Így megy a még sosem látott hibrid.
Kipróbáltuk a Renault egyedi technikájú új hibridjét, amelynek a vezetése éppen hogy nem egyedi, és pont ez a jó benne.
Kívülről alig különbözteti meg valami a hibrid Renault Cliót hagyományos hajtású testvéreitől. Egy-két, itt-ott elpöttyintett, apró E-Tech Hybrid felirat, egyedi lökhárító és hátul a kipufogócső hiánya utal a környezetbarát kivitelre. Egy gazdagabban felszerelt, automata váltós Clióhoz képest belül sem ordítóak a különbségek. A középső érintőképernyő éppúgy nem nyújt támpontot az azonosításhoz, mint a fokozatválasztó kar. Ha azonban az utóbbit tüzetesebben szemügyre vesszük, kiderül, hogy a szokásos D után van egy B állás is. A további vizsgálódás során pedig még – az egyedi, kék színű hangulatvilágításon kívül – az tűnhet fel, hogy a Start-stop rendszer kikapcsoló gombja helyén az elektromos üzemmódot bekapcsoló, EV feliratú gomb díszeleg.
A többi márka hibridjeihez képest egyedi technikájú Clio E-Tech vezetése sem tartogat meglepetéseket. Beülés után az indítógomb megnyomására feléled a digitális műszeregység, de a belső égésű motorok indításával együtt járó zajok elmaradhatnak, hiszen az 1,6 literes szívó benzinmotor nem kel életre. De valójában nincs is rá szükség, hiszen a Clio E-Tech kizárólag 35 kW (47,6 LE) teljesítményű elektromotorjával lódul neki az útnak. Akkor is ezt teszi, ha parkolóhelyről tolatva kell kiállni. Hátrameneti fokozat ugyanis nincs, a hátramenetet az elektromotor forgásirányának megfordításával valósítják meg.
De maradjunk az elindulásnál! A vezető dolga semmi más, mint hogy az automata váltós autóknál megszokott módon rálépjen a fékre, P-ből D-be húzza a fokozatválasztó kart, majd rálépjen a gázpedálra. Ha utóbbit finoman teszi, hangtalanul gyorsul és halad a Renault Clio hibrid egészen addig, amíg a csomagtartó alatti, 1,2 kWórás kapacitású lítiumion-akkumulátorban az előre meghatározott szint alá nem csökken az energiatartalom. Ekkor beindul a benzinmotor és helyzettől függően vagy maga is bekapcsolódik a hajtásba, vagy a 15 kW-os indítómotor-generátort hajtva áramot termel a hajtó elektromotor számára, ami önállóan mozgatja továbbra is a hibrid Cliót.
De maradjunk az elindulásnál! A vezető dolga semmi más, mint hogy az automata váltós autóknál megszokott módon rálépjen a fékre, P-ből D-be húzza a fokozatválasztó kart, majd rálépjen a gázpedálra. Ha utóbbit finoman teszi, hangtalanul gyorsul és halad a Renault Clio hibrid egészen addig, amíg a csomagtartó alatti, 1,2 kWórás kapacitású lítiumion-akkumulátorban az előre meghatározott szint alá nem csökken az energiatartalom. Ekkor beindul a benzinmotor és helyzettől függően vagy maga is bekapcsolódik a hajtásba, vagy a 15 kW-os indítómotor-generátort hajtva áramot termel a hajtó elektromotor számára, ami önállóan mozgatja továbbra is a hibrid Cliót.
Kis sebességnél általában az utóbbi a helyzet, a benzinmotor nagy sebességű haladás alkalmával és a gázpedál határozott lenyomására kapcsolódik be aktívan és intenzíven a hajtásba. És tényleg intenzív! Ha ugyanis nem csak határozottabban nyomjuk, hanem egyenesen lepadlózzuk a gázpedált (kick-down), a Renault hibridje benzinmotorjának és elektromotorjának minden tudását beveti a jobb időeredmény érdekében. Tisztességesen megindul a kis hibrid, körülbelül úgy gyorsulhat, mint a 130 lóerős turbómotorral hajtott (alapból dupla kuplungos automata váltós) kivitel. Hogy az erőátvitel több fokozattal visszakapcsolt, semmit nem vesz észre sem a vezető, sem az utas.
A Renault Clio E-Tech tehát ilyenkor is úgy viselkedik, mint egy jól nevelt automata váltós autó, és akkor is, ha csak úgy egyszerűen közlekedünk vele. Mindez azért érdemel kiemelést, mert erőátvitelének megoldásából nem ez következne. Mint azt korábban már megírtuk, a más gyártók által alkalmazott, automata váltóval kombinált vagy fokozatmentes megoldás helyett a Renault szó szerint a legprimitívebb kézi sebességváltóhoz hasonló szerkezetet épített be, de persze úgy, hogy egy elektromechanikus szerkezet automatikusan kapcsolgatja a belső égésű motorhoz társított négy- és az elektromotorhoz tartozó kétfokozatú váltót.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/01/27/renault-clio-e-tech-hybrid-teszt/#
A Renault Clio E-Tech tehát ilyenkor is úgy viselkedik, mint egy jól nevelt automata váltós autó, és akkor is, ha csak úgy egyszerűen közlekedünk vele. Mindez azért érdemel kiemelést, mert erőátvitelének megoldásából nem ez következne. Mint azt korábban már megírtuk, a más gyártók által alkalmazott, automata váltóval kombinált vagy fokozatmentes megoldás helyett a Renault szó szerint a legprimitívebb kézi sebességváltóhoz hasonló szerkezetet épített be, de persze úgy, hogy egy elektromechanikus szerkezet automatikusan kapcsolgatja a belső égésű motorhoz társított négy- és az elektromotorhoz tartozó kétfokozatú váltót.
A cikk tovább folytatódik a vezess.hu oldalon: https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2020/01/27/renault-clio-e-tech-hybrid-teszt/#