Te is kipróbálhatod a trendi vadonatúj Toyota Yarist!
A szeptember 25. és október 10. között a Toyota márkakereskedésekben tartott „Toyota nyílt hetek” keretében kipróbálható és egyedi ajánlatokkal megrendelhető vadonatúj Yaris hazánk legnépszerűbb kisautóját váltja le.
A minden ízében vadonatúj modell az elképesztően trendi megjelenést és élvezetes vezethetőséget hihetetlenül alacsony fogyasztással kombinálja: a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtásláncával az új Yaris 3,7 l/100 km-es fogyasztást és 85 g/km-es károsanyagkibocsátást kínál.
A Toyota azonban nem érte be ennyivel: a világ legbiztonságosabb kisautójának fejlesztett Yaris alapfelszereltségként kínálja a legfejlettebb aktív biztonsági és vezetéstámogató rendszereket, az Apple Carplay és az Android Auto okostelefon integráció mellett pedig a legújabb generációs készülékek kiszolgálására is alkalmas vezeték nélküli okostelefontöltő is szolgálja az utasok mindenek feletti kényelmét, akár hosszabb utazások közben is.
A szeptember 25. és október 10. között megrendezésre kerülő „Új Yaris hetek” keretében bemutatkozó vadonatúj, negyedik generációs Toyota Yaris nem csupán a városi élet minden követelményét teljesíti maradéktalanul, de az országúton és az autópályán is élvezetesen vezethető. Dinamikusan mozog a zsúfolt, szűk városi utcákon, hála kompakt méreteinek és szűk fordulókörének; miközben a tágas, kényelmes és kiváló minőségű utastérben a minden igényt kielégítő kapcsolódási és információs szolgáltatások várják az utasokat.
Az autóhoz fejlesztett vadonatúj padlólemez (amelyre Toyota modellek egész sora épül majd) kulcsszerepet játszik a Yaris minden eddiginél dinamikusabb menetteljesítményeiben, köszönhetően a mélyebb tömegközéppontnak és a karosszéria fokozott merevségének. Ez tette lehetővé, hogy egy még karakteresebb, erőtől duzzadó formavilágot hozzanak létre, amely egyedi személyiséggel ruházza fel az autót.
Az autóhoz fejlesztett vadonatúj padlólemez (amelyre Toyota modellek egész sora épül majd) kulcsszerepet játszik a Yaris minden eddiginél dinamikusabb menetteljesítményeiben, köszönhetően a mélyebb tömegközéppontnak és a karosszéria fokozott merevségének. Ez tette lehetővé, hogy egy még karakteresebb, erőtől duzzadó formavilágot hozzanak létre, amely egyedi személyiséggel ruházza fel az autót.
Akár a menetidő 50-80%-ban tisztán elektromos, fogyasztás és károsanyagkibocsátásmentes közlekedés
Az új Yaris a Toyota negyedik generációs hibrid elektromos hajtásláncának legfrissebb evolúcióját alkalmazza. Ez egyrészt kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást jelent, másrészt a hajtáslánc minden eddiginél szélesebb üzemi tartományban (nagyobb sebességnél, hosszabb távon) képes tisztán elektromos energiával haladni. Ez olyannyira igaz, hogy az új Yaris városi használat során a menetidő jelentős részében károsanyag-kibocsátás nélkül üzemeltethető, akárcsak az akkumulátoros elektromos gépkocsik, ugyanakkor azokkal ellentétben a vezetőnek nem kell aggódnia az akkumulátorok lemerülése és töltése miatt.
Az új Yaris a Toyota negyedik generációs hibrid elektromos hajtásláncának legfrissebb evolúcióját alkalmazza. Ez egyrészt kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást jelent, másrészt a hajtáslánc minden eddiginél szélesebb üzemi tartományban (nagyobb sebességnél, hosszabb távon) képes tisztán elektromos energiával haladni. Ez olyannyira igaz, hogy az új Yaris városi használat során a menetidő jelentős részében károsanyag-kibocsátás nélkül üzemeltethető, akárcsak az akkumulátoros elektromos gépkocsik, ugyanakkor azokkal ellentétben a vezetőnek nem kell aggódnia az akkumulátorok lemerülése és töltése miatt.
Nincs hozzá foghatóan biztonságos kisautó
A Yaris eddig is kategóriája legbiztonságosabb képviselőjének számított, és most még magasabbra emeli a lécet. A Toyotának a biztonság demokratizálására irányuló törekvéseivel összhangban a Yaris a Toyota Safety Sense aktív biztonsági rendszerek minden eddiginél szélesebb körét kínálja alapfelszerelésként, beleértve az olyan fejlett vezetőtámogató rendszereket (ADAS), mint a sávkövető asszisztens, a vészhelyzeti kormányzási asszisztens vagy a kereszteződés kanyarodási asszisztens. Az ütközést megelőző biztonsági rendszer funkcionalitását kiterjesztették, így az nem csupán a gyalogosokat ismeri fel (nappal és éjjel), de a kerékpárosokat is (napfénynél.)
A Yaris eddig is kategóriája legbiztonságosabb képviselőjének számított, és most még magasabbra emeli a lécet. A Toyotának a biztonság demokratizálására irányuló törekvéseivel összhangban a Yaris a Toyota Safety Sense aktív biztonsági rendszerek minden eddiginél szélesebb körét kínálja alapfelszerelésként, beleértve az olyan fejlett vezetőtámogató rendszereket (ADAS), mint a sávkövető asszisztens, a vészhelyzeti kormányzási asszisztens vagy a kereszteződés kanyarodási asszisztens. Az ütközést megelőző biztonsági rendszer funkcionalitását kiterjesztették, így az nem csupán a gyalogosokat ismeri fel (nappal és éjjel), de a kerékpárosokat is (napfénynél.)
Az új Yaris emellett a méretosztályban először kínál kereszteződés kanyarodási asszisztenst, amely kereszteződésnél bekanyarodva észleli a szemből érkező forgalmat, illetve a gyalogosokat. Szintén a Yaris az első olyan Toyota modell, amelyet középső légzsákkal szerelnek fel. Ez utóbbi megakadályozza, hogy a vezető és az első utas oldalirányú ütközés esetén egymásnak csapódjanak. Ezeknek a fejlesztéseknek, valamint a GA-B platformból adódó, számottevően megnövelt karosszéria-merevségnek köszönhetően az új Toyota Yaris a várakozások szerint a világ legbiztonságosabb kisautója lesz. Ezt a korábbinál jóval szigoróbb Euro NCAP teszten szerzett 5 csillagos minősítés is igazolja.
„A generációváltás során újraértelmeztük a kisautókkal szemben támasztott elvárásokat. A legfontosabb erények a takarékosság, a biztonság, a tágas helykínálat, a használati érték és a teljesítmény. Ugyanakkor az is fontos, hogy élvezetes vezethetőséget kínálhassunk minden ügyfelünknek – ezt testesíti meg az új Yaris 'indulásra készen áll' tematikája.” - avat be a Yaris főmérnöke, Yasunori Suezawa.
„A generációváltás során újraértelmeztük a kisautókkal szemben támasztott elvárásokat. A legfontosabb erények a takarékosság, a biztonság, a tágas helykínálat, a használati érték és a teljesítmény. Ugyanakkor az is fontos, hogy élvezetes vezethetőséget kínálhassunk minden ügyfelünknek – ezt testesíti meg az új Yaris 'indulásra készen áll' tematikája.” - avat be a Yaris főmérnöke, Yasunori Suezawa.
A Yaris története
A Toyota Yaris mindig is kiemelkedően innovatív modell volt. Az 1999-ben bemutatott, első generációs Yaris az első olyan Toyota volt, amely elnyerte az Év Európai Autója címet, különösen tágas belső tere pedig hamisítatlan ’kis nagy’ autóvá tette. A modell második generációja az első olyan kisautó volt, amely maximális ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. A harmadik generáció elsőként alkalmazott hibrid hajtásláncot a B-szegmensben, míg a Toyota Safety Sense fejlett vezetőtámogató biztonságosabbá tette az autót.
A Yaris és az európai piac
A Yaris 20 év alatt a Toyota legfontosabb európai típusává nőtte ki magát; a modell eladásai és piaci részesedése egyaránt stabilan emelkedtek. 2019-ben mintegy 224 000 példányban talált gazdára, és 7,6 százalékos piaci részesedésre tett szert a B-szegmensben. Ezzel ez volt a Toyota legnépszerűbb európai típusa: a Yaris forgalma a márka újautó-eladásainak több mint 22 százalékát tette ki. A Toyota becslései szerint a kisautók osztálya a következő években továbbra is nagy jelentőséggel bír majd Európában, a Yaris pedig a szegmens egyik legnépszerűbb típusa marad, reagálva azokra a piaci igényekre, amelyek a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, még takarékosabb, még kedvezőbb károsanyag-kibocsátású modelleket részesítik előnyben.
Az új Yaris az európai kisautó-vásárlók átalakult igényrendszeréhez is alkalmazkodott. Manapság a racionális szempontok (költségek, praktikum, biztonság és minőség) mellett olyan emocionális jellegű megfontolások is megjelennek, mint a stílus, a sportosság, a fiatalos arculat és az élvezetes vezethetőség. A Yaris idehaza is hihetetlen népszerűségnek örvend: a szegmense legnépszerűbb autójának számító japán kisautóból eddig több, mint 50.000 darab talált gazdára Magyarországon.
A korábbi generációhoz hasonlóan az új Yaris is Európában, Franciaországban készül majd, míg a vadonatúj, 1,5 literes Hybrid Dynamic Force motort és a hibrid hajtásláncot Lengyelországban gyártják.
A Toyota Yaris mindig is kiemelkedően innovatív modell volt. Az 1999-ben bemutatott, első generációs Yaris az első olyan Toyota volt, amely elnyerte az Év Európai Autója címet, különösen tágas belső tere pedig hamisítatlan ’kis nagy’ autóvá tette. A modell második generációja az első olyan kisautó volt, amely maximális ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán. A harmadik generáció elsőként alkalmazott hibrid hajtásláncot a B-szegmensben, míg a Toyota Safety Sense fejlett vezetőtámogató biztonságosabbá tette az autót.
A Yaris és az európai piac
A Yaris 20 év alatt a Toyota legfontosabb európai típusává nőtte ki magát; a modell eladásai és piaci részesedése egyaránt stabilan emelkedtek. 2019-ben mintegy 224 000 példányban talált gazdára, és 7,6 százalékos piaci részesedésre tett szert a B-szegmensben. Ezzel ez volt a Toyota legnépszerűbb európai típusa: a Yaris forgalma a márka újautó-eladásainak több mint 22 százalékát tette ki. A Toyota becslései szerint a kisautók osztálya a következő években továbbra is nagy jelentőséggel bír majd Európában, a Yaris pedig a szegmens egyik legnépszerűbb típusa marad, reagálva azokra a piaci igényekre, amelyek a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előírásoknak megfelelő, még takarékosabb, még kedvezőbb károsanyag-kibocsátású modelleket részesítik előnyben.
Az új Yaris az európai kisautó-vásárlók átalakult igényrendszeréhez is alkalmazkodott. Manapság a racionális szempontok (költségek, praktikum, biztonság és minőség) mellett olyan emocionális jellegű megfontolások is megjelennek, mint a stílus, a sportosság, a fiatalos arculat és az élvezetes vezethetőség. A Yaris idehaza is hihetetlen népszerűségnek örvend: a szegmense legnépszerűbb autójának számító japán kisautóból eddig több, mint 50.000 darab talált gazdára Magyarországon.
A korábbi generációhoz hasonlóan az új Yaris is Európában, Franciaországban készül majd, míg a vadonatúj, 1,5 literes Hybrid Dynamic Force motort és a hibrid hajtásláncot Lengyelországban gyártják.