Versenybölény Japánból.
Közúti (vagy inkább földúti?) versenyautót épített a Toyota Hiluxból a japán Wald International. A rövid nevűnek semmiképpen sem nevezhető Toyota Hilux Sports Line Black Bison Edition a pickup eddigi talán legagresszívabb optikai átirata.
Legyen szó amerikai (Bison bison) vagy európai (Bison bonasus) fajáról, a bölény élőhelye legnagyobb, leginkább tekintélyt parancsoló szárazföldi emlős állata. A bikák testhossza elérheti a 3,5 métert, tömege az egy tonnát; gyakorlatilag nincs ragadozó, amelytől egy egészséges, kifejlett példánynak félnie kellene. A páros ujjú patások között testépítőnek tűnik a hatalmas vállú, izmos nyakú, széles homlokú állat – tökéletesen választott hát a tuningműhely, amikor erről a nemes állatról nevezte el eddigi legbrutálisabb Hilux-átiratát.
A Toyota Hilux Sports Line Black Bison Edition a külsőségek terén meglepő hűséggel utánozza a névadó kérődzőt. Erőtől duzzadó kerékív-toldatok teszik szélesebbé (+55 mm) a karosszériát, a látványos, 12 küllős kerekek 20 vagy 22 colos méretben kaphatók, fekete vagy ezüst színben. A szabad hasmagasság emelése szemmel látható, de részleteiről nincsenek információk.
A hatalmas légbeömlő-imitációkat LED-es nappalifény-betét szeli ketté, ahogy a szélvédő fölötti légterelő kámzsákba is diódás offroad-fényeket süllyesztettek. A hűtőmaszk fölött bogárpajzs tereli a szélvédőnél magasabbra a levegőben repdeső rovarokat, hátul pedig a lenyitható hátfal peremére illesztett, díszszegecseléssel ellátott légterelő teremt sportos hangulatot.
A két legütősebb stíluselemet a végére hagytuk. A motorházfedelet megbontó, hatalmas kürtőrendszer tekintélyes teljesítménynövelést sejtet – azonban erről sajnos nincs szó, a Délkelet-Ázsiában szokásos 2.8 literes dízelmotor teljesítményét nem emelték a gyári 177 lóerő fölé. Ez azt is jelenti, hogy a küszöbök mögött, kétoldalt kivezetett három-három kipufogócső csak a hangzás fokozására szolgál.
Az alap optikai csomagért nagyságrendileg 1,17 millió forintnak megfelelő japán jent kell kifizetnie a vevőnek; ez az üvegszálas anyagból megformált hátsó légterelőt, a kerékív-toldatokat, valamint az első és hátsó lökhárítót tartalmazza. A LED-lámpák ára átszámítva mintegy 90 ezer forint, a szélvédőkeretre illesztett aerodinamikai és fényelem ára 330 ezer forint körül mozog. A motorházfedél imitált intercooler-adaptere pedig további 300 ezret kóstál. A felnik jóval drágábbak: a 20 colos szett ára 970 ezer, a 22-esé 1,33 millió forintnak megfelelő jen.
A hatalmas légbeömlő-imitációkat LED-es nappalifény-betét szeli ketté, ahogy a szélvédő fölötti légterelő kámzsákba is diódás offroad-fényeket süllyesztettek. A hűtőmaszk fölött bogárpajzs tereli a szélvédőnél magasabbra a levegőben repdeső rovarokat, hátul pedig a lenyitható hátfal peremére illesztett, díszszegecseléssel ellátott légterelő teremt sportos hangulatot.
A két legütősebb stíluselemet a végére hagytuk. A motorházfedelet megbontó, hatalmas kürtőrendszer tekintélyes teljesítménynövelést sejtet – azonban erről sajnos nincs szó, a Délkelet-Ázsiában szokásos 2.8 literes dízelmotor teljesítményét nem emelték a gyári 177 lóerő fölé. Ez azt is jelenti, hogy a küszöbök mögött, kétoldalt kivezetett három-három kipufogócső csak a hangzás fokozására szolgál.
Az alap optikai csomagért nagyságrendileg 1,17 millió forintnak megfelelő japán jent kell kifizetnie a vevőnek; ez az üvegszálas anyagból megformált hátsó légterelőt, a kerékív-toldatokat, valamint az első és hátsó lökhárítót tartalmazza. A LED-lámpák ára átszámítva mintegy 90 ezer forint, a szélvédőkeretre illesztett aerodinamikai és fényelem ára 330 ezer forint körül mozog. A motorházfedél imitált intercooler-adaptere pedig további 300 ezret kóstál. A felnik jóval drágábbak: a 20 colos szett ára 970 ezer, a 22-esé 1,33 millió forintnak megfelelő jen.