Ilyen a Suzuki alternatív valósága

Ilyen a Suzuki alternatív valósága

hirdetés
Több mint kétszáz országában mintegy három tucat különböző modellt forgalmaz a Suzuki. Vannak megkerülhetetlen, állandó típusai, de olyanok is, amelyek csak egy-egy térségben elérhetők, ami furcsa meglepetéseket okozhat az oda utazóknak.
Gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan – ez a modern nemzetközi szervezetek egyik legfontosabb irányelve, legyen szó környezetvédelemről, oktatásról, gazdaságpolitikáról vagy autógyártásról.

A Suzuki is ezt a filozófiát követi: műszaki fejlesztései során kihasználja a világméretű szervezetén belüli kapcsolódásokat, de termékei mindenhol figyelembe veszik a helyi piac igényeit és sajátosságait.

Ezért Európa útjait részben egészen más Suzukik-típusok járják, mint amelyekkel például Indiában vagy Dél-Afrikában találkozhatunk. A kategóriák persze itt is, ott is azonosak, épp csak más modellekkel töltik meg az adott méretosztályokat.

A Vitara helyett…

Míg az S-Cross valódi globális modell, a Vitara hiányzik bizonyos kulcspiacokról. Hasonló méretben azonban egy kifejezetten csinos típust kínál a Suzuki számos régióban: ez a Fronx.
Ennek tengelytávja valamivel nagyobb (2500 helyett 2520 mm), teljes hossza azonban 180 mm-rel kisebb (4175 helyett 3995 mm). A fényképek elárulják, hogy elsősorban a csomagtartóból veszít helyet a szabadidőjármű; a helyzeten a hátrafelé lejtő tetőlemez sem javít.

Mindenért kárpótol azonban a hangsúlyozottan kupés, sportos vonalvezetés, és a modern, több szegmensből felépülő első lámpák, amelynek belső szerkezetére a hátsó zárófények is rímelnek.

A kerékívek fekete szegélye, az első kötény, a hangsúlyos diffúzor és a hátsó szárny ezt a sportosságot erősíti. Habár egyik motor (1,2 literes, 90 LE; 1,0 literes mild hibrid, 100 LE; 1,4 literes mild hibrid, 103 LE) teljesítménye sem nevezhető kiemelkedőnek, az egy tonna alatt maradó menetkész tömeg jóvoltából mégis ígér némi dinamizmust az autó.

Az Ignis helyett…

Piactól függően két Suzukival találkozhatunk az A szegmensben; mindkettő ugyanarra a platformra épül, mint az Ignis. Az egyik az S-Presso, a Wagon R+ szabadidő-autós átirata, 357 centiméteres parány, motorteljesítménye egyik kivitelében sem haladja meg a 68 lóerőt. 

A modell esztétikailag messze nem olyan érdekes, mint a feszes arányokkal, gondosan kimunkált részletekkel megalkotott Ignis, cserébe ma már ritkán találkozni ennyire végletekig lecsupaszított, minimalista kisautóval – bizonyára sokan vannak, akik ezt nagyra értékelik benne.
A magunk részéről sokkal izgalmasabbnak tartjuk a csak Japánban forgalmazott X-Bee modellt, amely egy aranyos, ódivatú doboz, az Ignisszel milliméterre egyező tengelytávval, 60 mm-rel nagyobb teljes hosszal. Mild hibrid hajtáslánca büszke 99 lóerős, váltója hatfokozatú automata, felszereltsége pedig az S-Pressóhoz képest kifejezetten fényűző.

A Swace helyett…

Akárhogy keresünk, a Suzuki nemzetközi kínálatában nem találunk másik kombimodellt, és mivel a Swace csak Európában kapható, kicsit megengedőbben kell nézelődnünk, ha extra nagy csomagtartójú családi autóban gondolkodunk. A legközelebbi, talán az Ertiga.
Igaz, a tengelytávja 270 helyett 274 cm, a hosszúsága 466 helyett 440 cm; a Swace valamivel szélesebb (179 vs. 174 cm), az Ertiga sokkal magasabb (146 helyett 169 cm).

A lényeg azonban, ahogy fent leszögeztük, a csomagtartó, ami a Swace esetében alaphelyzetben 596 literes, míg az Ertiga hatalmas belmagasságának köszönhetően 803 liternyi poggyászt nyel el, ha öten utaznak benne (mivel az Ertiga papíron hétszemélyes).

Persze a Swace sokkal elegánsabb, és 140 lóerős, 1,8 literes hibrid hajtásláncával nemcsak takarékosabb, de gyorsabb is, mint a 103 lóerős benzines vagy 105 lóerős mild hibrid hajtáslánccal választható Ertiga. Mégis, ahol nincs ló…

Jimny helyett...

Nos, a Jimny helyett nem kell más, a Jimny örök, állandó és mindenhol jelen lévő (olyannyira, hogy Brazíliában például kizárólag Jimnyt forgalmaz a Suzuki, igaz számos, és igen látványos kivitelben.)
Számos piacon létezik viszont a modellnek egy nyújtott tengelytávú, ötajtós kivitele. A különböző fantázianeveken ismert, nagyobb modell legnagyobb erénye a 34(!) centiméterrel nagyobb tengelytáv.

Noha az autó teljes hossza még ezzel együtt sem éri el a 4 métert (3985 mm, szemben a háromajtós modell 3550 mm-ével), ez a toldás teljes értékűvé teszi a hátsó üléseket.

Európában persze, ahol a Jimny csak egy üléssoros kishaszonjárműként kapható, ez nem sokat számítana – annál nagyobb érdeklődésre tarthatna számot a növelt karosszériahosszú, XXL rakterű Jimny-furgon.
Álmaink autója persze nem ez, hanem egy Jimny pickup. Ilyet legutóbb a 20. században épített a Suzuki, viszont 2019-ben hivatalos tanulmányautóként is feltűnt – ha az ötajtós Jimny nyújtott létravázát egy üléssoros fülkével és hosszú platóval társítaná a Suzuki, sokak számára alighanem örökre véget érne a tökéletes autó utáni keresgélés…