Klasszikus motorral jó árasít az MG

Klasszikus motorral jó árasít az MG

hirdetés
Két új generációs típusánál is fontos fejlesztéssel bővíti a kínálatot az MG Motor. Az MG3 és az MG ZS hagyományos benzinmotorral is elérhető.
Felvillanyozó és mozgalmas évet zárt tavaly az MG Motor, de a jelek szerint 2025 is izgalmas lesz: alig telt el néhány hét az új évből, és máris meghatározó jelentőségű fejlesztésekről számolt be a márka európai képviselete – olyanokról, amelyek közvetlenül és nagy mértékben növelhetik a márka népszerűségét az egész kontinensen, így Magyarországon is.

A márka két új generációs kisautója, a 2024 tavaszán bemutatkozott MG3 ferdehátú, illetve a fél évre rá leleplezett MG ZS városi szabadidőjármű eredetileg innovatív full hibrid hajtáslánccal lépett piacra, hamarosan viszont megjelenik ezek tisztán benzinmotoros változata, amely még megfizethetőbb belépést tesz lehetővé az MG világába.
A két városi modell ugyanazt az 1,5 literes, soros négyhengeres benzinmotort kapja meg, amelynek legnagyobb teljesítménye 115 lóerő, maximális forgatónyomatéka 148 Nm. Az MG3 esetében 10,8 mp-es gyorsulással (0-100 km/óra), 185 km/óra végsebességgel és 6,1 liter/100 km átlagfogyasztással lehet számolni. Az MG ZS menetadatait egyelőre nem közölte a gyártó, de a motor paraméterei megegyeznek.
Továbbra is a kínálatban marad természetesen az MG új fejlesztésű hibrid+ hajtáslánca. A ’plusz’ a hajtáslánc azon jellemzőjére utal, hogy az átlagos hibridekkel szemben itt a villanymotor erősebb, mint a belső égésű egység (az előbbi 136, az utóbbi 102 lóerős), ezért szélesebb üzemi tartományban tud érdemi támogatást nyújtani a benzinmotornak. A maximális kombinált rendszerteljesítmény mindkét modell esetében 196 lóerő, ami különösen impozáns a városi méretosztályban.
Ennek megfelelő dinamizmussal gyorsulnak a hibrid MG modellek: az MG3 8,0 másodperc, míg az MG ZS 8,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/óra sebességet, miközben szabvány szerinti, átlagos üzemanyag-fogyasztásuk 4,4, illetve 5,1 liter/100 km, a CO2-kibocsátás 100, illetve 115 g/km. Magyarországon márciustól jelennek meg a kínálatban az új belépőmodellek. Áruk cikkünk írásakor még nem ismert, de versenyképességük borítékolható, hiszen a hibrid hajtáslánccal is kedvező költségekkel szállhatunk be bármelyikbe: az MG3 hybrid+ 8,65 millió forintnál indul, míg az MG ZS Hybrid+ jelenlegi kezdőára 10,4 millió forint.