Dübörög a Magyar Suzuki, a jövőre készül

Dübörög a Magyar Suzuki, a jövőre készül

hirdetés
Eredményes évet tudhat maga mögött a Magyar Suzuki. A gyártási darabszámok és a bevétel egyaránt emelkedett, a jövőt pedig masszív beruházásokkal biztosítja be a gyár.
Teljes 2023-as eredményét, azaz 141,7 millió eurót beruházásokra forgatja vissza a Magyar Suzuki. Ez a mintegy 57 milliárd forint lehetővé teszi, hogy a vállalat, amely június derekán tartotta meg 2023-as évértékelőjét (Japánban az üzleti év márciusban zárul), idén is folytassa azt a növekedést, amivel az előző évet zárta.

2023-ban 160 338 autó – Vitarák és S-Crossok – gördült le az esztergomi üzem gyártósorairól. Ennek a mennyiségnek a túlnyomó többsége, 156 213 talált gazdára: ez a vállalat összeladásainak (161 763 gépkocsi) 96,6 százalékát jelenti. A Magyar Suzuki Zrt. jelenleg a világ 123 országába szállít, ezekre az exportpiacokra 79 851 Vitarát és 65 405 S-Cross modellt szállított Esztergom.
Érdekes, hogy míg a Magyar Suzuki külpiacain (ami Európán kívül olyan távoli országokat is magában foglal, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán) a valamivel kisebb Vitara volt a népszerűbb, itthon tartja házon belüli előnyét a modellváltást követően megerősödött S-Cross: utóbbiból 6067 darab talált gazdára, míg a Vitarára 4890-en voltak vevők. Magyarországra, ahogy a teljes európai piacra is, kizárólag hibrid hajtással készülnek ezek a szabadidőjárművek; a villamosított típusok a teljes gyártás 88,5 százalékát (összesen 141 847 db) teszik ki.
Magyarországon egyébként további 1852 Suzukit értékesítettek 2023-ban: mintegy 100 darab Swace és Across hibridet, közel 900 Swiftet, bő 250 Ignist, és majdnem 400 darab Jimny Vant – utóbbi egyébként magasan vezette a személyautó-alapú kisáruszállítók szegmensét.
A fenti számok önmagukban nem sokat mondanak, ám éves viszonylatban eredményes fejlődést rajzolnak ki: a gyártás 24,3 százalékkal nőtt, míg a belföldi és külpiaci eladások árbevétele (2871,3 millió euró (135 milliárd Ft) 33,9 százalékos növekedést mutatott.

A fent említett, jelentős beruházási tartalék mellett a széles körűen megújuló modellpaletta is sikeres 2024-et prognosztizál: a frissítésen átesett Across és Swace mellett immár hazánkban is kapható a vadonatúj Suzuki Swift. A legnagyobb szenzáció azonban még hátravan: a Global Suzuki vezérigazgatója, Szuzuki Tosihiro az év elején arra tett ígéretet, hogy még 2024 folyamán forgalomba hozzák a márka első tisztán elektromos típusát, amelynek prototípusával korábban már mi is összefutottunk.
Az eVX érkezésével vadonatúj korszak veszi kezdetét a Suzuki életében, aminek csak akkor örülnénk jobban, ha az elektromos crossovert Esztergomban gyártanák. Erről korábban esett már szó, de a legújabb információk szerint nem az eVX, hanem egy másik villanyautó készülhet majd a Magyar Suzukinál – vélhetően 2024 után.