suzuki-evx-2023

Európában tesztelik a Suzuki első villanyautóját!

hirdetés
Lengyelországban minden irányból körbefotózták annak az akkumulátoros elektromos Suzuki eVX modellnek a prototípusát, amely majd 2025-ben kerül forgalomba Európában, így Magyarországon is.
2022 egyik autós szenzációja volt, hogy a Suzuki bemutatta első tisztán elektromos típusának hírnökét. Az eVX koncepciójármű kétfokozatú erőátviteli rendszerrel és 60 kWh kapacitású akkumulátorral – no meg újító, szögletes formatervvel – hívta fel magára a figyelmet. A tanulmányautót még izgalmasabbá tette, hogy a városi crossover formátumú villanyautó viszonylag gyorsan, már 2025-re sorozatgyártásba kerülhet.
Hogy mennyire komolyan gondolja a villamosítást a Suzuki, mi sem bizonyítja fényesebben, mint hogy már zajlanak a prototípusok közúti tesztjei, méghozzá Európában. Az Autogaleria című lengyel autós weblap egyik szemfüles olvasója fotózta le az eVX egyik felismerhetetlenségig álcázott kísérleti példányát Krakkóban, amint egy nyilvános elektromos töltőponton frissítette akkumulátorát.

A tesztpéldány vonalaiban egyértelműen azonosíthatók az eVX tanulmánnyal vázolt ötletek – a szögletes élekkel tagolt lemezfelületek, a nyílhegyforma fényszórók, az apró lépcsővel kialakított hátfal. A töltőnyílás is a bal oldali A oszlop tövében maradt, ahová először megálmodták. A részletek persze még nem láthatók, ami pedig mégis – így az első lámpatestek – az nyilvánvalóan átmeneti megoldást mutat.

Szintén félig van csak kész a belső tér, ugyanakkor az a kevés, amit megmutat magából a vezetői környezet, nagyon is ígéretes: ultraszéles formátumú digitális kijelző uralja a teret, a széles műszerfalat függőleges kialakítású szellőzőrostélyok tagolják, a kormány vadonatúj és igen sportos, a padlókonzol alatt pedig tágas tárolóhelyet alakítottak ki.
A képeken, amelyeket az Autogaleria.pl engedélyével közlünk, jól látható a szokatlanul hosszú tengelytáv, ami 4,3 méteres hossza ellenére rendkívüli helykínálattal fogja felvértezni a modellt. Az elektromos járművek nagy előnye a kompakt hajtási elemekből adódó, helytakarékos kialakítás – ez egyben azt is jelenti, hogy a tervezett összkerékhajtású változat csomagtartója sem fog érdemben zsugorodni.
A várakozások szerint az eVX szériaváltozatának valamikor 2024 folyamán tartják majd világpremierjét, majd aztán az évtized derekán piacra lép a Suzuki legfontosabb piacain: Japánban, Indiában és Európában. Ami pedig az utóbbit illeti, a Suzuki nem cáfolta, de nem is erősítette meg azokat a korábbi értesüléseket, amelyek szerint akár Magyarországon is gyárthatják majd az eVX-et. Ha így volna, azzal hosszú távon biztosítottá válna az esztergomi Suzuki-üzem működése, ez azonban még a jövő zenéje.