Repülőrajttal indít Európában az új MG HS

Repülőrajttal indít Európában az új MG HS

hirdetés
Épp csak megjelent a piacon, máris elkezdte halmozni a szakmai elismeréseket az MG Motor új kompakt szabadidőjárműve, az MG HS: két minősítésen összesen három aranyérmet hozott el.
Iskolapéldája az átgondolt, ügyfélközpontú modellfejlesztésnek az MG alsó középkategóriás szabadidőjárműve, az MG HS. Az első generáció műszaki és formai szempontból egyaránt biztonságos, középutas megoldást választott: mindkét téren tisztes munka volt, ám különösen a rendkívül kedvező ár tükrében tette vonzóvá az autót – méghozzá nagyon vonzóvá, hiszen az első kiadású MG HS sokáig az egyik legkeresettebb típus volt azon a brit újautó-piacon, ahol történelmi okokból elsőként jelent meg a visszatérő márka, megvetve lábát a későbbi páneurópai hódításhoz.

A 2024-ben bemutatott, már Magyarországon is elérhető második kiadás már egészen más filozófiát követ: divatos, ám erőteljes formavilága kifejezetten karakteres, ami pedig a hajtásláncokat illeti, a tisztán benzines és a plug-in hibrid egyaránt nagyobb teljesítményt mutat fel.
Az ugyanarra a GS61H típusjelű, 1,5 literes benzines turbómotorra épülő két konfiguráció 169, illetve 299 lóerős csúcsteljesítményre képes. Kis mértékben mindkettő meghaladja az elődmodell képességeit – pont annyira, hogy már érezhető legyen a változás, de még ne kelljen kategóriát és árszintet ugrani az új modell esetében. A kérdés már csak az, melyik a jobb választás: a benzines, vagy a plug-in hibrid variáns. A választ két brit autós portál adta meg: az egyiknél ez, a másiknál amaz lett az év autója.
A használt autók forgalmazására szakosodott Cinch autós rovata évről évre megválasztja a legjobb újdonságokat – hiszen a ma vadonatúj típusok néhány éven belül második, harmadik gazdájukat keresik majd, így hasznos az elejétől kezdve tájékozódni a képességeikről. Az MG HS benzinmotoros kivitele az év legjobb családi szabadidőjárműve címet nyerte el. Ahogy a rovat szerkesztői fogalmaztak, a HS a praktikum és a megfizethetőség egyedülálló kombinációjával nyerte el tetszésüket. Kifinomult dizájnja tágas belső térrel és elismerésre méltó ár-érték aránnyal társul – ez utóbbi olyan erős, hogy nem csupán ebben a szegmensben, de az egész piacon sem találni olyan autót, amely többet adna a pénzünkért, fogalmazott a Cinch autós főszerkesztője.
Pontosan így gondolták egy másik médium, az Európa-szerte elismert What Car? Szerkesztői is, akik szintén az év legkiválóbb családi szabadidőjárművének minősítették a benzinmotoros MG HS-t. Ennél is nagyobb bravúrt ért el a plug-in hibrid kivitel, amely a szaklap év autója szavazásán az abszolút legjobb konnektoros hibridnek bizonyult.
Ami a benzines modellt illeti, ennyi pénzért a versenytársak kisebb és jóval kevésbé praktikus típusokat kínálnak csupán, fogalmaztak a folyóirat szerkesztői, míg a hálózatról tölthető hibrid igényes belső tere mellett 121 kilométeres elektromos hatótávolságával tette a legnagyobb benyomást a zsűrire. A hírek szerint az idei évben érkezik a Full Hybrid változata is a HS-nek, ezzel bővítve a motorpalettát.