new-renault-megane-e-tech

Magasan és elektromosan folytatja a Mégane

hirdetés
Több mint 25 éve szerepel a piacon a Renault kompakt modellje, a Mégane. Az ötödik generáció azonban szakít a hagyományokkal: jövőjét a tavaly bemutatott Mégane eVISION tanulmányautó jelöli ki, méghozzá pontosabban, mint sejtettük.
Csaknem szériaéretté fejlesztette a tavaly bemutatott Mégane eVISION tanulmányautót a Renault. Az első, harminc darabból álló, előszériás flotta Mégane E-Tech Electric néven mutatkozott be. Ezeket a modelleket közúti teszteknek fogják alávetni, előkészítendő a következő generációs Mégane érkezését.
A márka már korábban sem csinált titkot abból, hogy nagy változások előtt áll a Mégane. Felnő, amit szó szerint kell érteni: kompakt ötajtósból a kompakt crossoverek közé érkezik. Az E-Tech Electric flotta darabjait erősen álcázták a márka speciális fóliázásával, de ezeken is tökéletesen kivehető az autó sziluettje, valamint ismerősen ható részletei.

Egyrészt a Renault első C alakú menetfényei tűnhetnek fel: ezek már szerepelnek a negyedik generációs Mégane-on is. Az autó formája, magassága, karaktere és fényszórói tökéletesen hasonlítanak az eVISION tanulmányautóra. Ezzel nem is rejtik el az egyik nagy meglepetést, miszerint a Mégane nagyobb lesz, és ezzel párhuzamosan a helykínálat is egészen más ligában mozog majd. Bár az autót még nem láthattuk belülről, abból, amit a hajtáslánc részleteiről tudunk, könnyen kitalálható, hogy megváltozott térkínálatra számíthatunk.
A vadonatúj CMF-EV platformra épülő új Mégane ugyanis tisztán elektromos hajtáslánccal fog készülni. A konkrét információkkal most, a modell tesztfázisában még szűkmarkúan bánik a gyártó. Annyi biztos, hogy a Mégane E-Tech Electric tesztflotta autóiban 160 kW-os (217 lóerős) elektromos motor dolgozik az első tengelyen. A platform konstrukciója elvileg lehetővé teszi, hogy hátsó villanymotort is beépítsenek, de összkerékhajtású Mégane-ról egyelőre nem esett még szó.
60 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot építettek a Mégane előszériás, még álcázott példányainak padlólemezébe; ez az energiamennyiség akár 450 kilométeres hatótávolságra elég. Míg kisautókat eddig is bőven kínált elektromos hajtással a Renault (Twizy, Twingo és mindenekelőtt a Zoé), a Mégane lesz a cég első teljesen elektromos hajtású alsó-középkategóriás típusa, és mint ilyen, egy igencsak fontos és népes kategóriába érkezik. Ez ugyanakkor kompromisszummal is jár: mivel az újdonság kifejezetten elektromos padlólemezre épül, ebben a formában nehéz elképzelni, hogy hagyományos, belső égésű motorral szerelt verzió is készüljön belőle.
Hivatalos információkat ezzel kapcsolatban még nem közölt a Renault, ugyanakkor a Mégane számára a közeli jövőben még fontos lehet a hagyományos belső égésű motorral szerelt konstrukciót kereső közönség, így nem kizárt, hogy az E-Tech Electric csak egy további változat lesz a hagyományos modellcsalád új generációja mellett, erről azonban még korai lenne biztosat mondani.