Erősítette piaci pozícióit Európában a Toyota 2019-ben.
Az európai újautó-forgalmazás túlnyomó többségét kitevő öt nagy piacon összességében növelni tudta piaci részesedését, négyen átlag fölötti eladásokat könyvelhetett el 2019-ben a Toyota. Németország, Egyesült Királyság, Franciaország, Spanyolország, Olaszország – hagyományosan ez az öt nemzeti piac határozza meg Európa újautó-eladásainak irányát.
Az európai autógyártók szövetsége által 2019 decemberében közzétett statisztikák alapján ebben az öt országban talál gazdára az Európai Unióban, valamint az EFTA államokban eladott összes új személygépkocsi több mint 71 százaléka.
Azoknak a márkáknak, amelyek ezekben az országokban jól teljesítenek, nincs miért aggódniuk. Habár január első hetében a teljes kontinensre vonatkozó eladási statisztikák még nem állnak rendelkezésre, ennek az öt piacnak az adataiból messzemenő következtetéseket vonhatunk le az egyes márkák teljesítményével kapcsolatban.
A Toyota mind az öt kérdéses nemzeti piacon pozitív egyenleggel zárta a 2019-es évet, jobbára nemcsak saját 2018-es eredményeit, de a piac növekedési (vagy zsugorodási) ütemét is túlteljesítve.
Azoknak a márkáknak, amelyek ezekben az országokban jól teljesítenek, nincs miért aggódniuk. Habár január első hetében a teljes kontinensre vonatkozó eladási statisztikák még nem állnak rendelkezésre, ennek az öt piacnak az adataiból messzemenő következtetéseket vonhatunk le az egyes márkák teljesítményével kapcsolatban.
A Toyota mind az öt kérdéses nemzeti piacon pozitív egyenleggel zárta a 2019-es évet, jobbára nemcsak saját 2018-es eredményeit, de a piac növekedési (vagy zsugorodási) ütemét is túlteljesítve.
Spanyolországban hat bő esztendő után tavaly estek az összeladások, a félszigeten 2,4 százalékkal kevesebb új autó talált gazdára, mint 2018-ban. Elemzők ezért részben ugyanúgy az országban uralkodó politikai bizonytalanságot teszik felelősség, mint az Egyesült Királyságban, ahol a Brexit árnyékában csökkent a vásárlói bizalom.
A Toyota mindkét országban növelni tudta eladásait, sőt, az öt vezető európai piac közül a márka ezen a kettőn tudta a legnagyobb arányban erősíteni piaci részesedését. Olaszországban gyakorlatilag stagnált, Franciaországban pedig mérsékelten emelkedett az új autók iránti kereslet 2019-ben. A Toyota azonban itt is túlteljesítette a piac dinamikáját. Az egyetlen Top 5-ös piac, ahol a Toyota növekedése nem tudott lépést tartani a piacéval, az Németország, ahol a roncsprémiumnak köszönhetően közel öt százalékkal több autó talált gazdára, mint egy évvel korábban. Összességében így is az átlagnál jobban teljesített a Toyota ezeken a piacokon, így összesített részesedését is növelni tudta négy százalékra.
A Toyota mindkét országban növelni tudta eladásait, sőt, az öt vezető európai piac közül a márka ezen a kettőn tudta a legnagyobb arányban erősíteni piaci részesedését. Olaszországban gyakorlatilag stagnált, Franciaországban pedig mérsékelten emelkedett az új autók iránti kereslet 2019-ben. A Toyota azonban itt is túlteljesítette a piac dinamikáját. Az egyetlen Top 5-ös piac, ahol a Toyota növekedése nem tudott lépést tartani a piacéval, az Németország, ahol a roncsprémiumnak köszönhetően közel öt százalékkal több autó talált gazdára, mint egy évvel korábban. Összességében így is az átlagnál jobban teljesített a Toyota ezeken a piacokon, így összesített részesedését is növelni tudta négy százalékra.