán, ahol alig 0,012 másodperccel maradt el a győztes idejétől.
A navigátorával, Julien Ingrassiával elért második helyezés jó kezdetnek számít a hetedik világbajnoki címért indított kampányában. Evans és navigátora, Scott Martin számára ez volt a valaha elért legjobb helyezés a Monte-Carlo Rallyn, miután közel jártak pályafutásuk második győzelméhez is.
Rovanperä – aki 19 évével a WRC történetének legfiatalabb teljes jogú indulója – az utolsó napon feljött az ötödik helyre navigátorával, Jonne Halttunennel, mindenkire mély benyomást téve azzal. hogy a nehéz útviszonyok dacára is hibátlanul, éretten szerepelt. Takamoto Katsutnak köszönhetően összesen négy Toyota Yaris WRC végzett az első hétben. Navigátorával, Dan Barrittal ez volt az eddigi legjobb eredményük a nyolc fordulós TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge Program első állomásán.
Rovanperä – aki 19 évével a WRC történetének legfiatalabb teljes jogú indulója – az utolsó napon feljött az ötödik helyre navigátorával, Jonne Halttunennel, mindenkire mély benyomást téve azzal. hogy a nehéz útviszonyok dacára is hibátlanul, éretten szerepelt. Takamoto Katsutnak köszönhetően összesen négy Toyota Yaris WRC végzett az első hétben. Navigátorával, Dan Barrittal ez volt az eddigi legjobb eredményük a nyolc fordulós TOYOTA GAZOO Racing Rally Challenge Program első állomásán.
Akio Toyoda (a csapat elnöke)
„Éppen hogy elkezdődött a FIA Rally Világbajnokság 2020-as idénye, amelynek versenynaptárában a Japán Rally is szerepel, ezért ez egy különösen izgalmas szezon lesz számunkra. A TOYOTA GAZOO Racing ezt az új idényt nyolc pilótával és navigátorral kezdi. Örülök, hogy a négy Yaris WRC autó pontszerző helyen végzett, illetve kettő dobogós is lett: az Ogier/Ingrassia páros második, míg Evans és Martin harmadik. Ez remek idénykezdet számunkra. Nagyra értékeltem, hogy a csapat ilyen rövid idő alatt ilyen jól felkészült az idényre, köszönöm mindenkinek! Ugyanakkor, ahogy azt két hete, tokiói sajtótájékoztatónkon is hangsúlyoztam, ’utálunk veszíteni’, ezért mindenki – beleértve engem is – picit csalódott az idénynyitóval. Ahogy mondtam, ebből a csapatból bármelyik pilóta győzhet, küzdjünk tehát keményen együtt a győzelemért! Dolgozzunk tovább azon, hogy a Yaris még jobb autó legyen! Előre is köszönöm szurkolóinknak a támogatást! Sébastiennek és Juliennek: Tudom, hogy folytatni akartátok győzelmi sorozatotokat a hazai pályán. Tegyük együtt még jobbá a Yarist, és igyekezzünk győzni, ahol csak lehet, mert utálunk veszíteni!”
Tommi Mäkinen (csapatfőnök)
„Kiválóan sikerült ez a hétvége, bár némileg csalódottak vagyunk a mai nap miatt, hiszen lemaradtunk a győzelemről. A pilóták nem érezték tökéletesen az autót ma délelőtt, de mindig tanulunk. Később módosítottunk is a beállításokon, így a verseny végére megint sikerült jó tempót felvenniük. Ezen a szinten már rendkívül szoros a küzdelem. Mindemellett összességében új pilótáinkkal hihetetlenül jól szerepeltünk első versenyünkön: nemcsak Sébastien és Elfyn kerültek fel a dobogóra, de élete első versenyén Kalle is ötödik lett. Ez pedig nagyon biztató a jövőt illetően.”
„Éppen hogy elkezdődött a FIA Rally Világbajnokság 2020-as idénye, amelynek versenynaptárában a Japán Rally is szerepel, ezért ez egy különösen izgalmas szezon lesz számunkra. A TOYOTA GAZOO Racing ezt az új idényt nyolc pilótával és navigátorral kezdi. Örülök, hogy a négy Yaris WRC autó pontszerző helyen végzett, illetve kettő dobogós is lett: az Ogier/Ingrassia páros második, míg Evans és Martin harmadik. Ez remek idénykezdet számunkra. Nagyra értékeltem, hogy a csapat ilyen rövid idő alatt ilyen jól felkészült az idényre, köszönöm mindenkinek! Ugyanakkor, ahogy azt két hete, tokiói sajtótájékoztatónkon is hangsúlyoztam, ’utálunk veszíteni’, ezért mindenki – beleértve engem is – picit csalódott az idénynyitóval. Ahogy mondtam, ebből a csapatból bármelyik pilóta győzhet, küzdjünk tehát keményen együtt a győzelemért! Dolgozzunk tovább azon, hogy a Yaris még jobb autó legyen! Előre is köszönöm szurkolóinknak a támogatást! Sébastiennek és Juliennek: Tudom, hogy folytatni akartátok győzelmi sorozatotokat a hazai pályán. Tegyük együtt még jobbá a Yarist, és igyekezzünk győzni, ahol csak lehet, mert utálunk veszíteni!”
Tommi Mäkinen (csapatfőnök)
„Kiválóan sikerült ez a hétvége, bár némileg csalódottak vagyunk a mai nap miatt, hiszen lemaradtunk a győzelemről. A pilóták nem érezték tökéletesen az autót ma délelőtt, de mindig tanulunk. Később módosítottunk is a beállításokon, így a verseny végére megint sikerült jó tempót felvenniük. Ezen a szinten már rendkívül szoros a küzdelem. Mindemellett összességében új pilótáinkkal hihetetlenül jól szerepeltünk első versenyünkön: nemcsak Sébastien és Elfyn kerültek fel a dobogóra, de élete első versenyén Kalle is ötödik lett. Ez pedig nagyon biztató a jövőt illetően.”
Sébastien Ogier (a 17. rajtszámú autó pilótája)
„Őszintén örülök az eredménynek, de természetesen még többet reméltem, győzni akartam. Ám mindig hatalmas kihívás egy új környezethez alkalmazkodni – különösen egy ilyen nehéz rallyn –, ezért úgy gondolom, elégedettek lehetünk. Egész hétvégén igyekeztem a komfortzónámon belül maradni, és nem túlhajtani magamat. Egy picivel maradtunk csak le a győzelemről, de a 22 pont nagyon jó eredmény a bajnokság szempontjából. Voltak remek pillanatok, amikor maximálisan éreztük az autót, és volt, amikor nem éreztem magam elég magabiztosnak ahhoz, hogy a határig hajtsam, de már tudom, mit lehet kihozni belőle. Nagyon élveztem a vezetést, és biztos vagyok abban, hogy nemsokára nagyszerű eredményeink lesznek.”
Elfyn Evans (a 33. rajtszámú autó pilótája)
„Kissé csalódott vagyok, mert úgy gondolom, bennünk volt a győzelem. Most nehéz, mert amikor az élen állunk, többet várunk el magunktól, és természetesen a győzelem a cél. Összességében mégis inkább pozitív volt ez a hétvége, bár nem maradéktalan az érzés. Keményen hajtottam, de nem jött olyan természetesen a sebesség, és nem minden kanyart vettem tökéletesen. Végső soron itt ment el az a pár másodperc, amivel lemaradtunk a győzelemről. Van még mit tanulnunk, de nem rossz kezdés ez, és remélem, tudunk építeni erre.”
Kalle Rovanperä (a 69. rajtszámú autó pilótája)
„Szép lett ez a hétvége, igaz, elég nehéz volt ilyen körülmények között ismerkedni az új autóval. Az útviszonyok durvák voltak, és folyamatosan változtak, de fokozatosan javultam, és végül egyre jobban tudtam menni. Rengeteg dolgot tanultam ezen a hétvégén, és nagyon hasznos, ha az idény elején összejön egy hibátlan rally, illetve egy jó pontszám is.”
A MONTE-CARLO RALLY VÉGEREDMÉNYE
1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3 óra 10 perc 57.6 mp
2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +12.6 mp
3. Elfyn Evans/Scott PERCartin (Toyota Yaris WRC) +14.3 mp
4. Esapekka Lappi/Janne Ferperc (Ford Fiesta WRC) +3 perc 09.0 mp
5. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +4 perc 17.2 mp
6. Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +5 perc 04.7 mp
7. Takapercoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) +11 perc 27.9 mp
8. Eric Capercilli/François-Xavier Buresi (Citroën C3 R5) +13 perc 42.2 mp
9. PERCads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +14 perc 21.8 mp
10. Nicolas Ciaperc/Yannick Roche (Citroën C3 R5) +15 perc 04.0 mp
Mi következik?
A Svéd Rally az egyetlen igazán téli verseny a WRC-ben, amit havon és jégen rendeznek, amióta 1973-ban a versenysorozat egyik alapfordulója lett. A Toyota Yaris WRC ezen a rallyn érte el első győzelmét 2017-ben, amit 2019-ben újabb győzelem követett.
„Őszintén örülök az eredménynek, de természetesen még többet reméltem, győzni akartam. Ám mindig hatalmas kihívás egy új környezethez alkalmazkodni – különösen egy ilyen nehéz rallyn –, ezért úgy gondolom, elégedettek lehetünk. Egész hétvégén igyekeztem a komfortzónámon belül maradni, és nem túlhajtani magamat. Egy picivel maradtunk csak le a győzelemről, de a 22 pont nagyon jó eredmény a bajnokság szempontjából. Voltak remek pillanatok, amikor maximálisan éreztük az autót, és volt, amikor nem éreztem magam elég magabiztosnak ahhoz, hogy a határig hajtsam, de már tudom, mit lehet kihozni belőle. Nagyon élveztem a vezetést, és biztos vagyok abban, hogy nemsokára nagyszerű eredményeink lesznek.”
Elfyn Evans (a 33. rajtszámú autó pilótája)
„Kissé csalódott vagyok, mert úgy gondolom, bennünk volt a győzelem. Most nehéz, mert amikor az élen állunk, többet várunk el magunktól, és természetesen a győzelem a cél. Összességében mégis inkább pozitív volt ez a hétvége, bár nem maradéktalan az érzés. Keményen hajtottam, de nem jött olyan természetesen a sebesség, és nem minden kanyart vettem tökéletesen. Végső soron itt ment el az a pár másodperc, amivel lemaradtunk a győzelemről. Van még mit tanulnunk, de nem rossz kezdés ez, és remélem, tudunk építeni erre.”
Kalle Rovanperä (a 69. rajtszámú autó pilótája)
„Szép lett ez a hétvége, igaz, elég nehéz volt ilyen körülmények között ismerkedni az új autóval. Az útviszonyok durvák voltak, és folyamatosan változtak, de fokozatosan javultam, és végül egyre jobban tudtam menni. Rengeteg dolgot tanultam ezen a hétvégén, és nagyon hasznos, ha az idény elején összejön egy hibátlan rally, illetve egy jó pontszám is.”
A MONTE-CARLO RALLY VÉGEREDMÉNYE
1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3 óra 10 perc 57.6 mp
2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +12.6 mp
3. Elfyn Evans/Scott PERCartin (Toyota Yaris WRC) +14.3 mp
4. Esapekka Lappi/Janne Ferperc (Ford Fiesta WRC) +3 perc 09.0 mp
5. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +4 perc 17.2 mp
6. Sébastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +5 perc 04.7 mp
7. Takapercoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) +11 perc 27.9 mp
8. Eric Capercilli/François-Xavier Buresi (Citroën C3 R5) +13 perc 42.2 mp
9. PERCads Østberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +14 perc 21.8 mp
10. Nicolas Ciaperc/Yannick Roche (Citroën C3 R5) +15 perc 04.0 mp
Mi következik?
A Svéd Rally az egyetlen igazán téli verseny a WRC-ben, amit havon és jégen rendeznek, amióta 1973-ban a versenysorozat egyik alapfordulója lett. A Toyota Yaris WRC ezen a rallyn érte el első győzelmét 2017-ben, amit 2019-ben újabb győzelem követett.