Olyan Suzuki érkezik, amilyen még nem volt

Olyan Suzuki érkezik, amilyen még nem volt

hirdetés
A Vitara eddig a Suzuki múltjának és jelenének volt emblematikus szereplője, mostantól viszont a márka jövőjét is ez a típus határozza meg.
Hosszas várakozás után bemutatkozott a Suzuki első tisztán elektromos modellje, amely a sorozatgyártásban az e-Vitara nevet kapta.

A tanulmányként még eVX-ként megismert (sőt, meglátott) autó alapját egy kifejezetten elektromos hajtástechnológiához fejlesztett padlólemez, a HEARTECT-e platform adja.

Az e-Vitara értelemszerűen hozza a modern elektromos járművekre jellemző előnyöket – a nagy tengelytávból adódó bőséges helykínálatot, a dinamikus gyorsítóképességet –, ezeket pedig ráadásként megtoldja a Suzuki Vitara egyik különleges ismertetőjegyével: a modell összes eddigi generációja elérhető volt összkerékhajtással, és ezen a tisztán elektromos hajtáslánc sem változtat.
Egyáltalán nem magától értetődő, hogy egy kompakt elektromos szabadidőjárműnek mindkét tengelye hajtott, ami még értékesebbé teszi a Suzuki két, egymástól függetlenül vezérelhető hajtóegységből (eAxle) álló ALLGRIP-e összkerékhajtási rendszerét. Sőt: az üzemmód-váltóval kiválasztható Trail beállítás kifejezetten laza talajra, akár nehéz terepviszonyok leküzdésére készíti fel a Suzukit.
Ami a műszaki tartalmat illeti, a lítium-vas-foszfát akkumulátor kétféle kapacitással, 49 vagy 61 kWh-val választható. A fent említett összkerékhajtási rendszer a nagyobbik akkuhoz kérhető opcióként.
Ennek megfelelően három teljesítményszinten lesz kapható az e-Vitara: a belépőmodell 106 kW (144 LE), a nagy akkus, egymotoros 128 kW-os (174 LE) csúcsteljesítményt nyújt, míg az ALLGRIP-e rendszer a 128 kW-os elülső motorhoz társít 48 kW-os hátsót, amelyeket azonban nem járat csúcsra egyidejűleg: a két villanymotor kombinált csúcsteljesítménye 135 kW (184 LE.)

Menetdinamikai adatokat egyelőre nem közölt a Suzuki, azt viszont látni, hogy a 4275 mm hosszú, 2700 mm-es tengelytávú modell szűken, 5,2 méteres sugarú körön fordul, szabad hasmagassága 180 mm – azaz ugyanolyan mozgékony és strapabíró, mint minden Suzuki –, menetkész tömege pedig hajtáslánctól függően 1,7 és 1,9 tonna között mozog.

A Suzuki e-Vitara texturált felületekkel, színes kárpitbetétekkel és rejtett hangulatvilágítással izgalmassá tett belső tere ultramodern megoldásokat vonultat fel: a digitális műszeregység és a központi érintőképernyő egyetlen közös panelként húzódik a vezető előtt, a magasra emelt padlókonzolon diszkrét tekerőgomb helyettesíti a váltókart, előtte vezeték nélküli telefontöltő padozat található.
Noha minden rendszer irányítható az érintőképernyőről, a leggyakrabban használt funkciók – a fűtés, szellőzés és klimatizálás, valamint a hangerő – szabályozása különálló gombokkal is történhet.
Az e-Vitara az indiai Gudzsarát államban működő, hatalmas (évi akár 750 ezer autó, továbbá félmillió belső égésű motor és ugyanennyi sebességváltó gyártására képes) Suzuki-üzemben készül majd 2025 tavaszától. Forgalmazása minden fontos piacon, így Európában is jövő nyártól várható.