Kontrasztok össztüzében: Toyota RAV4 Rays.
A Toyota RAV4 szögletes formavilága nem csak a vásárlók fantáziáját mozgatta meg: egy japán tuningműhely néhány egyszerű kiegészítővel valóságos kubista műalkotást varázsolt a szabadidőjárműből.
Nem csupán az elődmodell formai felfogásával szakított a Toyota, amikor bemutatta az új RAV4 szabadidőjárművet, a geometrikus karosszéria a tuningiparnak is feladta a leckét.
A síklapokból építkező dizájnnal nem működnek a bevált megoldások, az optikai varázslóknak új utakat kellett keresniük.
Ha a bonyolult nem működik, válaszd az egyszerű utat – valahogy így gondolkodhattak a japán RAYS felni-specialista házon belüli dizájnerei is, amikor egyetlen sokszögletű idommal elintézték a feladatot. Az izmos kerékív-toldat persze csak látszólag egyszerű: ha figyelmesen megnézzük, látható, hogy az összetett felületét tagoló törések a karosszéria karaktervonalaihoz kapcsolódnak.
A síklapokból építkező dizájnnal nem működnek a bevált megoldások, az optikai varázslóknak új utakat kellett keresniük.
Ha a bonyolult nem működik, válaszd az egyszerű utat – valahogy így gondolkodhattak a japán RAYS felni-specialista házon belüli dizájnerei is, amikor egyetlen sokszögletű idommal elintézték a feladatot. Az izmos kerékív-toldat persze csak látszólag egyszerű: ha figyelmesen megnézzük, látható, hogy az összetett felületét tagoló törések a karosszéria karaktervonalaihoz kapcsolódnak.
Így a gyári hátsó kerékív-toldat és a küszöbök egyaránt jól működnek a módosított optikával; a fekete-fehér kontrasztot robusztus tetőcsomagtartó és minimalista gallytörőrács erősíti. Igazi jin-jang munka ez, amely nemcsak a színválasztással ért el szélsőséges ellentéteket, hanem azzal is, ahogy az aszfalthasználatra optimalizált autót offroad kiegészítőkkel szerelte fel.
Az autó ellentétekre épülő harmóniája olyannyira jól működik, hogy valójában fel sem tűnik: ebben a munkában nem a RAV4 radikális első kerékív-toldata, hanem a keréktárcsa játssza az első szólamot. A RAYS új, európai hangvételű termékcsaládjába tartozó 20 colos felnik a fényes fekete részleteket ezüst felületekkel kombinálják, a kontrasztot pedig sárga féknyergekkel tették teljessé – talán nyilvánvaló, miért kapta a VERSUS nevet az új modellcsalád. És hogy még hatásosabbak legyenek az ellentétek, a metropolita kerekekre terepmintázatú abroncsokat húztak a japán dizájnerek.