A hordozható elektronikus berendezések széles körű elterjedése az akkumulátortechnológia terén is ugrásszerű fejlődést eredményezett. Ennek köszönhetően ma már jóformán minden iparág számára elérhetők a modern, kis méretű, nagy kapacitású lítiumion-akkumulátorok. Ezek a járműgyártásban is kezdenek meghonosodni: nem csak a részben vagy teljesen elektromos járművek hajtóakkumulátoraként jutnak szerephez, de egyre gyakrabban alkalmazzák őket indítóakkumulátorként, illetve a fedélzeti fogyasztók működését biztosító, másodlagos erőforrásként.
A fejlett akkutechnológiának köszönhetően ezeknek az energiatároló egységeknek a hasznos élettartama jellemzően meghaladja a járművekét, illetve egyéb felhasználási területek számára akkor is értékesek lehetnek, ha lecsökkent kapacitásuk miatt az autóipar már nem tudja hasznosítani őket. A Suzuki az elmúlt években jelentős lépéseket tett járműveinek villamosítása felé, ezért fontosnak tartotta, hogy biztosítsa a járműveibe beépített lítiumion-akkumulátorok másodlagos hasznosítását.
A vállalat ezért non-profit tevékenységeinek keretében kidolgozott egy egyszerű, széles körben alkalmazható módszert, amellyel jócskán meghosszabbítható a Li-Ion-akkucsomagok hasznos élettartama. Az akkumulátorokat stacionárius (azaz fixen telepített) energiatároló egységként hasznosítják napelemmel működő utcai lámpákban. A jelenlegi formában tíz szabványos akkumulátoregységet építenek be egy darab lámpába, de a technológia értelemszerűen lehetővé tesz egyéb konfigurációkat is.
A vállalat ezért non-profit tevékenységeinek keretében kidolgozott egy egyszerű, széles körben alkalmazható módszert, amellyel jócskán meghosszabbítható a Li-Ion-akkucsomagok hasznos élettartama. Az akkumulátorokat stacionárius (azaz fixen telepített) energiatároló egységként hasznosítják napelemmel működő utcai lámpákban. A jelenlegi formában tíz szabványos akkumulátoregységet építenek be egy darab lámpába, de a technológia értelemszerűen lehetővé tesz egyéb konfigurációkat is.
Az elektronikus hulladékok megfelelő kezelésének problémája mindannyiunkat érint. A Suzuki ezért úgy döntött, közzéteszi a technológia műszaki részleteit, így a piaci szereplők a lehető legszélesebb körben kezdhetik meg a lítiumion-akkumulátorok újrafelhasználását. A megoldást egyelőre Japánban igyekeznek minél szélesebb körben elterjeszteni, nemzetközi felhasználásának értelemszerűen ott volna létjogosultsága, ahol a Suzuki jelentős akkumulátorgyártó- vagy -beszerelő kapacitást üzemeltet.
A Suzuki európai modellpalettáján ma már minden személygépkocsiban villamosított hajtáslánc dolgozik. A Swift és az Ignis 12 voltos, a Vitara, az S-Cross és a Swift Sport pedig 48 voltos mild hibrid hajtáslánccal kapható. Full hibridként rendelhető a Vitara és a Swace; a motortechnológia hamarosan az S-Crossban is elérhető lesz. Az Across szabadidőjárműbe plug-in hibrid hajtásláncot szerelnek.
A Suzuki európai modellpalettáján ma már minden személygépkocsiban villamosított hajtáslánc dolgozik. A Swift és az Ignis 12 voltos, a Vitara, az S-Cross és a Swift Sport pedig 48 voltos mild hibrid hajtáslánccal kapható. Full hibridként rendelhető a Vitara és a Swace; a motortechnológia hamarosan az S-Crossban is elérhető lesz. Az Across szabadidőjárműbe plug-in hibrid hajtásláncot szerelnek.