Image

Kis autók a nagy jövőért

hirdetés

Őrületes pénzt áldoz az autók modernizálásra a Suzuki

Ismét új időszámítás kezdődik az immár 101 éves Suzuki életében. A célok az aktuális piaci és gazdasági környezethez igazodnak, az évszázados alapelv azonban nem változik.
Sosokejtanbi: ez a nyelvtörőnek is beillő kifejezés egy japán mozaikszó, amely a Suzuki márka öt alapvető értékét – kisebb, kevesebb, könnyebb, rövidebb és tetszetősebb – testesíti meg. A kezdetektől következetesen igazodik ehhez a filozófiához a márka, a vállalat ötévente megfogalmazott, középtávú terveiben azonban értelemszerűen az aktuális kihívások kapnak hangsúlyt.
A vállalat 2021 áprilisában induló, új ötéves programjának egyik célkitűzése, hogy gyorsan és hatékonyan orvosolja azokat a visszaeséseket, amelyek a most lezáruló, előző epocha vége felé merültek fel. 2016 és 2018 között határidő előtt valósultak meg az értékesítési, illetve profitcélok, jelezve, hogy a Suzuki jó irányt jelölt ki magának, és piacképes technológiai és termékfejlesztéssel szolgálja ki globális ügyfeleit. A 2020-as évben azonban lelassult az indiai piac korábban kiemelkedő mértékű növekedése, ami a globális koronavírus-járvány kedvezőtlen gazdasági és ipari hatásaival együtt megakadályozta, hogy a Suzuki maradéktalanul elérje kitűzött vállalati céljait.
Noha ezek a nehézségek jobbára a Suzuki hatáskörén kívül eső okoknak tudhatók be, a vállalat mindent megtesz annak érdekében, hogy felülemelkedjen rajtuk. Az általános kutatási, fejlesztési és gazdasági célok mellett ezért a Suzuki fontosnak tartja felidézni alapítójának, Szuzuki Micsiónak a hitvallását: „mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy ügyfeleink kívánságait teljesítsük, elvárásaiknak megfeleljünk. A sikert nem garantálhatja más, mint a kemény munka.”
A Suzuki jelenlegi termékportfóliója maradéktalanul betölti ezt a szerepet, a jövőben azonban még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a környezeti fenntarthatóság követelményeire. Ennek érdekében a vállalat minden eddiginél nagyobb arányú ráfordítással törekszik hajtástechnológiáinak további modernizálására, azaz a károsanyag-kibocsátás mérséklésére. Ezzel a törekvéssel párhuzamosan a vállalat tevékenységeinek emissziómentesítése is kiemelt feladat: a végső célkitűzés, azaz a teljesen szénsemleges gyártás ugyan csak az évszázad derekára valósulhat meg, ám már most meg kell tenni az első lépéseket ebbe a fontos irányba.
Ennek érdekében a vállalat a következő öt évben a jelenlegi 150 helyett évente 200 milliárd jent (+33%) fordít kutatási és fejlesztési célokra, míg tőkeberuházásait 10 százalékkal emeli (220 helyett 240 Mrd jen/év). Ezzel párhuzamosan másfélszeresére (2,38 helyett 3,7 millió/év, +55%) növeli globális gépjármű-eladásait: azaz modernebb és tisztább üzemű autókat fog értékesíteni, jelentősen nagyobb számban.
Mindezt egy vadonatúj vezetés fogja felügyelni a Suzukinál, miután a 91 éves Szuzuki Oszamu, a globális autóipar egyik legrégebben szolgáló elnök-vezérigazgatója több mint negyven év után idén júniusban átadja a kormányrudat fiának, Szuzuki Tosihirónak. Oszamu-szan tette a világ egyik legjelentősebb kisautó-gyártójává a Suzukit. Így, bár a vállalat jövőjében aktívan már nem vesz részt, hagyatéka élénken él abban a szlogenben, amit a következő öt évre tett magáévá a Suzuki: „Kis autók a nagy jövőért”.
Képek forrása: Suzuki, Wikimedia (MB-one)