Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Trek
Évek óta tombol a szabadidő-autók térnyerése, de vannak, akik nem szimpatizálnak a magas építésű karosszériával, a sportosnak kevésbé nevezhető üléshelyzettel, és a bakancsra emlékeztető formával. Nekik kínálnak alternatívát az emelt hasmagasságú családi kombik, amelyek nem ijednek meg a földutaktól, de alapjaikban maradnak klasszikus kompakt darabok.
Egy ideje a Toyota is kínál ilyen modellt, amelyben szinte minden összesűrűsödik, amire egy családnak szüksége lehet napjainkban. A szép, hosszú nevű Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Trek tágas és takarékos, műszaki tartalma fejlett, a futómű két centiméteres emelésének köszönhetően pedig a hazai utakkal sem akad gondja.
Egy ideje a Toyota is kínál ilyen modellt, amelyben szinte minden összesűrűsödik, amire egy családnak szüksége lehet napjainkban. A szép, hosszú nevű Toyota Corolla Touring Sports 1.8 Hybrid Trek tágas és takarékos, műszaki tartalma fejlett, a futómű két centiméteres emelésének köszönhetően pedig a hazai utakkal sem akad gondja.
Klasszikus név, modern tartalom
A Corollákat senkinek sem kell bemutatni, az 1966 óta létező típusnév alatt rengeteg autó született, és a most kapható Corolla család is népes. Van a kínálatban négyajtós, ötajtós, kombi, sportos kivitel, és a Trek képében már terepkombi is.
Mivel a két centiméteres emelés szinte észrevehetetlen, némi külső dizájnnal is mutatják a japánok, hogy ez egy aktív, túrára termett típus. Elöl és hátul is haspáncélra emlékeztetnek a lökhárítóbetétek, a kerékjáratokat sötétszürke műanyag ívek ölelik körbe, és a küszöbön is végigfut a matt fekete keret. Az egyedi műanyag kiegészítőkön és a csomagtérajtó feliratán kívül Trek sajátosság még a 17 colos felni, amelyre a szokásosnál magasabb oldalfalú, gyakori és megfizethető, 225/45 R17-es abroncsok kerülhetnek.
Mivel az Avensis már kikopott a Toyota kínálatából, így méreteit tekintve a kihalófélben lévő középkategóriás kombik felé kacsintgat a Corolla Trek. Ezért kapott a 4,65 méter hosszú kombi 2,7 méteres tengelytávot, amivel egész szellős, élhető a beltér.
Mivel a két centiméteres emelés szinte észrevehetetlen, némi külső dizájnnal is mutatják a japánok, hogy ez egy aktív, túrára termett típus. Elöl és hátul is haspáncélra emlékeztetnek a lökhárítóbetétek, a kerékjáratokat sötétszürke műanyag ívek ölelik körbe, és a küszöbön is végigfut a matt fekete keret. Az egyedi műanyag kiegészítőkön és a csomagtérajtó feliratán kívül Trek sajátosság még a 17 colos felni, amelyre a szokásosnál magasabb oldalfalú, gyakori és megfizethető, 225/45 R17-es abroncsok kerülhetnek.
Mivel az Avensis már kikopott a Toyota kínálatából, így méreteit tekintve a kihalófélben lévő középkategóriás kombik felé kacsintgat a Corolla Trek. Ezért kapott a 4,65 méter hosszú kombi 2,7 méteres tengelytávot, amivel egész szellős, élhető a beltér.
Tágasabb az átlagnál
Belül is akadnak csak a Trek-kivitelre jellemző apróságok. Ilyen a fahatású dekorációs betét a műszerfalon, valamint az ülések barna-szürke kárpitozása, ami a vaskos fehér varrással együtt tényleg a túrabakancsok világát idézi.
A Toyota ezzel a Corolla-generációval sokat lépett előre az anyagminőség terén. Puha, díszvarrással feldobott borítást kapott a műszerfal, és a fautánzatú betétek se kínosak, legfőképp, mert csupán leheletnyi területet foglalnak el.
Aki a klasszikus kezelőszerveket szereti egy autóban, az otthon érzi majd magát a Toyota Corolla belterében.
A műszeregység két oldalán analóg mutatók sorakoznak, a középen található kilométeróra viszont digitális, ide sűrűsödik minden információ, ami kissé rontja az átláthatóságot.
A hétcolos érintőképernyőn alapfunkciókat állíthatunk, és a legfontosabb menüpontok külön fizikai gombot kaptak, így lehetetlen eltévedni. A grafikai megjelenés, a felbontás lehetne jobb, de a célnak így is tökéletesen megfelel. Megkapjuk a klasszikus, energiaáramlást szemléltető grafikont, ami nyilakkal mutatja, melyik motor mit hajt vagy tölt éppen. A fogyasztási értékekről is a Toyotától megszokott, részletes kimutatást kapunk, így láthatjuk, mikor, melyik utunk során tudtuk kihasználni teljesen a hibrid hajtás takarékosságát.
Aki a klasszikus kezelőszerveket szereti egy autóban, az otthon érzi majd magát a Toyota Corolla belterében.
A műszeregység két oldalán analóg mutatók sorakoznak, a középen található kilométeróra viszont digitális, ide sűrűsödik minden információ, ami kissé rontja az átláthatóságot.
A hétcolos érintőképernyőn alapfunkciókat állíthatunk, és a legfontosabb menüpontok külön fizikai gombot kaptak, így lehetetlen eltévedni. A grafikai megjelenés, a felbontás lehetne jobb, de a célnak így is tökéletesen megfelel. Megkapjuk a klasszikus, energiaáramlást szemléltető grafikont, ami nyilakkal mutatja, melyik motor mit hajt vagy tölt éppen. A fogyasztási értékekről is a Toyotától megszokott, részletes kimutatást kapunk, így láthatjuk, mikor, melyik utunk során tudtuk kihasználni teljesen a hibrid hajtás takarékosságát.
Külön egység a klímakonzol, minden funkciót egy megszokott panelről érünk el, nem kell a digitális menüben turkálni a különböző beállítások eléréséhez.
Az ergonómiával nincs gond, az üléshelyzet tökéletesen személyre szabható, kellően hosszú az ülőlap, jó az oldaltartás, van elektromos deréktámasz, és a kemény tömésű ülésekben a hosszú utak is kényelmesen telnek. Egyedüli furcsaság ezen a téren az ülésfűtés gombjainak elrejtése, a váltó elé telepített vezeték nélküli töltőhöz. Ezeket könnyű véletlenül megnyomni, valamint az USB-aljzat is elég véletlenszerűnek tűnik, mintha csak utólagos megoldás lenne.
A 2,7 méteres tengelytávnak hála mindkét sorban jó a térkínálat, ennyi helyet tényleg a középkategóriában találhattunk pár éve, hátul légbeömlő és a könyöklőbe épített pohártartó fokozza a kényelmet.
Az ergonómiával nincs gond, az üléshelyzet tökéletesen személyre szabható, kellően hosszú az ülőlap, jó az oldaltartás, van elektromos deréktámasz, és a kemény tömésű ülésekben a hosszú utak is kényelmesen telnek. Egyedüli furcsaság ezen a téren az ülésfűtés gombjainak elrejtése, a váltó elé telepített vezeték nélküli töltőhöz. Ezeket könnyű véletlenül megnyomni, valamint az USB-aljzat is elég véletlenszerűnek tűnik, mintha csak utólagos megoldás lenne.
A 2,7 méteres tengelytávnak hála mindkét sorban jó a térkínálat, ennyi helyet tényleg a középkategóriában találhattunk pár éve, hátul légbeömlő és a könyöklőbe épített pohártartó fokozza a kényelmet.
Igazi előny, hogy a tágas utastérhez hasonlóan méretes csomagtér is jár. 596 literes térrel gazdálkodhatunk, ami bőven elég a családi kirándulásokra, de jöhetnek a lapra szerelt bútorok is: a könnyedén síkba dönthető hátsó üléseknek köszönhetően 1,9 méter hosszú rakomány is befér, a két kerékdob között pedig 1 méternyi teret kapunk. Lehajtott hátsó üléstámlákkal 1591 literes a tér, amiben ott van a pótkerék mélyedése is, ugyanis gyárilag csak defektjavító készlet jár a kocsihoz.
A csomagtérajtó nyílása kellően nagy, a felső állásba helyezett padlóborítással nincs küszöb, a roló egy mozdulattal kipattintható, tehát kombiként remekel a Corolla Trek. Nincs gond a rámolással, ez már egy megnyugtató pont egy családi autónál, de a Corolla nem csak ezzel kényeztet, hiszen a takarékos működés is garantáltnak tekinthető.
A csomagtérajtó nyílása kellően nagy, a felső állásba helyezett padlóborítással nincs küszöb, a roló egy mozdulattal kipattintható, tehát kombiként remekel a Corolla Trek. Nincs gond a rámolással, ez már egy megnyugtató pont egy családi autónál, de a Corolla nem csak ezzel kényeztet, hiszen a takarékos működés is garantáltnak tekinthető.
Hibridben ez a csúcs
A Toyota kiforrott, negyedik generációs hibridrendszere immár két változatban kapható, 122, illetve 180 lóerővel. A tesztautóban az előbbi szolgált, a rendszer 1,8 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorja 98 lóerő teljesítményű, nyomatéka pedig 142 Nm, ami mellé csatlakozik az elektromotor 72 lóereje és 163 Nm nyomatéka. A rendszer része még egy másik villamos gép, amely generátor és indítómotor is egyben, illetve a hátsó ülések alatti lítiumion-akkumulátor.
Ebből jön ki végül 122 lóerős rendszerteljesítmény, és ez a varázslata a Toyota hibridjeinek. A két motor ugyanis tényleg egységben dolgozik, melynek lelke az erőátvitelt adó bolygómű.
Az átlagautós mindig a váltót keresi, csakhogy ebben a kocsiban nincs klasszikus nyomatékváltás, és a hagyományos, fokozatmentes CVT-egységektől is különbözik a megoldás. Tulajdonképpen egy elektronikusan vezérelt, valóban fokozatok nélküli rendszerről van szó, amit jobb híján e-CVT-nek hívnak a Toyotánál. A vezérlés a körülményeknek megfelelően optimalizálja a két motor teljesítményleadását, ezért nincs szoros összefüggés a gázpedál állása és a motor fordulatszáma között.
Mehetünk kizárólag benzinnel, tisztán villannyal vagy a kettővel együtt, a benzinmotor dolgozhat aggregátorként is, töltve az akkumulátort.
Az átlagautós mindig a váltót keresi, csakhogy ebben a kocsiban nincs klasszikus nyomatékváltás, és a hagyományos, fokozatmentes CVT-egységektől is különbözik a megoldás. Tulajdonképpen egy elektronikusan vezérelt, valóban fokozatok nélküli rendszerről van szó, amit jobb híján e-CVT-nek hívnak a Toyotánál. A vezérlés a körülményeknek megfelelően optimalizálja a két motor teljesítményleadását, ezért nincs szoros összefüggés a gázpedál állása és a motor fordulatszáma között.
Mehetünk kizárólag benzinnel, tisztán villannyal vagy a kettővel együtt, a benzinmotor dolgozhat aggregátorként is, töltve az akkumulátort.
A kúthoz érve minden furcsaságát megbocsátjuk
Ennek a rendszernek sajátossága, hogy erős gyorsításkor azonos fordulaton működik a benzinmotor, vagyis éles hangon, bőgve pörög. Ezt az előző generációknál még szokni kellett, az új Corollákban viszont kevésbé észlelhető a jelenség. Ha normál tempóban, a forgalmat követve haladunk, akkor szinte észrevétlenül működik a benzinmotor, a hajtások közötti váltás pedig tényleg csak a műszerfalon felvillanó jelzésekből látható.
Állandó tempónál háttérbe vonul a benzines, autópályán 130 km/órás sebességet tartva 2400-as fordulat körül ingadozva dolgozik. Adaptív tempomattal, jól működő sávtartó rendszerrel maga a guruló, megnyugtató stabilitás a Corolla Trek. Ez a szofisztikált, öt lengőkaros hátsó futóműnek is köszönhető, ami kanyarokban is sokat tesz a megfelelő úttartásért.
Kellemes kompromisszumot ad a feszesség és a kényelem között, de a sportosságot inkább máshol keressük: ez az autó a nyugodt, biztonságot adó kezelhetőségről szól.
Állandó tempónál háttérbe vonul a benzines, autópályán 130 km/órás sebességet tartva 2400-as fordulat körül ingadozva dolgozik. Adaptív tempomattal, jól működő sávtartó rendszerrel maga a guruló, megnyugtató stabilitás a Corolla Trek. Ez a szofisztikált, öt lengőkaros hátsó futóműnek is köszönhető, ami kanyarokban is sokat tesz a megfelelő úttartásért.
Kellemes kompromisszumot ad a feszesség és a kényelem között, de a sportosságot inkább máshol keressük: ez az autó a nyugodt, biztonságot adó kezelhetőségről szól.
Igazi előnyét városban használva villantja meg, piros lámpától könnyen indulhatunk álló benzinmotorral, csak a villanyhajtásra támaszkodva, finom gázadással pedig a 70-80 km/órás tempónál is aktiválja a rendszer az EV (kizárólag villanyos) hajtást.
A váltó melletti kapcsolóval három vezetési üzemmódot kapcsolhatunk, Sport állásban vörösre vált a műszeregység megvilágítása és élénkebb a gázreakció, a Normal a mindennapok választása, Eco módban pedig érezhetően tompább a gázpedál, lanyhább a gyorsulás, cserébe igazi rekordfogyasztást produkál a kocsi.
A gyáriak által megadott 3,8 l/100 kilométeres fogyasztást csak így lehet megközelíteni, de normál felhasználás mellett is könnyedén hozható az 5,5-5,8 liter/100 kilométer közötti érték.
Gyakran hozzák fel más típusok hasonlóan alacsony fogyasztását ebben a kérdéskörben, de azok általában mind gyengébb, manuális váltóval szerelt városi kisautók, ez a Corolla pedig egy 2,7 méter tengelytávú, automatás, kellően erős családi kombi. Innen nézve valóban parádés az 5 liter körül alakuló fogyasztás.
A váltó melletti kapcsolóval három vezetési üzemmódot kapcsolhatunk, Sport állásban vörösre vált a műszeregység megvilágítása és élénkebb a gázreakció, a Normal a mindennapok választása, Eco módban pedig érezhetően tompább a gázpedál, lanyhább a gyorsulás, cserébe igazi rekordfogyasztást produkál a kocsi.
A gyáriak által megadott 3,8 l/100 kilométeres fogyasztást csak így lehet megközelíteni, de normál felhasználás mellett is könnyedén hozható az 5,5-5,8 liter/100 kilométer közötti érték.
Gyakran hozzák fel más típusok hasonlóan alacsony fogyasztását ebben a kérdéskörben, de azok általában mind gyengébb, manuális váltóval szerelt városi kisautók, ez a Corolla pedig egy 2,7 méter tengelytávú, automatás, kellően erős családi kombi. Innen nézve valóban parádés az 5 liter körül alakuló fogyasztás.
Aki ilyen autóban gondolkodik, annak hiba lenne halogatni a döntést, az árak ugyanis szemmel látható mértékben növekedtek az elmúlt időszakban. Gyári árlista jelenleg nem érhető el a Toyota magyar honlapján, az épp készletről rendelhető darabokért pedig 10,5 millió forintot kérnek.
Összesen 3 év/100 000 km garancia jár a terepes Toyota Corolla mellé, ennél más már gyártóknál többet kaphatunk, a hibrid hajtás elemeit azonban 3+2 év/100 000 km garancia óvja.
Aki ezt kevésnek érzi, az 150 ezer forintért öt évre bővítheti ki a gyári garanciális periódust. A dízelek eltűnésével együtt a valóban alacsony fogyasztású autók is kikoptak. Akinek macera a konnektoros töltés, de igazi takarékos működést akar, annak a Toyota hibridjei jelentik az alternatívát. Ez a Corolla kombi pedig egy tényleg hazai utakra optimalizált, tágas, alacsony fogyasztású darab, amivel a nagycsaládosok problémáin innen, négytagú családdal minden autózással felmerülő kihívásra könnyed megoldást találhatunk.
Összesen 3 év/100 000 km garancia jár a terepes Toyota Corolla mellé, ennél más már gyártóknál többet kaphatunk, a hibrid hajtás elemeit azonban 3+2 év/100 000 km garancia óvja.
Aki ezt kevésnek érzi, az 150 ezer forintért öt évre bővítheti ki a gyári garanciális periódust. A dízelek eltűnésével együtt a valóban alacsony fogyasztású autók is kikoptak. Akinek macera a konnektoros töltés, de igazi takarékos működést akar, annak a Toyota hibridjei jelentik az alternatívát. Ez a Corolla kombi pedig egy tényleg hazai utakra optimalizált, tágas, alacsony fogyasztású darab, amivel a nagycsaládosok problémáin innen, négytagú családdal minden autózással felmerülő kihívásra könnyed megoldást találhatunk.