ThenewMG4EVXPOWER

Három különleges autó, amilyenje csak az MG-nek van

hirdetés
Az ember nem feltétlenül vár világújdonságot egy apró márkától, még ha olyan dinamikusan fejlődik is, mint az MG. A brit-kínai gyártó palettáján mégis találunk olyan modelleket – méghozzá elektromosokat – amelyek kiemelkednek a mezőnyből.
Ma már nyugodtan kijelenthetjük, hogy az MG sikeresen tért vissza Európába. A brit autóipar egykori ékköve, sikeres és sikkes sportautók gyártója 2006-ban teljességgel újraalkotta önmagát, és ma már modern, fiatalos, progresszív családi autókkal szerez magának híveket, immár Magyarországon is. A márka növekvő népszerűségében kulcsszerepet játszik, hogy az MG a hajtásláncválaszték kialakításakor észszerűen az arany középutat választotta: kínálatában hagyományos benzinmotoros modellek, hibridek és tisztán elektromos modellek egyaránt megtalálhatók. Tovább erősíti a márka pozícióit a különösen versenyképes árképzés és a verhetetlen gyári garancia. Ezek mellett akár erős arculat nélkül is boldogulna a piacon az MG, a patinás név azonban kötelez, ezért a márka tervezői és mérnökei folyamatosan azon dolgoznak, hogy a mezőnyből kiemelkedő, különleges és emlékezetes típusokkal örvendeztessék meg a piacot. Cikkünkben három ilyen MG-modellt veszünk sorra, amelyek egytől egyig olyasvalamit tudnak, amit nem találni meg máshol.

A világ első elektromos kombija

Az MG5 szedánnak is különleges, kupésan kialakított C oszlopával kifejezetten elegáns, sportos jelenség, ám ebben a formájában az európai piacokon nem forgalmazzák az alsó középkategóriás modellt: helyette a tágas, impozáns kombivariáns érkezett meg hozzánk 2022-ben, méghozzá tisztán elektromos hajtáslánccal. Ezzel az MG történelmi tettet hajtott végre, hiszen a villanymotort korábban senkinek nem jutott eszébe kombikarosszériával társítani. Az MG5 pedig hozza a papírformát: a 4,6 méteres modell csomagtartója már alaphelyzetben is tágas, 479 literes, a hátsó üléseket lehajtva pedig 1367 literig bővíthető. A 455 kilogrammos maximális terhelhetőséggel messzemenőkig ki is használható ez a sok hely, ha pedig ennél is több szállítani valónk akad, az MG5 akár 500 kilogrammot vontathat, ami nem mondható általánosnak a villanyautók mezőnyében. A modell kétféle hajtáslánccal elérhető: az 50 kWh kapacitású akkumulátorhoz 130 kW (177 LE) csúcsteljesítményű villanymotor társul, míg a nagyobb, 61 kWh-s akkuval szerelt modellek 110 kW-os (150 LE) villanymotort kapnak – az előbbi 320, az utóbbi 400 kilométeres maximális hatótávolsággal büszkélkedhet. A menetdinamika terén nincs különbség a variánsok között (7,7 mp alatt gyorsulnak 0-100 km/órára, végsebességük 185 km/óra).

21. századi sportautó

Száz évvel ezelőtt apró roadsterjeivel írta be magát az autózás történelemkönyvébe az MG. A klasszikus sportkocsik szellemisége ma is él, épp csak más formátumban: az MG4 egy harcias megjelenésű, áramvonalas ferdehátú, amely számos észszerű verzió mellett egy ellenállhatatlanul erős, száguldásra termett változatban – azaz hot hatchként – is elérhető. Az MG4 XPower mindkét tengelyét egy-egy villanymotor hajtja, a rendszerteljesítmény 320 kW, azaz vérforraló 435 lóerő, a kombinált forgatónyomatéki maximum hegyeket megmozgató 600 Nm. Ha ezek a számok kedvet csinálnak a vezetéséhez, még izgalmasabb lesz az ajánlat, ha eláruljuk, hogy az autó álló helyzetből 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, köszönhetően az elektronikus differenciálzárnak és a rajtautomatikának. A végsebesség eléri a villanyautók mezőnyében kifejezetten gyorsnak számító 200 km/órát.

Elérhető álomautó

Míg az MG4 XPower a logikus folytatása az MG sportautó-hagyományainak, a Cybersterben egy cseppnyi észszerűség sincs, viszont majd’ szétveti az adrenalin – ugyanúgy, mint minket az a hír, hogy 2024-től gyártásba veszi meseszép elektromos roadsterjét a márka. A felfelé nyíló szárnyas ajtók, a meredek kacsafarokban végző, erőtől duzzadó karosszéria és a klasszikus vászontető olyan élményeket ígérnek, amelyekkel rendszerint csak a szupersportkocsik világában találkozhatunk. Az előzetes információk szerint az MG4 által is használt platformra épülő roadster 230 kW-os (313 LE) hátsókerék-hajtású, vagy 400 kW-os (544 LE), összkerékhajtású kivitelben készül majd. Az utóbbinak 3,2 másodperc is elég ahhoz, hogy elérje a 100 km/órát, a hatótávolság mindkét esetben érdemben meghaladja az 500 kilométert.
Egy józan, egy izgalmas és egy teljesen eszement autó: úgy tűnik, az MG minden ügyféltípusnak tud kedvére való alternatívát kínálni – és ez még csak a kezdet.