Gyors is lesz a világ legszexibb villanyautója

Gyors is lesz a világ legszexibb villanyautója

hirdetés
Vége a várakozásnak, közzétette a Cyberster előzetes műszaki adatait az MG.
A kétféle hajtáslánc két markánsan eltérő személyiséggel vértezi fel a roadstert.
Idén nyáron valóra válik a csoda: az MG megkezdi a Cyberster elektromos roadster forgalmazását. A végső homologizáció még hátravan, ugyanakkor a gyári irányszámok több mint ígéretesek. A legfontosabb információ, hogy a Cyberster kétféle hajtáslánccal lesz elérhető. A Trophy belépőmodell egy darab villanymotorja a hátsó tengelyt hajtja. A 250 kW (340 LE) csúcsteljesítményű, 475 Nm maximális forgatónyomatékú erőforrás 5,0 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órára az autót.

Már ennyi is elég lett volna ahhoz, hogy a Cyberster legyen a márka történetének legerősebb, leggyorsabb roadstere, a mérnököknek azonban volt még egy adujuk a zakó ujjában – pontosabban egy extra villanymotorjuk a raktár polcán.
A Cyberster GT ugyanis két villanymotorral, 375 kW (503 LE) rendszerteljesítménnyel és 725 Nm kombinált nyomatéki csúccsal taglózza le vezetőjét. Álló helyzetből mindössze 3,2 másodpercbe telik elérni a 100 km/órát, és ezzel nagyságrendekkel drágább sportautókat iskoláz le.
Persze nem kötelező mindig száguldani: mindkét modellváltozat négy üzemmódban használható, a komfort, a sport és a versenypálya mellett a paraméterek egyéni kombinációjára is lehetőség van.
A lenyűgöző menetdinamika csak az egyik fele a Cyberster varázsának: a másik a hamisítatlan gran turismo-hangulat, amiről hat irányban állítható, fűthető, memóriás ülések, a regeneratív fékrendszer szabályozására szolgáló fülekkel szerelt, fűthető kormánykerék, és persze egy gondosan megtervezett, többféle színben megrendelhető vászontető gondoskodik, amely 15 másodperc alatt akár menet közben kinyitható, a huzatmentes utazásról pedig speciális légterelő gondoskodik. A csomagtartó 249 literes.

A 77 kWh kapacitású akkumulátor a Trophy esetében 508, a GT-nél 444 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, tölteni akár 150 kW-tal lehet, így 38 perc elég arra, hogy 10%-ról 80%-ra töltsük az akkut.
A vezetői környezet teljesen digitális és teljesen egyedi: a 10,25 colos műszeregység két oldalán egy-egy 7 colos monitort találunk. Hagyományos érintőképernyő is van, ahogy okostelefon-integráció, panoráma-parkolókamera és kétzónás klímaberendezés is.
A vezetőtámogató rendszerek sorából semmi nem hiányzik: van sávváltó asszisztens, adaptív tempomat, holttérfelügyelet, gyalogos- és kerékpáros-észlelő automata vészfékrendszer, dugókövetés, intelligens fényszóró-vezérlés és így tovább. Mindezt különleges, előre-felfelé nyíló ajtókkal megspékelt, szoborszerűen elegáns formába öntve kapjuk.